«Τραβάει το αυτί” η Ε.Ε. σε ναυτιλιακούς κολοσσούς για πρακτικές καρτέλ

Maerskline
Με την κατηγορία περί “καρτέλ” να τους βαραίνει μεγάλα ονόματα στον κλάδο των containerships, φαίνεται ότι θα γλιτώσουν μεν τα βαριά πρόστιμα από την ΕΕ, αναγκαζόμενες δε να δημοσιοποιούν τις τιμές τους εγκαίρως.

Σύμφωνα με το Reuters, που επικαλείται πηγές που γνωρίζουν το θέμα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει το ενδεχόμενο να αποδεχθεί την πρόταση που υποβλήθηκε από δεκαπέντε ναυτιλιακές εταιρείες containership να αλλάξουν την τιμολογιακή της πολιτική, σε μια προσπάθεια να αποφύγουν τα πρόστιμα για την κατηγορία της παραβίασης των αντιμονοπωλιακών κανόνων.

Η έρευνα, η οποία ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2013, εξέτασε τους ισχυρισμούς ότι μεγάλες παγκόσμιες ναυτιλιακές εταιρείες containership έχουν κάνει τακτικές δημόσιες ανακοινώσεις (στα site τους και σε εξειδικευμένα έντυπα) που υπονοούσαν ότι υπάρχει πρόθεση να αυξήσουν τις τιμές τους μεταξύ τους, παραβιάζοντας τους κανόνες ανταγωνισμού κατά τη διάρκεια της πενταετίας 2009-2013.

Ως αποτέλεσμα του διακανονισμού, τον Φεβρουάριο οι ναυτιλιακές εταιρείες φέρεται να υποσχέθηκαν να δημοσιεύουν δεσμευτικά πραγματικές τιμές ένα μήνα πριν αυτές τεθούν σε ισχύ.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι πιθανό να ανακοινώσει μια απόφαση σχετικά με το θέμα τον επόμενο μήνα, σύμφωνα πάντα με το Reuters.

Στις εταιρείες που φαίνεται να συμπεριλαμβάνονται στην έρευνα είναι τα εξής μεγάλα ονόματα: Maersk Line, Mediterranean Shipping Company (MSC), CMA CGM, Evergreen Marine, Hapag Lloyd, China Ocean Shipping (Group) Company (COSCO), China Shipping, Hamburg Sud, Hanjin, OOCL (Orient Overseas Container Line), Japan’s Mitsui OSK Lines (MOL), United Arab Shipping Company, Nippon Yusen Kaisha, Hyundai Merchant Marine και Zim..

Ο κλάδος των containerships, όπου σε μεγάλο βαθμό μεταφέρονται καταναλωτικά αγαθά που κυμαίνονται από iPhones μέχρι φορέματα σχεδιαστών, βρίσκεται εν μέσω της χειρότερης ύφεση της, αναγκάζοντας τις εταιρείες να ψάχνουν τρόπο μείωσης του κόστους, εξαιτίας της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και του πλεονάζοντος στόλου.

Ενώ η προοπτική του να γλιτώσουν τα πρόστιμα θα είναι σίγουρα ευπρόσδεκτη, η μεγαλύτερη διαφάνεια των τιμών είναι πιθανό να δώσει στις εταιρείες μια καλύτερη εικόνα για τις στρατηγικές των αντιπάλων τους και επίσης να βάλουν όρια στο είδος των ενεργειών που μπορούν να λάβουν.

Η Maersk και UASC αρνήθηκαν να σχολιάσουν την είδηση. Η Zim δεν προχώρησε σε κάποιο άμεσο σχόλιο, όπως και η CMA CGM και η Evergreen, ενώ τους ζητήθηκε. Η China COSCO Shipping επίσης δεν ήταν διαθέσιμη να σχολιάσει εκτός των ωρών λειτουργίας της.