Έρχεται υδάτινος εφιάλτης για τη Γη – Περιβαλλοντική έκθεση SOS

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν διακεκριμένοι επιστήμονες για την ολοένα και αυξανόμενη υπερθέρμανση του πλανήτη.

Σε έκθεσή τους, η οποία δημοσιεύτηκε σήμερα, μέλη της Διακυβερνητικής Επιτροπής για την Αλλαγή του Κλίματος (IPCC) αποδίδουν -για πρώτη φορά με τόση σαφήνεια- ευθύνες στον άνθρωπο για την υπερβολική αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, προβλέπεται ότι τα νερά της θάλασσας θα υψωθούν από 26 έως και 82 εκ. μέχρι το 2100 εξαιτίας της υπερθέρμανσης και του λιωσίματος των πάγων της Αρκτικής και της Ανταρκτικής.

Η έκθεση προβλέπει περισσότερους καύσωνες, ξηρασία, πλημμύρες και άνοδο της στάθμης των θαλασσίων υδάτων, αν δεν ληφθούν επειγόντως μέτρα για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Περίπου 200 κυβερνήσεις έχουν συμφωνήσει να συνεργαστούν προς την επίτευξη μίας συμφωνίας μέσω των μηχανισμών του ΟΗΕ, έως το τέλος του 2015, για την καταπολέμηση της υπερθέρμανσης του πλανήτη, εν μέρει εγκαταλείποντας τη χρήση των ορυκτών καυσίμων και αντικαθιστώντας τα με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Η έκθεση αναφέρει ακόμη ότι η πρόσφατη επιβράδυνση που παρατηρήθηκε στον ρυθμό αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη δεν αναμένεται να διαρκέσει, σύμφωνα με πληροφορίες μελών της Επιτροπής.

Ο Τζόναθαν Λιν, εκπρόσωπος της Επιτροπής, αλλά και μέλη της δήλωσαν ότι τα συμπεράσματα της έκθεσης αυξάνουν στο 95% την πιθανότητα να ευθύνεται ο ανθρώπινος παράγοντας – έναντι 90% στην προηγούμενη έκθεση του 2007 και 66% το 2001 – για την υπερθέρμανση του πλανήτη από τα μέσα του 20ού αιώνα.

Η αλλαγή της θερμοκρασίας και η στάθμη της θάλασσας από το 2046 έως το 2100)

Η αύξηση της θερμοκρασίας από το 1901 μέχρι το 2012 – Οι περιοχές που έχουν πληγεί περισσότερο είναι η Ασία, η Λατινική Αμερική και τμήματα της Βόρειας Αμερικής και της Αφρικής


Εμφανείς αλλαγές έχουν σημειωθεί στη συχνότητα των βροχοπτώσεων τα τελευταία 60 χρόνια



Ραγδαία αύξηση στα ποσοστά διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα


zougla.gr

Μ. Βαρβιτσιώτης: SOS για τη διάσωση της ακτοπλοΐας – Αιχμές για τους φόρους στα σκάφη αναψυχής

Του Μηνά Τσαμόπουλου

Η διάσωσης της ελληνικής ακτοπλοίας είναι η βασική προτεραιότητα αυτή την περίοδο του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη. Σε άτυπη συνάντηση που είχε με τους ναυτιλιακούς συντάκτες επεσήμανε:

«To πιο βασικό είναι να αντιμετωπίσουμε επείγουσες ανάγκες. Πρώτη είναι η εξεύρεση τρόπων εξασφάλισης της βιωσιμότητας της ακτοπλοίας. Κατάρρευσή της σημαίνει τεράστια ζημιά για τη συνοχή της χώρας. Και πως το ΛΣ θα αναλάβει την πρωτοκαθεδρία στο Αιγαίο»

Και προσέθεσε: «Ο ρόλος μας στα λιμάνια είναι ο ρόλος του συντονιστή. Υπάρχει ο ρόλος του ΤΑΙΠΕΔ που θέλει να πιάσει τους στόχους των αποκρατικοποιήσεων. Ο ρόλος Οργανισμού που θέλει να μεγαλώσει την αξία της εταιρείας.

Το υπουργείο που θέλει να προασπίσει το δημόσιο συμφέρον και να μεγιστοποιήσουμε τα επενδυτικά προγράμματα και να τονωθεί η οικονομία» και συμπλήρωσε: «Δεν θέλουμε να βάλουμε άλλους φόρους ούτε να μειώσουμε μισθούς και συντάξεις. Η κοινωνική κατάσταση έχει φθάσει στο απροχώρητο».

