Στο ράφι για ένα χρόνο η κατασκευή της Διώρυγας της Νικαράγουας

Nikaragua_canal_postpone
Η αρχή του βασικού σταδίου κατασκευής της Μεγάλης Διώρυγας της Νικαράγουα, ενός τιτάνιου έργου αξίας 50 δισ. δολαρίων που θα συνδέσει τους δυο ωκεανούς αναβλήθηκε τελικά για τα τέλη του 2016.

Σύμφωνα με το Associated Press, η κατασκευάστρια εταιρεία China’s Hong Kong Nicaragua Development (HKND) δήλωσε την Τετάρτη ότι η κατασκευή των θυροφραγμάτων και των μεγάλων ανασκαφών θα ξεκινήσει προς το τέλος του 2016.

Αν και το πλάνο ήταν η κατασκευή να ξεκινήσει άμεσα και να ολοκληρωθεί σε πέντε χρόνια, ώστε να γίνουν τα εγκαίνια της Διώρυγας το 2020, οι πληροφορίες θέλουν την HKND να χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να τελειοποιήσει το σχεδιασμό του έργου.

Σύμφωνα με τον Όμίλο HKDN, το έργο θα περιλαμβάνει 6 υποέργα: το κύριο Κανάλι (συμπεριλαμβανομένων των θυρών), 2 λιμάνια, μια ζώνη ελεύθερων συναλλαγών, τουριστικά θέρετρα, ένα διεθνές αεροδρόμιο και αρκετούς δρόμους. Επιπλέον, υπάρχει η κατασκευή ενός σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, ενός εργοστάσιου τσιμέντου, ενός εργοστάσιου χάλυβα και άλλων συναφών εγκαταστάσεων.

Νωρίτερα αυτό το μήνα η HKND Group έλαβε περιβαλλοντική άδεια να προχωρήσει το έργο από την κυβέρνηση της Νικαράγουας, η οποία υποστήριξε ότι θα έχει θετικές περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις, παρά τις αντιδράσεις αγροτών και περιβαλλοντικών οργανώσεων.

“Αναμένεται ότι η κατασκευή και λειτουργία της Διώρυγας της Νικαράγουα θα ωφελήσει σημαντικά την οικονομία της Νικαράγουα, ως αποτέλεσμα της αυξημένης οικονομικής παραγωγής, την εταιρικής ποικιλομορφίας, και των αγορών”, ανέφερε η Environmental Resources Management (ERM) σε έκθεση της για το έργο, υποστηρίζοντας ότι αυτό θα συνεισφέρει σε “περισσότερες θέσεις εργασίας, αύξηση του προσωπικού εισοδήματος και της κατανάλωσης, βελτίωση των δεξιοτήτων και της εμπειρίας των εργαζομένων, καθώς και βελτίωση των υποδομών των μεταφορών”.

Το Nicaragua Grand Canal είναι ένα προτεινόμενο κανάλι 172 μιλίων, πλάτους 230-520 μέτρων πλάτος και 27,6 μέτρα βάθους, που αν πραγματοποιηθεί θα είναι κατά πολύ πλατύτερο και βαθύτερο από ό,τι η 51 μιλίων Διώρυγα του Παναμά πιο νότια.

Όταν οι προκαταρκτικές κατασκευαστικές εργασίες σε δρόμους πρόσβασης ξεκίνησαν τον Δεκέμβριο του 2014 εκατοντάδες διαδηλωτές και οικολόγοι της χώρας ήταν κατά του έργου. Κάτοικοι κατά μήκος της προγραμματισμένης διαδρομής, καθώς και μια σειρά από πολιτικούς και οικολόγους της χώρας, τάχθηκαν κατά του έργου, αναφέροντας ως κύριους λόγους της επιπτώσεις της Διώρυγας στις πηγές γλυκού νερού της χώρας.