Το βυθισμένο ρυμουλκό Stewart είχε αρνηθεί τη βοήθεια της ακτοφυλακής

tugboat_stewart

Ηχητικό αρχείο από την γέφυρα του ρυμουλκού Nathan E. Stewart αποκαλύπτει ότι το πλήρωμα αρνήθηκε την βοήθεια που του προσέφερε η Καναδική Ακτοφυλακή για να το απομακρύνει από τα βράχια, πριν ακόμα υπάρξει ρήγμα στο κύτος του ρυμουλκού και αρχίσει να μπαίνει νερό.

Το Stewart εν τέλει βυθίστηκε, διαρρέοντας ντήζελ και λιπαντικά κοντά στη Bella Bella της Βρετανικής Κολούμπια.

Κατά την πρώτη κλήση, η σωστική λέμβος της Ακτοφυλακής, Cape St. James, προσφέρθηκε να βοηθήσει το Stewart να επανέλθει στην επιφάνεια ρυμουλκώντας το σε βαθύτερα νερά.

Ένα άγνωστο μέλος του πληρώματος του Stewart απάντησε άμεσα: “Όχι, δεν θέλω να δοκιμάσουμε να το τραβήξουμε”. Διαβεβαίωσε ότι το ρυμουλκό δεν διέτρεχε κίνδυνο βύθισης κι ότι δεν υπήρχε ανάγκη εκκένωσής του πληρώματος. “Δεν θέλω να το τραβήξουμε εκτός κι αν αρχίσει να μπάζει νερό”, πρόσθεσε.

Περίπου 4μιση ώρες μετά την προσάραξή, η γέφυρα του Stewart κάλεσε την Ακτοφυλακή αναφέροντας ρήγμα στο κύτος του πλοίου. “Μπαίνει νερό, μπαίνει στην σεντίνα, περίπου μισό με ένα γαλόνι το λεπτό.”

Το πλημμύρισμα σύντομα χειροτέρευσε και ελαιώδη ύδατα άρχισαν να γεμίζουν το μηχανοστάσιο. Το πλήρωμα εγκατέλειψε το πλοίο και μεταφέρθηκε στην δεμένη φορτηγίδα λίγο αργότερα. Έπειτα το ρυμουλκό βυθίστηκε, όντας ακόμα συνδεδεμένο με την φορτηγίδα, περίπου 8μιση ώρες μετά την προσάραξή του.

Το περιστατικό ερευνάται ακόμα από τις αρχές και τα ονόματα των μελών του πληρώματος δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα. Ενώ ακόμα δεν έχει υπάρχει επίσημη εξήγηση των αιτιών της προσάραξης, τα δεδομένα AIS δείχνουν ότι το Stewart συνέχισε την πορεία του περνώντας ένα συχνά χρησιμοποιούμενο στίγμα χωρίς να αλλάξει πορεία ή ταχύτητα.

Οι απόπειρες για τη διάσωση του Stewart έχουν καθυστερήσει λόγω ισχυρών ανέμων, αλλά οι ομάδες διάσωσης της Resolve Marine εκμεταλλεύτηκαν μια μικρή βελτίωση του καιρού την Τετάρτη ώστε να προσπαθήσουν να τραβήξουν το ρυμουλκό σε βαθύτερα νερά. Η προσπάθεια δεν ήταν επιτυχής, και η επιχείρηση διάσωσης θα συνεχιστεί μετά τον στρατσωνισμό των επιπλέων δεξαμενών για να αυξηθεί η πλευστότητα του ρυμουλκού.