Μνήμες Ever Given ξυπνάει το προσαραγμένο για τέταρτη μέρα πλοίο μεταφοράς container Ever Forward, με τους ειδικούς να ανησυχούν για ότι η επιχείρηση επανάπλευσης θα είναι δύσκολη και μακρά. Το πλοίο έχει προσαράξει σε λάσπη και έχει εισχωρήσει αρκετά μέσα σε αυτήν, κάτι που κάνει την επιχείρηση δύσκολη.
«Όσον αφορά την αιτία του ατυχήματος», οι σύμβουλοι φορτίου WK Webster επικαλούνται αναφορές μέσων ενημέρωσης ότι «το πλοίο ξέφυγε από τη στενή δίοδο του κόλπου Chesapeake κατά τη διάρκεια της αναχώρησης του από τη Βαλτιμόρη και είναι πιθανό να προσάραξε σε ρηχά νερά, και κατά κύριο λόγο σε λασπωμένο βυθό.
Το βύθισμα του πλοίου τη στιγμή της αναχώρησης από τη Βαλτιμόρη αναφέρεται ότι ήταν 13 μέτρα, ενώ το μέσο βάθος του κόλπου είναι περίπου μόνο 6,4 μέτρα. Ως εκ τούτου, ενδέχεται να απαιτηθούν σημαντικές προσπάθειες για την εκ νέου επανάπλευση του πλοίου και είναι πιθανό να προκύψουν ζητήματα ανάκτησης σε σχέση με οποιοδήποτε φορτίο που είναι ευαίσθητο στο χρόνο ή στη θερμοκρασία σε περίπτωση παρατεταμένης καθυστέρησης στο πρόγραμμα το».
Πλοίο container της Evergreen μήκους 334 μέτρων προσάραξε στις ΗΠΑ (ΒΙΝΤΕΟ)
Η ακτοφυλακή των ΗΠΑ παραμένει στη σκηνή και συνεργάζεται με την πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου και την διορισμένη ομάδα διάσωσης για την ανάπτυξη του σχεδίου ανάκαμψης. Την Τετάρτη, ο David O’Connell, ο Τομεάρχης του USCG Maryland ξεκίνησε με το Station Curtis Bay για να παρατηρήσει το προσαραγμένο πλοίο.
Το 334 μέτρων Ever Forward, το οποίο έχει χωρητικότητα 12.000 TEU εξερχόταν από τη Βαλτιμόρη το βράδυ της Κυριακής και όταν προσάραξε. Οι φωτογραφίες δείχνουν το πλοίο σχεδόν πλήρως φορτωμένο με εμπορευματοκιβώτια αφού ελλιμενίστηκε στη Σαβάνα και τη Βαλτιμόρη πριν από τον επόμενο προορισμό του το Νόρφολκ. Δεν είναι σαφές πόσα από τα κουτιά είναι άδεια.
Οι ανταποκριτές της ακτιφυλακής συνεργάζονται επίσης στενά με το προσωπικό του Υπουργείου Περιβάλλοντος του Μέριλαντ για την παρακολούθηση του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ διερευνούν επίσης τον τρόπο προσάραξης του πλοίου.
Η ακτοφυλακή ανακοίνωσε ότι απαιτεί από το πλήρωμα του πλοίου να πραγματοποιεί βυθομετρήσεις σε όλες τις δεξαμενές, τις σεντίνες και τους κενούς χώρους κάθε τέσσερις ώρες για να παρακολουθούν την πιθανή εισροή υδάτων και να αναφέρει οποιαδήποτε αισθητή αλλαγή στη ευστάθεια, τις μετρήσεις του βυθίσματος, τη θέση του πλοίου ή σημάδια ρύπανσης από πετρέλαιο στη θάλασσα.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου Evergreen σημείωσε ότι το περιστατικό δεν έχει προκαλέσει κάποια διαρροή καυσίμου. Κανόνισαν να πραγματοποιήσουν οι δύτες υποβρύχιες επιθεωρήσεις για να επιβεβαιώσουν τυχόν ζημιές στο πλοίο και συντονίζονται με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη για να επαναπλεύσει εκ νέου το πλοίο το συντομότερο δυνατό. Η Evergreen φέρεται να έχει προσλάβει μια ομάδα διάσωσης για να διαχειριστεί την επιχείρηση.
Ενώ το πλοίο βρίσκεται έξω από το κανάλι ναυσιπλοίας, η ακτοφυλακή έχει επιβάλλει μια ζώνη ασφαλείας 450 μέτρων γύρω από το Ever Forward. Επιπλέον, τα πλοία που δραστηριοποιούνται στην περιοχή υποχρεούνται να έχουν μειωμένη ταχύτητα κατά την διέλευση τους.
«Τεχνικοί εμπειρογνώμονες επιβιβάστηκαν στο Ever Forward την Δευτέρα και την Τρίτη για να αξιολογήσουν την κατάστασή του», αναφέρει ο εκτελεστικός διευθυντής του Port of Baltimore William Doyle. «Μια ομάδα διάσωσης, ναυπηγοί και δύτες εργάζονται για να καθορίσουν την καλύτερη πορεία δράσης για την απελευθέρωση του πλοίου».
Το παρακάτω βίντεο περιέχει μια λεπτομερή ανάλυση διάρκειας 15 λεπτών για την προσάραξη.