Μεγάλα, κυρίως γερμανικά, επιχειρηματικά και τραπεζικά συμφέροντα φέρονται να βρίσκονται πίσω από τις συνεχείς πιέσεις που ασκούνται στην Κομισιόν για το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της ελληνικής ναυτιλίας, σύμφωνα με την “Καθημερινή”.
Πιέσεις που λαμβάνουν συχνά τη μορφή δημοσιευμάτων σε μεγάλα γερμανικά ΜΜΕ, αλλά και, σύμφωνα με πληροφορίες, αλλεπάλληλες οχλήσεις των αρμόδιων ευρωπαϊκών οργάνων που με τη σειρά τους έχουν ξεκινήσει εδώ και σχεδόν δύο χρόνια μια διαδικασία διαβούλευσης με την Αθήνα για το φορολογικό καθεστώς που ισχύει για τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις.
Επιτροπή Ανταγωνισμού
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε. εξετάζει κατά πόσο αποτελούν προβλέψεις του ελληνικού νομικού πλαισίου για τη ναυτιλία κρατικές ενισχύσεις και ζητά τη μετατροπή του καθεστώτος του φόρου χωρητικότητας (tonnage tax) σε φόρο εισοδήματος.
«Η ελληνική κυβέρνηση έχει διαμηνύσει με ξεκάθαρο τρόπο πως αυτό δεν πρόκειται να συμβεί», υπογραμμίζει μιλώντας στην «Κ» ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης, εξηγώντας πως το φορολογικό καθεστώς της ναυτιλίας στην Ελλάδα είναι παρόμοιο με αυτό των άλλων κρατών-μελών. Συν τοις άλλοις, η ποντοπόρος συνεισφέρει στην εθνική οικονομία περίπου 7% του ΑΕΠ και αποδίδει εισροές συναλλάγματος της τάξης των 15 δισ. ευρώ ετησίως.
Διαβάστε περισσότερα εδω