
H Ελληνική εταιρεία δεξαμενόπλοιων Tsakos Energy Navigation Limited (TEN) παρουσίασε καθαρά έσοδα 25,4 εκατομμυρίων δολαρίων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016, έναντι των 37,2 εκατ. δολαρίων πέρυσι, λόγω των λιγότερων ημερών λειτουργίας κάποιων πλοίων της που στάλθηκαν νωρίτερα για δεξαμενισμό.
Συγκεκριμένα, τρία suezmaxes της στάλθηκαν στο νεωρίο προκειμένου να εγκαταστήσουν απαραίτητες ρυθμιστικές αναβαθμίσεις, χάνοντας 121 ημέρες λειτουργίας το πρώτο τρίμηνο, που ισούται με 3,5 εκατομμύρια δολάρια σε καθαρά έσοδα. Αυτές οι χαμένες ημέρες ήταν κυρίως υπεύθυνες για το χαμηλότερο ποσοστό αξιοποίησης του στόλου κατά το τρίμηνο σε επίπεδο 95,3%.
Επιπλέον, το πλοίο μεταφοράς LNG Neo Energy ολοκλήρωσε τη μακροχρόνια χρονοναύλωση του στα μέσα Φεβρουαρίου το 2016, με αποτέλεσμα την περαιτέρω απώλεια 3,9 εκατομμυρίων δολαρίων. Το πλοίο αυτή τη στιγμή απασχολείται με σύμβαση spot.
“Η χρονιά ξεκίνησε με μια νότα αισιοδοξίας τόσο για την αγορά των δεξαμενόπλοιων όσο και για την ίδια την εταιρεία. Το 2016 είναι ένα καθοριστικό έτος για την ανάπτυξη της ΤΕΝ. Μέσα στους επόμενους 18 μήνες, ο στόλος μας θα ενισχυθεί περαιτέρω, καθώς θα παραλάβουμε 15 τελευταίας τεχνολογίας νεότευκτα πλοία, 12 από τα οποία έχουν ναυλοσύμφωνα μεγάλης διάρκειας με τη δυνατότητα να προσθέσουν 100 εκ. δολάρια στα ταμεία της ΤΕΝ στο προσεχές μέλλον , δήλωσε ο Νικόλας Τσάκος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΝ.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, η εταιρεία παρέλαβε το νέο VLCC Ulysses από τη νοτιοκορεάτικη Hyundai Heavy Industries, το οποίο απασχολείται στην αγορά spot, ωστόσο η εταιρεία επιδιώκει να του βρει απασχόληση στην αγορά χρονοναύλωσης.
Οι υπόλοιπες παραδόσεις είναι να ξεκινήσουν στα μέσα Ιουνίου. Μέχρι το τέλος του 2016, τέσσερα Aframaxes και δύο πλοία μεταφοράς προϊόντων LR1 θα έχουν παραδοθεί, όλα συνοδευόμενα με ναυλώσεις. Επιπλέον, εντός του τρέχοντος έτους, θα παραδοθούν το VLCC Hercules και το πλοίο μεταφοράς LNG Maria Energy και η εταιρεία βρίσκεται σε εν εξελίξει διαπραγματεύσεις για την εξασφάλιση απασχόλησης και στα δύο.
“Έχουμε διασφαλίσει χρηματοδότηση με ανταγωνιστικούς όρους για καθένα από τα νέα πλοία, που υπόκεινται μόνο στις τελικές και συνήθεις εγκρίσεις που αφορούν ένα δάνειο για το πλοίο μεταφοράς μεταφοράς LNG και ένα VLCC υπό κατασκευή. Συνολικά, το πρόγραμμα ναυπήγησης ανέρχεται σε μια επένδυση των σχεδόν 1.070 εκατομμυρίων δολαρίων εκ των οποίων περίπου 800 εκατομμύρια δολάρια θα χρηματοδοτηθεί από δεσμευμένα τραπεζικά δάνεια, 190 εκατομμύρια εκ των οποίων έχουν ήδη εκταμιευθεί εως τις 31 Μαρτίου 2016”, ανέφερε η εταιρεία.
Σύμφωνα με την TEN, η αγορά το δεύτερο τρίμηνο του 2016 συνεχίζει να παρουσιάζει καλά σημάδια για την αγορά τάνκερ, σε όλους τους τομείς, με τις τιμές ναύλωσης να κινούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα.
Η εταιρεία είπε ότι θα συνεχίσει να “κυνηγά” κυρίως μακροχρόνιες ναυλώσεις και να τις “κλειδώνει” στις ελκυστικές τιμές που προσφέρονται σήμερα, διατηρώντας ταυτόχρονα παρουσία στην αγορά spot για να επωφεληθεί από πιθανές διακυμάνσεις στις τιμές.
Στον τομέα των εξειδικευμένων πλοίων, η TEN προτίθεται να διατηρήσει την παρουσία της στο χώρο του LNG και διερευνά τις ευκαιρίες για μακροπρόθεσμες χρονοναυλώσεις ή τις δυνατότητες μετατροπής του κατασκευασμένου το 2007 και χωρητικότητας 150,000cbm Neo Energy σε μια πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU). Επιπλέον, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι είχε αρχίσει να δημιουργήσει τη δική της τεχνογνωσία στην τεχνική διαχείριση των πλοίων μεταφοράς LNG.
Εν κατακλείδι, η ΤΕΝ σημείωσε ότι παραμένει ανοικτή σε ευκαιρίες για να εκχωρήσει ορισμένα από τα παλαιότερα πλοία της προκειμένου να μειώσει τον μέσο όρο ηλικίας του στόλου.