Ετήσιο ρεκόρ για τα ναύλα spot των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) σημειώθηκε αυτή την εβδομάδα, καθώς οι έμποροι σπεύδουν να «κλείσουν» τα διαθέσιμα πλοία για να καλύψουν την αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση για το LNG, σύμφωνα με μεσίτες.
Η αυξανόμενη ζήτηση για LNG και οι αγοραστές που αποφεύγουν τα ρωσικά φορτία και πλοία λόγω της εισβολής της στην Ουκρανία οδήγησαν σε περισσότερες μακροπρόθεσμες ναυλώσεις, περιορίζοντας την προσφορά πλοίων στην αγορά spot, δήλωσε η Poten & Partners.
Η πυρκαγιά που ξέσπασε στον τερματικό σταθμό επεξεργασίας και εξαγωγής φυσικού αερίου Freeport LNG δεν έχει επηρεάσει την αύξηση των ναύλων spot, είπε. Το εργοστάσιο θα είναι εκτός λειτουργίας τουλάχιστον μέχρι το τέλος ενός μήνα.
Οι τιμές των spot ναύλων για τη μεταφορά 160.000 κυβικών μέτρων LNG στη λεκάνη του Ατλαντικού είναι 100.000 δολάρια την ημέρα και 85.000 δολάρια την ημέρα για φορτία στην Ασία ή στα Ανατολικά του Σουέζ, δήλωσε ο επικεφαλής του Poten, Jason Feer.
Και οι δύο τιμές είναι σημαντικά αυξημένες σε σύγκριση με τον μέσο όρο του έτους, με μέσο όρο έτους για την Ασία 49.000 $ ανά ημέρα. Η ημερήσιες τιμές των ναύλων έπεσαν τον Μάρτιο και είναι πολύ ισχυρές από τον Μάιο.
«Υπήρξε μια σημαντική αύξηση στις χρονοναυλώσεις», είπε ο Feer, μειώνοντας τα διαθέσιμα πλοία από την αγορά spot.
«Έχουμε δει κάποιες 10ετείς χρονοναυλώσεις που δεν είχαμε δει για πολλά χρόνια πριν», είπε, αρνούμενος να κατονομάσει τους μακροπρόθεσμους ναυλωτές.
Οι αγοραστές που αντιμετώπισαν έλλειψη μεταφοράς τους δύο τελευταίους χειμώνες στράφηκαν σε μακροπρόθεσμες ναυλώσεις. Λιγότερα πλοία θα βγουν από ναύλωση τους επόμενους μήνες, διατηρώντας την προσφορά περιορισμένη, είπε.
«Αυτή (η διακοπή LNG στο Freeport) θα έπρεπε να είχε αντίκτυπο. Μια απώλεια προσφοράς οπουδήποτε συνεπάγεται με απώλεια ζήτησης, αλλά δεν το είδαμε», είπε ο Feer.
Αντίθετα, οι τιμές spot φορτίου την περασμένη εβδομάδα αυξήθηκαν κατά 4% έως 30% ανάλογα με το μέγεθος και την τοποθεσία του πλοίου.