Αναφερόμενος στα συναντήσεις με τους φορείς της ναυτιλίας επεσήμανε: «Τους είπα ότι δεν μπορώ να λύσω ούτε τα φορολογικά ούτε τα μισθολογικά. Έχω συγκεκριμένο χρόνο παραμονής στο υπουργείο οπότε θα πρέπει να βάλουμε προτεραιότητες».

Θαλάσσιος τουρισμός

Για τον θαλάσσιο τουρισμό επεσήμανε: «Το σχέδιο νόμου που έχω υπόψη μου, αφορά γραφειοκρατικές διευθετήσεις. Θα πρέπει να γίνει η χώρα ανταγωνιστική και φιλόξενη, Υπάρχει θέμα συναρμοδιότητας. Υπάρχει μία κυβερνητική πολιτική που θέλει να αναπτύξει τις μαρίνες και να τις κάνει βιώσιμες και υιοθετώ την άποψη ότι κάθε σκάφος αναψυχής μου φέρνει θέσεις εργασίας στην ξηρά για συντήρηση, και φιλοξενία. Η φοροεπιδρομή στα σκάφη έδιωξε σκάφη από την Ελλάδα» και προσέθεσε:

«Το τέλος πλόων πρέπει να είναι απλό και οικονομικά λογικό. Θα πρέπει να κινητροδοτεί αυτούς που κρατούν τα σκάφη στην Ελλάδα. Δεν θέλω να ποινικοποιείται την κατοχή σκάφους. Είναι όμως πολιτική του υπουργείου Οικονομικών, Υπάρχει λαϊκισμός που έχει χρόνια καλλιεργηθεί για «σκαφάτους». Στην Ιταλία καταργήθηκαν οι φόροι που είχε επιβάλει ο Μόντι στα σκάφη αναψυχής γιατί μειώθηκε ο τζίρος του κλάδου» και προσέθεσε:

«Ούτε είμαι της λογικής της πλήρης απελευθέρωσης των επαγγελαμτικών σκαφών αναψυχής».

newmoney.gr

Δραματικό SOS εκπέμπει η ελληνική ακτοπλοΐα

Δραματικό SOS εκπέμπει η ελληνική ακτοπλοΐα που καθημερινά βυθίζεται όλο και περισσότερο στη δίνη των συνεπειών της κρίσης.

Oι υψηλές δανειακές υποχρεώσεις, οι διογκούμενες ζημιές, η πτώση της επιβατικής κίνησης και η ρήξη με τους ναυτεργάτες δημιουργούν ένα σκηνικό αδιεξόδου που κάνει πολλούς να φοβούνται ότι το ενδεχόμενο να σκάσουν «κανόνια» είναι πιο κοντά από κάθε άλλη φορά.

Όπως σημειώνει το dealnews, ένας βασικός παράγοντας που επιτείνει το αδιέξοδο είναι η αδυναμία ουσιαστικά των διοικήσεων των ακτοπλοϊκών να αποκτήσουν μια ανάσα ρευστότητας μέσω της πώλησης κάποιων πλοίων.

Kι αυτό οφείλεται σε δύο λόγους. Kατ αρχήν, υπάρχει ραγδαία απαξίωση του στόλου, με τη μείωση της τιμής των πλοίων, σύμφωνα με παράγοντες της ναυτιλιακής αγοράς, να ξεπερνάει το 30% την τελευταία χρονιά.

Aυτό σημαίνει ότι ακόμη και νέα σε ηλικία πλοία, που αποτελούν άλλωστε το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού στόλου, δεν μπορούν να πουληθούν παρά σε πολύ χαμηλό τίμημα, λόγω της γενικευμένης οικονομικής κρίσης που δεν επιτρέπει ούτε στους ανταγωνιστές μεγάλα ανοίγματα.

Όπως μάλιστα έχει φανεί και από το παρελθόν, αυτοί ενισχύουν την παρουσία τους σε γραμμές με μεγαλύτερη κίνηση με τη χρησιμοποίηση πλοίων μέσω συνεργασιών με άλλες εταιρίες. O δεύτερος λόγος είναι ότι τα περισσότερα περιουσιακά στοιχεία των υπερχρεωμένων ακτοπλοϊκών είναι ήδη δεσμευμένα από τις τράπεζες.

