Η συνεχώς επιδεινούμενη συμφόρησης των πλοίων στη διώρυγα του Παναμά, η οποία οφείλεται στην ξηρασία, φαίνεται να ωθεί τα πλοία να πλεύσουν γύρω από τη Νότια Αμερική και συγκεκριμένα από το ακρωτήριο του Cape Horn.
Αυτή την διαδρομή ακολούθησε τουλάχιστον έναν αμερικανικό πλοίο το οποίο μεταφέρει πετρέλαιο ντίζελ από την Αμερική στη Χιλή για πρώτη φορά από το 2020.
Το δεξαμενόπλοιο Green Sky μεταφέρει ντίζελ εξαιρετικά χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο που φορτώνεται στον τερματικό σταθμό Clifton Ridge της Citgo Petroleum Corp. στη Λουιζιάνα με προορισμό το Βαλπαραΐσο της Χιλής, σύμφωνα με την παρακολούθηση των πλοίων του Bloomberg και την Kpler. Αντί να διασχίσει τον Παναμά, το πλοίο κατευθύνεται προς την ανατολική ακτή της Νότιας Αμερικής προς το Στενό του Μαγγελάνου, το πρώτο τέτοιο ταξίδι για ένα φορτίο ντίζελ στην Ακτή του Κόλπου από το 2020, σύμφωνα με την Kpler.
Το ταξίδι αναμένεται να διαρκέσει περίπου μια εβδομάδα περισσότερο από ό,τι θα διαρκούσε μέσω του καναλιου, σε μια εποχή που οι ναύλοι είναι κοντά σε υψηλά ρεκόρ.
Το κόστος μεταφοράς καυσίμων από την Ακτή του Κόλπου των ΗΠΑ στη Χιλή αυξήθηκε στα 4,6 εκατομμύρια δολάρια ανά αποστολή στα τέλη Νοεμβρίου, σύμφωνα με στοιχεία της Argus Media. Αυτό είναι περισσότερο από το διπλάσιο σε σχέση με αυτό που κόστιζε στην αρχή του έτους.
Οι ναύλοι έχουν αυξηθεί καθώς μια ιστορική ξηρασία έχει σαν αποτέλεσμα να έχει υποχωρήσει η στάθμη του νερού στη Διώρυγα του Παναμά, κάτι που έχει μειώσει τις ημερήσιες διελεύσεις πλοίων.
Ενώ το ταξίδι του Green Sky σηματοδοτεί την πρώτη μεταφορά φορτίου ντίζελ γύρω από τη Νότια Αμερική εδώ και τρία χρόνια, τα διυλιστήρια στο Τέξας και τη Λουιζιάνα είναι γνωστό ότι εκτρέπουν τα φορτία τους στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού στις ευρωπαϊκές αγορές όταν η θαλάσσια διαδρομή μέσω του Παναμά εμποδίζεται.
Στο παρελθόν, τέτοιες καθυστερήσεις έτειναν να σχετίζονται με εργασίες συντήρησης και, ως εκ τούτου, ήταν ως επί το πλείστον προσωρινές. Αυτή τη φορά, ωστόσο, το πρόβλημα φαίνεται ότι είναι σοβαρότερο.