Συμφωνία HHM-Capital Product Partners για 20% μείωση ναύλων

Το Hyundai Privilege ένα από τα μισθωμένα Post-Panamax στην HHM, του οποίου τα ναύλα θα μειωθούν κατά 20%

Το Hyundai Privilege ένα από τα μισθωμένα Post-Panamax στην HHM, του οποίου τα ναύλα θα μειωθούν κατά 20%

Ανακουφισμένοι γιατί “γλίτωσαν τα χειρότερα” φαίνονται να είναι στην ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Capital Product Partners, συμφερότων Ευάγγελου Μαρινάκη, μετά τη συμφωνία με την Hyundai Merchant Marine για μείωση της τάξης του 20% στα νάυλα 5 πλοίων κοντέηνερ που νυαλώνει στην ευρισκόμενη σε διαδικασία αναδιάρθρωσης νοτιοκορεάτικη εταιρεία.

Οι δύο επιχειρήσεις συμφώνησαν την Παρασκευή να μειώσουν την ημερήσια τιμή ναύλωσης των πλοίων Hyundai Prestige, Hyundai Premium, Hyundai Paramount, Hyundai Privilege και Hyundai Platinum από 29.350 δολάρια (μικτά) σε 23.480 δολάρια για τρία χρόνια, αρχίζοντας από αυτόν τον μήνα και με ορίζοντα τον Δεκέμβριο του 2019. Τα post-panamax πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβώτιων που είναι όλα χωρητικότητας 5.023 TEU και κατασκευασμένα το 2003 είναι ναυλωμένα μέχρι το 2025.

Η CCP δήλωσε ότι κάτι τέτοιο θα μειώσει συνολικά τα έσοδα από τη ναύλωση της ΗΜΜ κατά 37 εκ. Δολάρια. Μετά τα τρία χρόνια, θα αποκατασταθεί η αρχική τιμή των 29.350$ ανά μέρα και θα συνεχίσει μέχρι τη λήξη της μίσθωσης το 2025.

Με πολλούς αναλυτές να πέριμεναν ότι η μείωση θα ήταν κατά πολύ μεγαλύτερη, φτάνοντας ακόμα και το 50%, η παρούσα μείωση του 20%, στα πλαίσια της συνολικής συμφωνίας, μοιάζει ως ότι καλύτερο μπορούσε να επιτευχθεί δεδομένων των συνθηκών.

Η CCP θα λάβει αποζημίωση σε αντάλλαγμα για τις μειώσεις τιμών, η οποία αναμένεται να καθοριστεί οριστικά πριν τις 23 Ιουλίου. Η εταιρία είτε θα λάβει μετοχές της ΗΜΜ στο Κορεάτικο χρηματιστήριο, ή/και μη-εξασφαλισμένο δάνειο προς την ΗΜΜ για 37 εκ. δολάρια, το οποίο θα συσσωρεύσει 3% τόκο ανα έτος, μαζί με ό,τι άλλο ποσό καθοριστεί μεταξύ των επιχειρήσεων.

“Ενώ η μείωση των τιμών ναύλωσης στα σκάφη της ΗΜΜ θα επηρεάσει αρνητικά την ρευστότητά μας μέχρι το τέλος του 2019, όταν τα ναύλα πρόκειται να επανέλθουν στην αρχική τους τιμή, πιστεύουμε ότι η νέα μειωμένη τιμή και η αποζημίωση που θα λάβουμε αποτελούν ένα θετικό αποτέλεσμα δεδομένων των διαθέσιμων επιλογών στην παρούσα υφεσικαή κατάσταση στην αγορά ναύλωσης κοντέηνερ”, δήλωσε ο Τζέρι Καλογηράτος, διευθύνων σύμβουλος και οικονομικός διευθυντής της CPP.

O Καλογηράτος δήλωσε επίσης ότι η CPP είναι ικανοποιημένη που η αναδιάρθρωση της ΗΜΜ διακανονίστηκε εκτός δικαστικών αιθουσών και καλωσόρισε την πρόθεσή της να εισχωρήσει στην “Συμμαχία 2Μ”, τον μεγαλύτερο επιχειρηματικό συνεταιρισμό μεταφοράς κοντέηνερ παγκοσμίως – ακολουθώντας την Maersk Line και την Mediterranean Shipping Co που έδρασαν αναλόγως το προηγούμενο διάστημα.