Τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ χρειάζονται διπλάσιο χρόνο για να φτάσουν στον προορισμό τους σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την πανδημία

Τα νέα δεδομένα δείχνουν πόσο χρόνο χρειάζονται τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για να φτάσουν στον προορισμό τους στις κύριες εμπορικές θαλάσσιες διαδρομές Ανατολής-Δύσης, βοηθώντας στην εξήγηση των αναταραχών που παρατηρήθηκαν σε όλο τον κόσμο τον περασμένο χρόνο.

Το Flexport, με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, παρέχει μια εβδομαδιαία μέτρηση που ονομάζεται Ocean Timeliness Indicator, και η οποία μετρά το χρόνο που απαιτείται από τη στιγμή που το φορτίο είναι έτοιμο από τον εξαγωγέα έως ότου ο εισαγωγέας παραλάβει.

Στις θαλάσσιες διαδρομές με κατεύθυνση προς ανατολικά στον Ειρηνικό ωκεανό, ο μέσος χρόνος το 2019 πριν από την πανδημία ήταν 45 έως 50 ημέρες. Η τελευταία μέτρηση στις 2 Ιανουαρίου 2022 έφερε ένα νέο ρεκόρ των 110 ημερών! Τα προβλήματα συμφόρησης επιδεινώνονται μπαίνοντας στο 2022.

Ομοίως για την Ασία προς την Ευρώπη, ο μέσος χρόνος μεταφοράς πριν από την πανδημία ήταν περίπου 55 έως 60 ημέρες, ενώ η κατάσταση στις 2 Ιανουαρίου ήταν 108 ημέρες.

«Αυτή η ακραία αύξηση του χρόνου μεταφοράς οδηγεί σε επίσης μεγάλη αύξηση της ζήτησης για εμπορευματοκιβώτια – απλώς και μόνο επειδή κάθε εμπορευματοκιβώτιο είναι δεσμευμένο πολύ περισσότερο από το συνηθισμένο», επισημαίνουν οι αναλυτές της Sea-Intelligence στην τελευταία τους εβδομαδιαία έκθεση.

Τα δεδομένα της Sea-Intelligence δείχνουν ότι συνήθως μόλις το 2% της χωρητικότητας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αντιμετώπιζαν προβλήματα από καθυστερήσεις πριν από την πανδημία, ποσοστό που έφτασε στο 11% το 2021. Οι πρώτοι δείκτες φέτος δείχνουν ότι η συμφόρηση απέχει πολύ από το να υπάρξει βελτίωση.

«Όλα τα διαθέσιμα δεδομένα δείχνουν ότι τα προβλήματα συμφόρησης επιδεινώνονται μπαίνοντας στο 2022», προειδοποίησε η Sea-Intelligence.

«Η συμφόρηση και η αναποτελεσματικότητα των λιμανιών παραμένουν ένα διαρκές ζήτημα που οφείλεται στην χαμηλή ταχύτητα των πλοίων, την εκτροπή τους σε διαφορετικά λιμάνια, και ότι τα εμπορευματοκιβώτια να μην κυκλοφορούν και να μεγαλώνουν οι χρόνοι εκφόρτωσης από τους εργάτες στην ξηρά.

Ο COVID εξακολουθεί να ενισχύει τις καταναλωτικές δαπάνες για αγαθά και πιστεύουμε ότι τα ναύλα θα φτάσουν σε νέα υψηλά ρεκόρ τις επόμενες εβδομάδες», ανέφερε σήμερα μια νέα ναυτιλιακή έκθεση από την επενδυτική τράπεζα Jefferies.

Διαβάστε ακόμα