Τα 11 πλοία δεύτερης γενιάς της σειράς Triple-E που αναμένεται να παραδοθούν στην Maersk Line από τον ερχόμενο Απρίλιο έως τον Μάιο του 2018 ενδέχεται να αποτελέσουν τα πρώτα containership που θα σπάσουν το φράγμα των 20.000 TEU, σύμφωνα με την συμβουλευτική εταιρία Alphaliner.
Κρίνοντας από τις φωτογραφίες του Madrid Maersk που τραβήχτηκαν στο ναυπηγείο DSME στο Όκπο της Νότιας Κορεάς, η συμβουλευτική εκτιμάει ότι τα υπερ-μεγεθή πλοία θα έχουν στην πραγματικότητα “αρκετά μεγαλύτερη χωρητικότητα” από την επίσημα καταγεγραμμένη, η οποία βρίσκεται στα 19.630 TEU.
“Από τις φωτογραφίες φαίνεται ότι η Maersk Line έχει πραγματοποιήσει σημαντικές τροποποιήσεις στον σχεδιασμό των πλοίων για να αυξήσει την χωρητικότητά τους”, ανακοίνωσε η Alphaliner.
Σύμφωνα με την Alphaliner, η βασική τροποποίηση από τον αρχικό σχεδιασμό ήταν η μετακίνηση της γέφυρας μπροστά κατά δύο διαμερίσματα, και του μηχανοστάσιου και της καπνοδόχου ένα διαμέρισμα προς τα πίσω.
Μ’ αυτόν τον τρόπο η χωρητικότητα αυξάνεται τόσο κάτω όσο και πάνω στο κατάστρωμα λόγω της βελτιωμένης ορατότητας από την γέφυρα.
Μια σημαντική διαφορά από τους Triple-E προκατόχους τους των 18.340 TEU είναι ότι τα νέα πλοία θα βρίσκονται βαθύτερα στο νερό κατά 50 εκ. (στα 16,5 μέτρα), αυξάνοντας το νεκρό βάρος στους 206.000 τόνους, σε σύγκριση με τους 194.500 των προηγούμενων πλοίων. Μ’ αυτόν τον τρόπο θα είναι δυνατή η τοποθέτηση ενός επιπλέον επιπέδου εμπορευματοκιβωτίων στο κατάστρωμα.
Επιπλέον, οι μηχανές των πλοίων είναι ελαφρύτερες, βελτιώνοντας τους περιορισμούς νεκρού βάρους, καθώς μειώνονται από 8 σε 7 κυλίνδρους.
Κατά τ’ άλλα, τα Triple-E δεύτερης γενιάς έχουν τις ίδιες διαστάσεις με τους προκατόχους τους: μήκος 399 μέτρα και πλάτος 58,6 μέτρα, επιτρέποντας την ύπαρξη 24 διαμερισμάτων εμπορευματοκιβωτίων στο ανώτατο κατάστρωμα.
Τα νέα πλοία θα χρησιμοποιηθούν στο δίκτυο Ασίας-Ευρώπης της 2M και θα βρίσκονται στην πρώτη γραμμής της “μάχης” για χαμηλότερο κόστος μονάδας έναντι των ανταγωνιστικών ομίλων Ocean Alliance και THE Alliance.
Πρόκειται για προτεραιότητα στρατηγικής σημασίας για την Maersk Line, η οποία στην πρόσφατη οικονομική αναφορά της για το τρίτο τρίμηνο κατέγραψε μείωση 13,8% στο κόστος ανά μονάδα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2015, αν και η μείωση οφειλόταν κατά κύριο λόγω στην μείωση 20% στα έξοδα καυσίμων.
Παρ’ όλα αυτά, η μείωση 16% στην μέση τιμή ανά teu της Maersk Line οδήγησε την εταιρία σε καθαρές ζημιές 116 εκατ. δολαρίων για το ίδιο χρονικό διάστημα, παρά την σημαντική αύξηση στη μεταφορά φορτίων κατά 11%.
Η Alphaliner σημείωσε μεταξύ άλλων ότι οι MOL (THE Alliance) και OOCL (Ocean Alliance) αναμένεται επίσης να παραλάβουν πλοία χωρητικότητας άνω των 20.000 TEU κατά το πρώτο μισό του 2017.
Διαβάστε επίσης: Νίκη Τραμπ: Πτώση των μετοχών της Maersk εν μέσω φόβου για εμπορικό πόλεμο