Ο πρωθυπουργός της Ταϊλάνδης Srettha Thavisin είπε στους επενδυτές στο Σαν Φρανσίσκο ότι αυτό το φιλόδοξο έργο μπορεί να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού κατά μέσο όρο τέσσερις ημέρες και να μειώσει το κόστος μεταφοράς κατά περίπου 15%.
Είπε ακόμη ότι, ο αυξανόμενος αριθμός των πλοίων θα έχει σαν αποτέλεσμα να υπερβεί τον όγκο που μπορούν να διαχειριστούν τα στενά της Σιγκαπούρης μέχρι το 2030.
Το λεγόμενο φιλόδοξο έργο Landbridge θα κοστίσει περίπου 28 δις δολάρια, με λιμάνια που θα κατασκευαστούν εκατέρωθεν της νότιας χερσονήσου της Ταϊλάνδης και θα συνδεθούν με αυτοκινητοδρόμους και σιδηροδρομικά δίκτυα, σύμφωνα με την κυβέρνηση.
Η σύνδεση των 100 χιλιομέτρων θα αντικαταστήσει μια άλλη πρόταση ταϊλανδέζικης πρότασης για βυθοκόρηση καναλιού μέσω του Ισθμού Kra.
Το στενό Μάλακα και το στενό της Σιγκαπούρης είναι μια στενή θαλάσσια λωρίδα μεταξύ Σιγκαπούρης, Μαλαισίας και Ινδονησίας, και είναι αυτή τη στιγμή το συντομότερο θαλάσσιο πέρασμα που συνδέει την Ασία από την πλευρά του Ειρηνικού με την Ινδία και τη Μέση Ανατολή.
Σχεδόν το ένα τέταρτο των παγκόσμιων εμπορευόμενων αγαθών διέρχεται από αυτά τα στενά, στα οποία αναμένεται να αυξηθεί ο αριθμός των πλοίων και η θαλάσσια κίνηση, αυξάνοντας έτσι τα έξοδα μεταφοράς, ανέφερε ο Srettha, σημειώνοντας ότι υπάρχουν πάνω από 60 θαλάσσια ατυχήματα κάθε χρόνο κατά μέσο όρο σε αυτό το σημείο.
Το Landbridge θα είναι ένα επιπλέον σημαντικό κανάλι για την υποστήριξη των θαλάσσιων μεταφορών και μια ουσιαστική επιλογή για την επίλυση των ζητημάτων των στενών Μάλακα και Σιγκαπούρης, ανέφερε ο Srettha. Αυτό θα είναι ένα ταχύτερο, φθηνότερο και ασφαλέστερο κανάλι.
Ο Srettha ισχυρίζεται ότι όταν ολοκληρωθεί αυτή η πρωτοβουλία, την οποία παρουσίασε επίσης σε επενδυτές στην Κίνα και τη Σαουδική Αραβία τις προηγούμενες εβδομάδες, θα δημιουργήσει 280.000 θέσεις εργασίας και να ενισχύσει την ετήσια οικονομική ανάπτυξη της Ταϊλάνδης κατά 5,5%. Η ανάπτυξη στην δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στη Νοτιοανατολική Ασία αυξήθηκε πέρυσι κατά 2,6% και υπολογίζεται να αναπτυχθεί 2,5%-3% το 2023.
Η Ταϊλάνδη σκοπεύει να ολοκληρώσει το έργο έως το 2030 και οι ξένοι επενδυτές θα έχουν τη δυνατότητα να κατέχουν περισσότερο από το 50% σε ενδεχόμενες συνεργασίες με τοπικές εταιρείες για την κατασκευή λιμανιών και συναφών υποδομών.
Μια έκθεση από το Γραφείο Πολιτικής και Σχεδιασμού Μεταφορών και Κυκλοφορίας αναφέρει ότι τα λιμάνια βαθέων υδάτων κατά μήκος του Ranong, με έδρα την ακτή Andaman και το Chumphon στον Κόλπο της Ταϊλάνδης, υπολογίζεται να κοστίσουν 17,871,496,020 δις δολάρια.
Το Landbridge είναι μια μεγάλη ευκαιρία για επένδυση σε αυτό το εμπορικό και στρατηγικό έργο που θα ενώνει τον Ειρηνικό και τον Ινδικό ωκεανό, και στην ουσία την εμπορική δραστηριότητα μεταξύ Ανατολής-Δύσης.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης για την Οικονομική Συνεργασία Ασίας-Ειρηνικού αυτής της εβδομάδας, οι αρχές της Ταϊλάνδης θα κάνουν μια πρόταση σε πιθανούς επενδυτές των ΗΠΑ. Η SSA Marine Inc., η Oracle Corp., το Port of Long Beach και η Webtec είναι μεταξύ των αμερικανικών εταιρειών που ενδιαφέρονται για το έργο, σύμφωνα με τον Srettha.
Η Ταϊλάνδη συζήταγε εδώ και δεκαετίες για ένα κανάλι που θα εκτείνονταν στο στενότερο σημείο της χώρας και θα μείωνε την απόσταση του ταξιδιού κατά περίπου 1.200 χιλιόμετρα. Ωστόσο, η ιδέα απορρίφθηκε επανειλημμένα λόγω περιβαλλοντικών ανησυχιών.