Συμφωνία Safe Bulkers – Erma First για την εγκατάσταση Συστήματος Επεξεργασίας Θαλασσίου Έρματος (BWTS)

Η κα Ελένη Πολυχρονοπούλου εκ μέρους της Erma First και ο κ. Πόλυς Χατζηιωάννου εκ μέρους της Safe Bulkers κατά την διάρκεια της τελετής για την υπογραφή της συμφωνίας

Η εταιρεία Safe Bulkers, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Πόλυ Χατζηιωάννου, συμφώνησε με την Erma First, μια εταιρεία με έδρα την Ελλάδα, να εγκαταστήσει ένα Σύστημα Επεξεργασίας Θαλασσίου Έρματος (BWTS) σε όλο τον αποτελούμενο από 38 πλοία στόλο της.

Η πρώτη εγκατάσταση του συστήματος BWTS της Erma First αναμένεται να πραγματοποιηθεί κατά την διάρκεια του επόμενου δεξαμενισμού (dry-docking) προγραμματισμένου για το πρώτο τρίμηνο του 2018. Η εγκατάσταση του συστήματος σε όλα τα πλοία της Safe Bulkers και οι σχετικές κεφαλαιουχικές δαπάνες αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα σε μια πενταετία, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα dry-docking της ναυτιλιακής εταιρείας.

“Αποφασίσαμε να εγκαταστήσουμε σε όλα μας τα πλοία το Σύστημα Επεξεργασίας Θαλασσίου Έρματος της Erma First, το οποίο σχεδιάζεται και παράγεται στην Ελλάδα, επιλέγοντας να κινηθούμε αρκετά πρώιμα, γεγονός το οποίο μας παρέχει ορισμένα εμπορικά και οικονομικά πλεονεκτήματα, συμπεριλαμβανομένης της διαθεσιμότητας του εξοπλισμού, της ελαχιστοποίησης του χρόνου διακοπής λειτουργίας των πλοίων, της ανεμπόδιστης δυνατότητας εμπορικής λειτουργίας των πλοίων μας παγκοσμίως τα επόμενα χρόνια και τα οικονομικά οφέλη από μία παραγγελία-block”, δήλωσε ο Λουκάς Μπαρμπάρης, Πρόεδρος της εταιρείας.

Η ναυτιλιακή εταιρεία πρόσθεσε ότι εργάστηκε εντατικά με την Erma First κατά τους προηγούμενους μήνες για να βελτιστοποιήσει και να προσαρμόσει το σύστημα στα πλοία της εταιρείας. Το Σύστημα Επεξεργασίας Θαλασσίου Έρματος (BWTS) ηλεκτρόλυσης πλήρους ροής της Erma First έλαβε τον Οκτώβριο του 2017 την Έγκριση Τύπου από την Αμερικάνικη Ακτοφυλακή (USCG). Η σύμβαση για την Επεξεργασία Θαλασσίου Έρματος τέθηκε σε ισχύ στις 8 Σεπτεμβρίου 2017. Η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (EPA) υιοθέτησε παρόμοιο κανονισμό για την επεξεργασία των υδάτων έρματος που τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2016.

Κατά την διάρκεια της τελετής υπογραφής της συμφωνίας ο κ. Πόλυς Χατζηιωάννου Chairman of the Board of Directors και CEO της Safe Bulkers, Inc. δήλωσε πως η συνεργασία με την Erma First ήρθε μετά από εκτενή έρευνα αγοράς, ενώ οι επαφές μεταξύ των δύο μερών διήρκεσαν για σχεδόν εννέα μήνες. Ωστόσο, η επιβεβαίωση που έλαβε η Erma First από την Αμερικάνικη Ακτοφυλακή επέτρεψε να δοθεί το «τελικό ok».

Από την πλευρά του κ. Πολυχρονόπουλος, ιδρυτής της εταιρείας Erma First, αφού ευχαρίστησε τον κ. Πόλυ Χατζηιωάννου ανέφερε πως στόχος της Erma First είναι η δημιουργία στον Πειραιά ενός διεθνούς εμβέλειας εκπαιδευτικού κέντρου πάνω στα εξελιγμένα συστήματα επεξεργασίας θαλασσίου έρματος.

Επίσης, το BWTS της Erma First θα τοποθετηθεί και σε 7 πλοία που βρίσκονται υπό την διαχείριση της Alassia NewShips Management Inc., όπως δήλωσε ο κ. Βασίλειος Σακέλης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, η οποία ιδρύθηκε το 2009 από τον κ. Νικόλαο Χατζηιωάννου και αποτελεί διάδοχο σχήμα της Alassia Steamship Company Ltd. που ιδρύθηκε από τον πατέρα του Πόλυ και Νικολάου, Βάσο Χατζηιωάννου. Σημειώνεται, ότι 4 πλοία υπό την διαχείριση της Alassia έχουν ήδη εγκατεστημένα συστήματα επεξεργασίας έρματος.

Με σκοπό τον περιορισμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την εισαγωγή ξένων ειδών σε παράκτιες περιοχές, οι κανονισμοί του ΙΜΟ προβλέπουν ότι όλα τα πλοία που ασχολούνται με το διεθνές εμπόριο οφείλουν να διαχειρίζονται καταλλήλως το έρμα τους, συμπεριλαμβανομένης της ανταλλαγής θαλάσσιου έρματος ή της επεξεργασίας του με εγκεκριμένο σύστημα διαχείρισης θαλάσσιου έρματος.

Αρχικά, θα υπάρχουν δύο διαφορετικά πρότυπα, που αντιστοιχούν σε αυτές τις δύο επιλογές: Το πρότυπο D-1 απαιτεί από τα πλοία να ανταλλάσσουν το θαλάσσιο έρμα τους σε ανοιχτές θάλασσες, μακριά από τα παράκτια ύδατα. Το D-2 είναι ένα πρότυπο απόδοσης το οποίο καθορίζει τη μέγιστη ποσότητα βιώσιμων οργανισμών που επιτρέπεται να απορριφθούν στην θάλασσα, συμπεριλαμβανομένου ειδικού δείκτη μικροβίων επιβλαβών για την ανθρώπινη υγεία.

Τα νέα πλοία πρέπει να πληρούν το πρότυπο D-2 από τις 8 Σεπτεμβρίου, ενώ τα υπάρχοντα πλοία πρέπει αρχικά να πληρούν το πρότυπο D-1. Τα πλοία που κατασκευάστηκαν πριν από τις 8 Σεπτεμβρίου 2017 πρέπει να συμμορφωθούν με το πρότυπο D-2 κατά την ολοκλήρωση της πρώτης επιθεώρησης ανανέωσης της σύμβασης MARPOL ΙΟΡΡ.