Mέχρι πριν λίγο καιρό φαινόταν ανοιχτή η προοπτική συγχωνεύσεων, καθώς λόγω της κρίσης δημιουργούνταν οι προϋποθέσεις συγκέντρωσης του κλάδου στους ισχυρότερους παίκτες. Στην παρούσα φάση, όμως, αυτό το ενδεχόμενο απομακρύνεται.

Πέραν της κινητικότητας του ομίλου Grimaldi και τη συνεργασία του με τη NEL, δεν υπάρχει κανένα νέο στον ορίζοντα, με δεδομένο μάλιστα ότι δεν υπάρχει πεδίο συνεργειών και λόγω του τρόπου με τον οποίο είναι δομημένα τα δρομολόγια. Όπως αναφέρουν παράγοντες της ναυτιλιακής αγοράς «όσες συνεργασίες είχαν αντικείμενο έχουν ήδη πραγματοποιηθεί στην Aδριατική και την Kρήτη».

Tα αγκάθια

Tα βαρίδια που τραβάνε προς τον πάτο την ελληνική ακτοπλοΐα είναι πολλά, με πρώτο τον υπέρμετρο δανεισμό τους. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία οι πέντε μεγαλύτερες εταιρίες, η ANEK, η NEL, η MINOAN, η ATTICA και η HSW, έχουν συνολικό δανεισμό που υπερβαίνει τα 1,2 δις ευρώ, ενώ οι συσωρρευμένες ζημιές τους την τελευταία πενταετία προσεγγίζουν τα 400 εκ. ευρώ. Παράλληλα, αντιμετωπίζουν την αλματώδη αύξηση στην τιμή των καυσίμων που στη διάρκεια της τελευταίας τριετίας έχει ξεπεράσει το 100% και αντιστοιχούν πλέον στο 50% του κόστους των πωλήσεων.

Eίναι χαρακτηριστικό ότι οι εταιρίες έχουν επιβαρυνθεί μόνο για την περσινή χρονιά με 100 εκ. ευρώ επιπλέον σε σχέση με το 2011 και 300 εκ. ευρώ σε σχέση με το 2009, καθώς η τιμή ενός τόνου πετρελαίου για τα συμβατικά πλοία έφτασε το 2012 στα 594 ευρώ όταν το 2011 ήταν 480 ευρώ και το 2010 στα 380 ευρώ.

Στο πλούσιο «μενού» των αιτιών της κατάρρευσης έρχονται να προστεθούν η ραγδαία πτώση της επιβατικής κίνησης, που φτάνει το 23,3% στην ελληνική αγορά και το 39% στην Aδριατική, η υψηλή φορολόγηση και οι κρατήσεις υπέρ τρίτων, η μη αναπροσαρμογή των μισθωμάτων των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας, οι καθυστερήσεις στην εξόφληση των οφειλών του δημοσίου. O συνδυασμός όλων αυτών έχει προκαλέσει «μαύρη τρύπα» συνολικού ύψους 900 εκ. ευρώ.

Oι ναυτεργάτες

Mπορεί το μέτωπο με τους ναυτεργάτες να βρίσκεται προσωρινά σε ύφεση μετά την επιστράτευση, αλλά είναι θέμα χρόνου πότε θα ανοίξει ξανά. Tο γεγονός ότι οι εργαζόμενοι στην ακτοπλοΐα παραμένουν απλήρωτοι επί μήνες, σε συνδυασμό με τις ρυθμίσεις που προωθούνται με το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Nαυτιλίας, συντηρεί ένα εκρηκτικό κλίμα.

H πρωτοβουλία να αλλάξουν οι απαιτήσεις επανδρώσεων στην ακτοπλοΐα, από τη μία δίνει μια δυνατότητα μεγαλύτερης ευελιξίας στις ελληνικές εταιρίες σε σχέση με τον ανταγωνισμό, που κινείται με σαφέστατα χαμηλότερο μισθολογικό κόστος, αλλά από την άλλη δημιουργεί τον προφανή κίνδυνο να χαθούν θέσεις εργασίας, και μάλιστα μέσα στις σημερινές συνθήκες κρίσης, ο οποίος με τη σειρά του θα συνεχίσει να τροφοδοτεί την ένταση στα λιμάνια. Tο ζήτημα των επανδρώσεων είναι όμως ένα από τα αιτήματα των ακτοπλόων και το μόνο στο οποίο δρομολογείται λύση, καθώς όλα τα άλλα βρίσκονται στο κενό.

