Σύγκρουση στη Βαλτική: Ο Σουηδοί εισαγγελείς άφησαν ελεύθερο τον υποπλοίαρχο του φορτηγού πλοίου Scot Carrier

Μετά από περαιτέρω έρευνα οι Σουηδοί εισαγγελείς αποφάσισαν να αφήσουν ελεύθερο τον υποπλοίαρχο του Scot Carrier τον οποίο κρατούσαν λόγω της θανατηφόρας σύγκρουσης με τη δανική φορτηγίδα Karin Høj. Οι νομικές κινήσεις έγιναν καθώς η αναποδογυρισμένη φορτηγίδα φέρεται να κινδυνεύει να βυθιστεί, ενώ η Σουηδική Ακτοφυλακή ανέφερε μια μικρή διαρροή πετρελαίου.

Οι προσπάθειες συνεχίζονται στη Σουηδία μετά το περιστατικό της Δευτέρας στο οποίο η φορτηγίδα Karin Høj και το φορτηγό πλοίο Scot Carrier συγκρούστηκαν με αποτέλεσμα την ανατροπή της πρώτης. Το σώμα ενός μέλους του πληρώματος ανασύρθηκε αργότερα από την αναποδογυρισμένη φορτηγίδα, ενώ το άλλο μέλος του πληρώματος παραμένει αγνοούμενο.

Οι Σουηδοί εισαγγελείς έχουν ανακρίνει το πλήρωμα του Scot Carrier ενώ εξετάζουν επίσης όλα τα στοιχεία. Ο εισαγγελέας Tomas Olvmyr είπε ότι η προανάκριση συνεχίστηκε την Τρίτη με τη συλλογή του ημερολογίου και άλλων αποθηκευμένων πληροφοριών και εγγράφων για το συμβάν. Ως αποτέλεσμα της έρευνας, ανέφεραν ότι οι υποψίες που υπήρχαν σε βάρος του υποπλοιάρχου κροατικής υπηκοότητας του Scot Carrier, εξασθένησαν. Ενώ είπε ότι οι υποψίες εξακολουθούν να υφίστανται, ο εισαγγελέας αποφάσισε να άρει τη σύλληψη για ναυσιπλοΐα υπό την επήρεια μέθης.

Ωστόσο, η εισαγγελία είπε ότι η σύλληψη του Βρετανού υπηκόου παραμένει και ότι οι υποψίες εναντίον του δεν έχουν εξασθενήσει. Η Scotline Marine Holdings είχε πει ότι ο Βρετανός ναυτικός ήταν ο ανθυποπλοίαρχος ο οποίος εκτελούσε φυλακή στη γέφυρα όταν η σουηδική ακτοφυλακή επικοινώνησε με το πλοίο. Ήταν το άτομο που κάλεσε τον πλοίαρχο του Scot Carrier στη γέφυρα.

Σύμφωνα με τη σουηδική νομοθεσία, η εισαγγελία είχε προθεσμία μέχρι το μεσημέρι της 15ης Δεκεμβρίου, για να αποφασίσει εάν θα συνεχίσει να κρατά τον ναυτικό καθώς και να αποφασίσει τα επόμενα βήματα στην υπόθεση.

Καθώς η δικαστική υπόθεση προχωρά, η σουηδική ακτοφυλακή ανακοίνωσε εχθές η Δανέζικη φορτηγίδα κινδυνεύει να βυθιστεί. Νωρίτερα είχαν πει ότι το σκάφος παρέμεινε σταθερό αφού βρισκόταν σε αβαθή ύδατα σε προστατευόμενη περιοχή όπου πίστευαν ότι θα μπορούσαν να ελαχιστοποιήσουν τους κινδύνους από ένα περιβαλλοντικό πρόβλημα. Αρχικά, ανέφεραν ότι είχαν εντοπιστεί μόνο μικρά συντρίμμια γύρω από την φορτηγίδα, αλλά η πιο πρόσφατη ενημέρωση ανέφερε ότι είχε επίσης διαρροή περίπου 30 με 300 λίτρα υδραυλικού λαδιού. Η ακτοφυλακή και η Εταιρεία της Θάλασσας Διάσωσης εργάζονται για να σταματήσουν την εξάπλωση του λαδιού, αποτρέποντας παράλληλα πρόσθετες διαρροές.

«Η βύθιση δεν είναι κάτι που θέλαμε, αλλά είμαστε προετοιμασμένοι για αυτό», είπε ο Jesper Bäckstedt που ηγείται της προσπάθειας διάσωσης για την ακτοφυλακή. «Το μέρος όπου αγκυροβόλησε η φορτηγίδα επιλέχθηκε σε συνεννόηση με το διοικητικό συμβούλιο της κομητείας στο Skåne, δεδομένων των συνθηκών του βυθού και των καιρικών συνθηκών που επικρατούν».

Η Δανέζικη ομάδα διάσωσης έχει αρχίσει να συνεργάζεται με την ακτοφυλακή. Είπαν ότι ακόμη και αν το σκάφος βυθιστεί, δεν θα παρεμπόδιζε σε μεγάλο βαθμό την προγραμματισμένη τους προσπάθεια διάσωσης. Το νωρίτερο που θα εγκριθεί το σχέδιο διάσωσης είναι την Πέμπτη, αλλά στην τοποθεσία που μετέφεραν το σκάφος δεν αποτελεί κίνδυνο για τη ναυσιπλοΐα.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα για την θανατηφόρα σύγκρουση στη Βαλτική

Διαβάστε ακόμα