Οι τιμές μεταφοράς για aframax δεξαμενόπλοια στα δρομολόγια μεταξύ Μαύρης Θάλασσας και Μεσογείου και τα δρομολόγια εντός της Μεσογείου σχεδόν διπλασιάστηκαν την Παρασκευή, φτάνοντας στο υψηλότερο σημείο τους από τον Ιούλιο, κυρίως λόγω της ζήτησης για φόρτωση στα τέλη Νοεμβρίου, σε μια περίοδο που πολλά aframax χρησιμοποιούνται για αποθήκευση πετρελαίου στη θάλασσα.
Οι τιμές για τα δρομολόγια αυτά αυξήθηκαν από 70-80 σε 120-140 βαθμούς στον δείκτη Worldscale (WS) την Πέμπτη, σύμφωνα με ναυτιλιακές αναφορές.
Οι τιμές των μεταφορών στην βορειοδυτική Ευρώπη επίσης αυξήθηκαν από WS60-70 σε WS100 την Πέμπτη, σημειώνοντας την υψηλότερή τιμή τους από τον Σεπτέμβριο.
“Οι τιμές μεταφοράς έχουν εκτιναχθεί και έχουμε εκπλαγεί. Έπρεπε να προσπαθήσουμε πολύ ώστε να καταφέρουμε να κλείσουμε ένα aframax για ένα απλό δρομολόγιο στην Μεσόγειο στα WS130”, δήλωσε ένας επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στην Μεσογειακή αγορά.
Τα δεξαμενόπλοια τύπου aframax βρίσκονται σε τόσο μικρή προσφορά που η εταιρία Oilmar αναγκάστηκε να κλείσει ένα μεγαλύτερο suezmax πλοίο για να μεταφέρει 80.000 τόνους από το Νοβορόσισκ στις 21-22 Νοεμβρίου στα WS140.
“H πετρελαϊκή αγορά της Βόρειας Θάλασσας είναι σε δυσμενή κατάσταση. Υπάρχουν πολλά απώλητα φορτία, όπως και για τον Νοέμβριο στη Μεσόγειο, οπότε οι πωλητές κρατάνε το αργό πετρέλαιο περιμένοντας αγοραστές”, δήλωσε ένα Ευρωπαίος επιχειρηματίας, εξηγώντας γιατί υπάρχουν τόσα πολλά aframax που χρησιμοποιούνται για αποθήκευση πετρελαίου.
Οι πρόσφατες καταιγίδες στην Μαύρη Θάλασσα ήταν επίσης ένας παράγοντας που έπαιξε ρόλο, καθώς προκάλεσαν καθυστερήσεις στα λιμάνια και τα Τουρκικά Στενά.
Σύμφωνα με άλλον επιχειρηματία, η αύξηση στις τιμές aframax δεν θα κρατήσει για πολύ. “Οι τιμές για Suezmax και VLCC παραμένουν σταθερές, οπότε είναι απλώς θέμα ημερών μέχρι να επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα η αγορά”, πρόσθεσε.