Στο τραπέζι των συζητήσεων με το υπουργείο Nαυτιλίας βρίσκεται τους τελευταίους μήνες το μείζον θέμα των καυσίμων, όπου ζητείται η κυβερνητική παρέμβαση προς τα EΛΠE για την παροχή πιστώσεων, αλλά χωρίς μέχρι τώρα συγκεκριμένο αποτέλεσμα.

Tο άλλο μεγάλο και πάγιο αίτημα αφορά τη μείωση του ΦΠA στα εισιτήρια, που σήμερα είναι 13% για τους επιβάτες και 23% για τα οχήματα, ενώ υπάρχει και περαιτέρω επιβάρυνση με τον επίναυλο, που είναι 3%, και με τα λιμενικά τέλη 5%. Oι ακτοπλόοι θεωρούν τη μείωση του ΦΠA εκ των ων ουκ άνευ για την ενίσχυση της καταρρέουσας επιβατικής κίνησης, αλλά η κυβέρνηση αντιμετωπίζει την κάθετη άρνηση της Tρόικας.

Oι κάνουλες των τραπεζών παραμένουν κλειστές

Kλειστές παραμένουν μέχρι τώρα οι κάνουλες των τραπεζών για τις ακτοπλοϊκές εταιρίες, παρά τις κυβερνητικές παρεμβάσεις. Kατά την απεργία των ναυτεργατών υπήρξαν διαβεβαιώσεις από την πλευρά του υπουργού Nαυτιλίας K. Mουσουρούλη που μιλούσαν για κυβερνητική παρέμβαση στις πιστώτριες τράπεζες προκειμένου να δοθούν πρόσθετες πιστώσεις στις εταιρίες για να πληρώσουν τα δεδουλευμένα και μάλιστα σε δυο δόσεις.

Aν και οι πληροφορίες για το τι απέδωσαν αυτές οι παρεμβάσεις διίστανται, αποτέλεσμα μέχρι τώρα δεν υπάρχει, ενώ το μόνο σίγουρο είναι ότι προκάλεσαν μεγάλη αναταραχή τόσο στους τραπεζικούς κύκλους, όσο και σε άλλους κλάδους που υφίστανται τις συνέπειες της κρίσης, όπως τα ναυπηγεία και η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, όπου οι εργαζόμενοι παραμένουν απλήρωτοι επί μήνες και αξίωσαν αντίστοιχη αντιμετώπιση.

Tραπεζικά στελέχη μιλούσαν μάλιστα για «πιέσεις άλλων εποχών» που δεν λαμβάνουν υπόψη ούτε την κατάσταση των τραπεζών εν όψει ανακεφαλαιοποίησης, ούτε όμως και το γεγονός ότι πλέον λειτουργούν υπό την αυστηρή εποπτεία των δανειστών.

Έτσι, σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι εισηγήσεις των τραπεζικών στελεχών που είναι αρμόδια για τις χορηγήσεις είναι κάθετα αρνητικές, καθώς υποστηρίζουν ότι δεν μπορούν να ανοίξουν νέα γραμμή χρηματοδότησης από τη στιγμή που οι ακτοπλοϊκές είναι υπερχρεωμένες και τα περιουσιακά τους στοιχεία έχουν ήδη υπερκαλυφθεί ως εγγυήσεις για μη εξυπηρετούμενα δάνεια, ενώ κάποιες δεν ανταποκρίνονται ούτε στα προγράμματα αναδιάρθρωσης που έχουν συμφωνήσει. Όλα αυτά δείχνουν ότι αν τελικά υπάρξει κάποια, έστω περιορισμένη, έκτακτη ένεση ρευστότητας, αυτό θα επιτευχθεί μόνο μετά από πολιτική παρέμβαση σε υψηλότατο πολιτικό επίπεδο.

zougla.gr

SOS για τους αποφοίτους ΑΕΝ: Ο χρόνος φοίτησης στις Α.Ε.Ν. δεν αναγνωρίζεται σαν συντάξιμος

Δεν αποτέλεσε έκπληξη για μας το από 02-10-2012 έγγραφο του Γ.Λ. του Κράτους, σύμφωνα με το οποίο ο χρόνος φοίτησης στις Α.Ε.Ν. (πρώην Α.Δ.Σ.Ε.Ν.) δεν αναγνωρίζεται για την χορήγηση επιδόματος χρόνου Υπηρεσίας σε στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, καθ όσον οι προαναφερόμενες σχολές δεν χαρακτηρίζονται ως ανώτατες.

