Τα δεξαμενόπλοια «πλευρίζουν» οι Έλληνες εφοπλιστές

Στα δεξαμενόπλοια εστίασαν το ενδιαφέρον τους, τον Μάιο, οι Έλληνες πλοιοκτήτες, ενώ φαίνεται πως αδιαφόρησαν για τα φορτηγά πλοία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες αγόρασαν 18 δεξαμενόπλοια, συνολικής χωρητικότητας 1,9 εκατ. τόνων dw, έναντι 396,8 εκατ. δολαρίων. Τον Απρίλιο είχαν αγοράσει μόλις τρία δεξαμενόπλοια.

Συνολικά πουλήθηκαν 54 δεξαμενόπλοια παγκοσμίως, με τους Έλληνες να καλύπτουν το 33,3%.

Όσον αφορά τα φορτηγά πλοία, αγοράστηκαν 14 έναντι 23 τον Απρίλιο, μια μείωση κατά 39%, συνολικής χωρητικότητας 1,9 εκ. τόνων και αξίας 308,1 εκατ. δολαρίων.

Επίσης αγόρασαν ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ένα ειδικού τύπου.

Συνολικά οι Έλληνες πλοιοκτήτες αγόρασαν τον Μάιο 34 πλοία, έναντι 44 τον Απρίλιο (ποσοστό μείωσης 23%), χωρητικότητας 3,5 εκατ. τόνων και αξίας 712,5 εκατ. δολαρίων. Τα 34 αυτά πλοία αποτελούν το 22,9% του συνολικού αριθμού για τον Μάιο, που ανήλθε στα 148.

Οι άμεσοι ανταγωνιστές των Ελλήνων, οι Κινέζοι, τον ίδιο μήνα αγόρασαν 20 πλοία έναντι μόλις έξι τον Απρίλιο, ποσοστό αύξησης κατά 233%, χωρητικότητας 857.967 τόνων και συνολικής αξίας 179,6 εκατ. δολαρίων. Από αυτά τα 20, τα 14 είναι φορτηγά και μόλις τέσσερα δεξαμενόπλοια.

dealnews.gr