ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Τσίπρας: “Κεφάλι του δράκου” η συμφωνία με COSCO – ακολουθούν τα ναυπηγεία

tsipras_li_ketsiangk
Η… έλλειψη γραβατών δεν εμπόδισε τον πρωθυπουργό της Ελλάδας και τον ομόλογο του της Κίνας, να βάλουν μπροστά μια σειρά επενδυτικών σχεδίων, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζει η συνεργασία στο ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα, μετά και την επίσημη επικύρωση της συμφωνίας εξαγοράς του ΟΛΠ από την COSCO.

Χθες, παρουσία του Αλέξη Τσίπρα και του πρωθυπουργού της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας Λι Κετσιάνγκ που ακολούθησε τον Έλληνα πρωθυπουργό στις ενδυματολογικές του επιλογές, ο γενικός διευθυντής της China COSCO Shipping Corporation limited Γουάν Μιν και ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας υπέγραψαν συμφωνία επιβεβαίωσης ότι έχουν εκπληρωθεί οι προϋποθέσεις που καθορίστηκαν για την εξαγορά του 67% του ΟΛΠ.

Ο Κινέζος πρωθυπουργός τόνισε πως στόχος είναι η μετατροπή του λιμανιού του Πειραιά “σε μια πύλη ψηλού επιπέδου και κέντρο logistics στην περιοχή της Μεσογείου, και να το καταστήσουμε σημαντική πύλη για τη διασύνδεση Κίνας-Ευρώπης»”.

“Κεφάλι του δράκου” χαρακτήρισε ο Α. Τσίπρας σε δηλώσεις του στο κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων Νέα Κίνα (Xinhua) την συμφωνία με την COSCO. Το ταξίδι του στην Κίνα έχει μάλιστα στόχο να “δημιουργηθεί το σώμα του δράκου” για τη μελλοντική συνεργασία στους τομείς του τουρισμού, των μεταφορών, του πολιτισμού, της υψηλής τεχνολογίας κλπ.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στον κρατικό τηλεοπτικό σταθμό της Κίνας, και αποκάλυψε ότι “ενδιαφερόμαστε ιδιαίτερα για κινέζικες επενδύσεις στα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν από Κινέζικα πλοία για επισκευές”.

Ανέφερε, επίσης, ότι η Ελλάδα θ καλωσόριζε περαιτέρω κινεζικές επενδύσεις σε άλλα ελληνικά λιμάνια και συζήτησε επίσης σχέδια για την ενίσχυση των σιδηροδρομικών κατασκευών με σκοπό τη διαμετακόμιση των φορτίων από το λιμάνι του Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη.

Πιο συγκεκριμένα η Ελληνική πλευρά κατέθεσε 6 επενδυτικές προτάσεις προς το Πεκίνο, που έδειξε να τις βλέπει θετικά. Αυτές αφορούν:

1. Επενδύσεις στο Θριάσιο, τα ναυπηγεία και το Καστέλι, και ειδικότερα τη συμμετοχή κινεζικών εταιρειών στους διαγωνισμούς για Θριάσιο και Καστέλι, καθώς και διερεύνηση της δυνατότητας ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στην Ελλάδα.
2. Επένδυση στον τραπεζικό τομέα.
3. Διεύρυνση των εξαγωγών αγροτικών προϊόντων και τροφίμων στην Κίνα.
4. Έρευνα και καινοτομία. Δημιουργία κέντρου Research and Development στην Ελλάδα.
5. Επενδύσεις σε τουριστικά ακίνητα. Αύξηση τουρισμού, απ’ ευθείας πτήση Πεκίνο – Αθήνα.
6. Συνεργασία στον πολιτιστικό τομέα και την εκπαίδευση.

Την ίδια ημέρα, στο φόρουμ για την Ελληνο-Κινεζική Ναυτιλιακή Συνεργασία ο γενικός διευθυντής της COSCO Shipping Wan Min, δήλωσε ότι “η COSCO Shipping θα αξιοποιήσει το απαράμιλλο γεωγραφικό πλεονέκτημα του Πειραιά, θα κεφαλαιοποιήσει τη στρατηγική ευκαιρία που προκύπτει από την πρωτοβουλία ‘Μία Ζώνη, Ένας Κόσμος’ και τις στενές Σινο-Ελληνικές σχέσεις, θα προχωρήσει ενεργά σε επενδύσεις υποδομών, θα βελτιστοποιήσει την ενσωμάτωση των δραστηριοτήτων, προκειμένου να αυξήσει τη δυναμικότητα του Πειραιά και να τον μετατρέψει στο μεγαλύτερο λιμάνι διαμετακόμισης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο”.

Ο Γουάν Μιν υπογράμμισε επίσης ότι Πειραιάς έχει πλέον καταστεί ένας σύγχρονος εμπορευματικός σταθμός μεγάλου βεληνεκούς, με κορυφαίες τεχνολογίες, ενώ είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι με όρους διαχειριστικής ικανότητας ανάμεσα στα 100 κορυφαία εμπορευματικά λιμάνια διεθνώς.

Σύμφωνα με άρθρο σε κινεζική εφημερίδα του Wang Yiwei, ειδικού σε θέματα ευρωπαϊκών σπουδών στο Πανεπιστήμιο Ρενμίν του Πεκίνου, ο Πειραιάς “θα καταστεί ένα εμβληματικό έργο στον τομέα της θαλάσσιας συνεργασίας μεταξύ της Κίνας και της Ευρώπης”.

Η συμφωνία με την Ελλάδα “θα αυξήσει σημαντικά τη διαπραγματευτική δύναμη της Κίνας στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, και η Ελλάδα θα διαδραματίσει έναν ιδιαίτερο ρόλο σε αυτό”, καταλήγει η ανάλυση του Wang Yiwei.

Διαβάστε επίσης: Μονομερείς ενέργειες στο ν/σ για ΟΛΠ καταγγέλλει η COSCO