ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

«Τέλος εποχής» γράφτηκε για το «Thessaloniki» της SAOS

thessaloniki_saos_

«Τέλος εποχής» γράφτηκε για το οχηματαγωγό «Thessaloniki» της εταιρείας SAOS, το οποίο οδηγήθηκε για διάλυση σε διαλυτήρια πλοίων, πιθανόν στη γειτονική Τουρκία, όπου κατέληξαν και άλλα πλοία της ίδιας εταιρείας.

Το μήκους 157,86 μέτρων οχηματαγωγό, που είχε κατασκευαστεί το 1995, θεωρείτο ένα καλό «σκαρί» αλλά ποτέ δεν μπόρεσε να ταξιδέψει, ξανά, μετά από το 2007, οπότε ακινητοποιήθηκε στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Μοναδικό «αδύνατο» σημείο του, το οποίο, ίσως να ήταν και καθοριστικό, για να μην περάσει σε άλλα χέρια ήταν το μικρό σε μήκος γκαράζ του.

Γενικά, πάντως, εάν και αγοράστηκε, το 2005, από τη ΣΑΟΣ σε ηλικία μόλις 10 ετών δεν πρόλαβε να κάνει πολλά δρομολόγια. Αρχικά, είχε πάει στο Βόλο, όπου η εταιρεία του Φ. Μανούση στην «άνθησή» της φιλοδοξούσε να φτιάξει ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Τότε λεγόταν ότι θα γινόταν μια πολυδάπανη μετασκευή για να μετατραπεί σε night ferry.

Κάπως έτσι έφτασε στο Πέραμα αλλά η μετασκευή δεν έγινε. Αντίθετα, σε μια απεργία της ΠΝΟ επί υπουργίας Μ. Κεφαλογιάννη το με σημαία Μάλτας «Thessaloniki» εκτέλεσε ένα «απεργοσπαστικό» δρομολόγιο για Κρήτη για να μεταφέρει στον Πειραιά οχήματα με αγροτικά προϊόντα

Από το Σεπτέμβριο του 2007, με την κατάρρευση της εταιρείας και κάτω από το βάρος της γνωστής υπόθεσης Παυλίδη- Μανούση, το «Thessaloniki» όπως και άλλα πλοία της SAOS ακινητοποιήθηκε στην Αλεξανδρούπολη.

Στο διάστημα των 7 ετών, που παρέμεινε το πλοίο ακινητοποιημένο υπήρξαν πολλές φήμες για επικείμενη πώλησή του, ώστε να μπει ξανά σε δρομολόγια. Ωστόσο, αυτές δεν επιβεβαιώθηκαν και τελικά το 2013 ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης αποφάσισε να βγάλει και αυτό σε πλειστηριασμό, όπως έκανε και με άλλα πλοία της εταιρείας του Φ. Μανούση, στο πλαίσιο της απόφασης για απομάκρυνση όλων των ανενεργών πλοίων.

Οι πρώτοι πλειστηριασμοί κηρύχτηκαν άκαρποι αλλά τελικά στις 26 Φεβρουαρίου 2014 σε επαναληπτικό πλειστηριασμό με τιμή εκκίνησης 1.294.000 € το «Thessaloniki» πωλήθηκε αντί 1.800.000 € και λίγες μέρες αργότερα ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης ανακοίνωνε ότι «ολοκληρώθηκε σήμερα με επιτυχία η διαδικασία απομάκρυνσης του Ro-Ro Φ/Γ-Ο/Γ πλοίου «THESSALONIKI», Σημαίας Μάλτας, Νηολογίου Βαλέτας 10112, εκτός λιμένα Αλεξανδρούπολης, έπειτα από ενέργειες της πλοιοκτήτριας εταιρείας και συντονισμένες δράσεις του Κεντρικού Λιμεναρχείου Αλεξανδρούπολης, της Ο.Λ.Α. Α.Ε. και όλων των συναρμόδιων Φορέων και Υπηρεσιών»

«Η απομάκρυνσή του αποτελεί το επιστέγασμα των προσπαθειών του Οργανισμού Λιμένος για απομάκρυνση όλων των ανενεργών πλοίων από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, μέσω των προβλεπόμενων από το Ν.2881/2001 διαδικασιών. Ταυτόχρονα, παραδίδεται ένα ακόμα ζωτικό τμήμα εργοταξιακού χώρου του υπό εξέλιξη έργου της «Ολοκλήρωσης Εκβάθυνσης Λιμενολεκάνης και Εκσκαφής Διαύλου Λιμένα Αλεξανδρούπολης», προκειμένου προχωρήσουν απρόσκοπτα οι σχετικές εργασίες και καταστεί δυνατή η ολοκλήρωσή τους εντός του συμβατικού χρονοδιαγράμματος», ανέφερε η ίδια ανακοίνωση.

Το πλοίο απομακρύνθηκε με ρυμουλκό καθώς όπως φάνηκε είχε πωληθεί και αυτό για παλιοσίδερα και έτσι κατέληξε σε κάποιο διαλυτήριο πλοίων.

pireas2day.gr