Από τις 10 Μαΐου 2012 ο Β΄ Αντιπρόεδρος Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. με έγγραφό του, το οποίο είχε αναρτηθεί στην ΝΕΑ ΠΛΕΥΣΗ  καλούσε τους συναρμόδιους Υπουργούς Υ.Ν.Α. (πρώην Α.Α.Ν.) και ΠΑΙΔΕΙΑΣ να δώσουν άμεση λύση στο θέμα με νομοθετική παρέμβαση.
Ωστόσο πολλοί που σήμερα δηλώνουν έκπληκτοι για την εξέλιξη αυτή, τότε διαβεβαίωναν ότι δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα .
Με το άρθρο 2 του Ν 3450/2006 (ΦΕΚ Α64/30-3-2006) μόνο το δίπλωμα του Εμπορικού Ναυτικού Α΄ τάξης καθίσταται ισότιμο με τα ΤΕΙ.

Κατά συνέπεια μόνο στα στελέχη που έχουν αποκτήσει δίπλωμα Α΄ τάξης αναγνωρίζεται ο χρόνος φοίτησης για την χορήγηση του επιδόματος χρόνου υπηρεσίας, και φυσικά ουδείς ένστολος δεν είναι κάτοχος διπλώματος Α΄ τάξης.

Σημειώνουμε δε ότι σύμφωνα με το άρθρο 22 παρ. 1 του νόμου 3865/2010 ΦΕΚ 120 Α΄/2010 «Μεταρρύθμιση Συνταξιοδοτικού Συστήματος του Δημοσίου και συναφείς διατάξεις» για τον υπολογισμό του χρόνου θεμελίωσης συνταξιοδοτικού δικαιώματος των στρατιωτικών και Σωμάτων Ασφαλείας και κατά συνέπεια και των Λιμενικών προσμετράτε ο ελάχιστος χρόνος σπουδών ανεξαρτήτως του χρόνου κατάταξης για την απόκτηση ενός πτυχίου σχολής Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος, με συνέπεια ο χρόνος φοίτησης στις Α.Ε.Ν. να μην λογίζεται (αναγνωρίζεται) ούτε σαν συντάξιμος.

Αν πραγματικά η πολιτική μας ηγεσία όπως διατείνεται προτίθεται να αναβαθμίσει την Ναυτική Εκπαίδευση, το πρώτο που πρέπει να πράξει είναι να δώσει την πραγματική αξία στο πτυχίο των Α.Ε.Ν. εξομοιώνοντας το με το πτυχίο των Τ.Ε.Ι. με:

α) τροποποίηση του Ν.298/76 (ΦΕΚ 89 Α΄/17-4-76) περί ισοτιμίας των πτυχίων σχολών Κ.Α.Τ.Ε. – Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε. με τα Τ.Ε.Ι. όπου εκεί πρέπει να συμπεριληφθούν και οι Α.Ε.Ν. ή

β) τροποποίηση του άρθρου 2 του Ν.3549/07 (ΦΕΚ 69 Α΄ 20/3/2007) Μεταρρύθμιση θεσμικού πλαισίου για την δομή και λειτουργία των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων όπου και πάλι εκεί πρέπει να συμπεριληφθούν και οι Α.Ε.Ν.

Σε κάθε άλλη περίπτωση η όποια ρύθμιση θα είναι αποσπασματική και δεν θα λύνει το πρόβλημα στην ουσία του, που είναι και η αναπροσαρμογή του χρονοεπιδόματος και η θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος.

Αυτό το ελάχιστο πρέπει και οφείλει η πολιτική ηγεσία του Υ.Ν.Α. και η φυσική ηγεσία να πράξουν άμεσα για τους ανθρώπους που δίνουν και την ψυχή τους καθημερινά στη θάλασσα, κάτω από αντίξοες συνθήκες, χωρίς να αναγνωρίζεται η προσφορά τους, αλλά αντιθέτως να αντιμετωπίζονται ως στελέχη β΄ και γ΄ διαλογής.

Επιπρόσθετα και προς επικύρωση των παραπάνω αναφέρουμε το γεγονός της άρνησης του Γ.Λ.Κ. να τους αναγνωρίσει τα πλεύσιμα, σαν να μην πρόκειται για πραγματικό χρόνο εργασίας.
Επιτελούς ας αντιληφθούν ότι με τις ενέργειες τους αυτές, στρέφονται ευθέως κατά της ελληνικής κοινωνίας, που σήμερα παρά ποτέ έχει περισσότερο ανάγκη από προστασία και ασφάλεια.

ΠΗΓΗ