Το 2022 τα έξοδα αποστολής κοντέινερ με πλοία θα είναι υψηλότερα από ποτέ!

Το κόστος για την αποστολή εμπορευμάτων με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα είναι το 2022 υψηλότερο από ποτέ, ακόμη και αν οι τιμές των spot ναύλων μειωθούν, σύμφωνα με τον επικεφαλή αναλυτή της Xeneta, Peter Sand.

Ο Sand άνοιξε την εβδομαδιαία ενημέρωση των τιμών του με μια πρόβλεψη ότι η ισχυρή θέση των εταιρείων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στις διαπραγματεύσεις για μακροπρόθεσμες τιμές και η επιθυμία των αποστολέων να εξασφαλίσουν χωρητικότητα θα οδηγήσει στον καθορισμό υψηλότερων μακροπρόθεσμων ναύλων.

«Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και αν οι τιμές spot μειωθούν κατά τη διάρκεια του έτους, το μέσο κόστος αποστολής φέτος θα είναι υψηλότερο από ποτέ», δήλωσε ο Sand.

Τα μακροπρόθεσμα επιτόκια της Fronthaul φαίνονται ότι θα διπλασιαστούν ή θα τριπλασιαστούν από εκείνα που καθορίστηκαν τον περασμένο Ιανουάριο, είπε ο Sand, δίνοντας το παράδειγμα των μέσων μακροπρόθεσμων τιμών των 9.300 $ ανά teu στη διαδρομή της Άπω Ανατολή ς προς την Βόρεια Ευρώπη, σχεδόν τριπλάσιο από το διπλάσιο των προηγούμενων επιπέδων του έτους.

Τα μακροπρόθεσμα ποσοστά backhaul έχουν σημειώσει πιο μέτριες αυξήσεις την ίδια περίοδο, αυξημένα κατά 12% στα 1.300 $ ανά teu.

«Βρισκόμαστε πολύ νωρίτερα σε διαπραγματεύσεις για τα μακροπρόθεσμα επιτόκια που πηγαίνουν στις ΗΠΑ από ό,τι για εκείνα από την Άπω Ανατολή προς την Ευρώπη, αλλά οι φορτωτές θα πρέπει να προετοιμαστούν για απότομες αυξήσεις στις τιμές που πληρώνουν.

Επί του παρόντος, η πλατφόρμα Xeneta δείχνει ότι τα μακροπρόθεσμα συμβόλαια που υπογράφηκαν τους τελευταίους τρεις μήνες από την Άπω Ανατολή στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ έχουν αυξηθεί από 3.700 $ τον Ιανουάριο του 2021 σε 7.000 $ φέτος», δήλωσε ο Sand.

Οι τιμές spot στις διαδρομές της Άπω Ανατολής προς την Βόρεια Ευρώπη και από την Άπω Ανατολή προς Μεσόγειο κατέγραψαν και τα δύο ιστορικά υψηλά, ενώ τα ποσοστά backhaul από τη Βόρεια Ευρώπη προς την Άπω Ανατολή μειώθηκαν κατά 5% τον περασμένο μήνα στα 1.300 δολάρια.

Η μείωση των τιμών transpacific τόσο για τα spot όσο και για τα μακροπρόθεσμα συμβόλαια τους τελευταίους μήνες δεν αντιστάθμισε τις αυξήσεις του περασμένου έτους και τα επιτόκια παραμένουν πολύ πάνω από τα προ της πανδημίας επίπεδα.

Διαβάστε ακόμα