Στο χαμηλότερο επίπεδο τα τελευταία 6 χρόνια οι διαλύσεις πλοίων κοντέινερ λόγω της εκτίναξης των ναύλων

Τα παλιά πλοία μεταφοράς κοντέινερ που υπό κανονικές συνθήκες θα παροπλίζονταν συνεχίζουν να παραμένουν σε λειτουργία καθώς οι πλοιοκτήτες επωφελούνται από την εκτίναξη των ναύλων, σύμφωνα με την Alphaliner.

Στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεσή της, η Alphaliner αναφέρει ότι πέρυσι σημειώθηκε σημαντική πτώση στην αγορά διαλύσεων, καθώς οι πλοιοκτήτες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επέλεξαν να κρατήσουν τα παλιά πλοία σε λειτουργία. Ο αντίκτυπος ήταν μια σημαντική μείωση στις διαλύσεις, με μόλις 16.500 TEU μεταφορικής ικανότητας εμπορευματοκιβωτίων να πηγαίνουν για σκράπ το 2021, το οποίο είναι χαμηλό έξι ετών. Ο ετήσιος συντελεστής είναι μόνο ένα κλάσμα των 194.500 TEU που διαλύθηκαν το 2020 και των 655.000 TEU που το 2016.

Η αγορά διαλύσεων επιβραδύνθηκε σημαντικά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, όταν ναύλα και οι μεταπώλησης πλοίων κοντέινερ εκτινάχθηκαν στα ύψη και μεγάλες εταιρείες όπως η MSC αγοράζουν μεγαλύτερα σε ηλικία πλοία με μικρότερη χωρητικότητα και σε οποιαδήποτε τιμή. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, μόνο τέσσερα πλοία πωλήθηκαν για διάλυση παγκοσμίως, τα οποία είχαν όλα χωρητικότητα μικρότερη από 1.000 TEU.

Αυτό συνέβη παρά την άνοδο των τιμών σκραπ, με αγοραστές στην Τουρκία, το Μπαγκλαντές, την Ινδία και το Πακιστάν να προσφέρουν σχεδόν διπλάσιες τιμές από το 2020. Οι τιμές διαλύσεων στη Νότια Ασία ήταν πρόσφατα στα 560-615 $ ανά LDT, ενώ οι τιμές διάλυσης στην Τουρκία ήταν περίπου 340 $.

«Η καυτή αγορά και οι αστρονομικές τιμές ναύλωσης που μπορούν να επιτευχθούν έχουν ωθήσει – τους πλοιοκτήτες που δεν είναι διαχειριστές- να διατηρήσουν στο στόλο τους παλαιότερα πλοία ηλικίας 20-30 ετών, πολλά από τα οποία σε διαφορετική περίπτωση θα είχαν διαλυθεί εάν η αγορά είχε διαφορετική εξέλιξη », είπε η Alphaliner.

Η συμφόρηση των λιμανιών και η κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας σε όλο τον κόσμο πέρυσι πυροδότησαν μια εντυπωσιακή αύξηση των ναύλων των πλοίων μεταφοράς κοντέινερ. Οι ημερήσιες τιμές τετραπλασιάστηκαν από την αρχή του έτους, φτάνοντας στο ανώτατο όριο των 110.000 $ ανά ημέρα τον Σεπτέμβριο. Συγκριτικά, οι τιμές κυμαίνονταν γύρω στα 6.000 $ την ημέρα τον Ιούνιο του 2020.

Ως παράδειγμα των αλλαγμένων δυνατοτήτων των κερδών, ένα πλοίο 2.200 TEU 20 ετών ναυλώθηκε με τιμή 35.000 $ την ημέρα – σε σύγκριση με μόλις 9.000 $ πριν από την έναρξη της πανδημίας COVID-19.

Φέτος, τα ποσά ναύλωσης προβλέπεται να παραμείνουν υψηλά λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης χωρητικότητας, μια εξέλιξη που αναμένεται να επιτρέψει στους πλοιοκτήτες πλοίων να εκμεταλλευτούν μεγαλύτερες περιόδους ναύλωσης.

Η αγορά διαλύσεων των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προβλέπεται να ανακάμψει αργά σε περίπου 60.000 TEU ετησίως πριν αυξηθεί περαιτέρω το 2023, όταν μια σειρά νεότευκτων θα ωθήσει τελικά τα παλαιότερα πλοία να αποσυρθούν από την αγορά.

Διαβάστε ακόμα