Την Πέμπτη, ο ασφαλιστικός οργανισμός UK P&I Club απέρριψε τους πρόσφατους ισχυρισμούς της Αρχής του καναλιού του Σουέζ σχετικά με την ταχύτητα του σκάφους και τις αποφάσεις ελιγμών του πλοιάρχου.
Συγκεκριμένα, το P&I Club ισχυρίστηκε ότι οι πλοηγοί και η υπηρεσία διαχείρισης της κυκλοφορίας της αρχής του καναλιού του Σουέζ είναι υπεύθυνες για να ελέγχουν την θαλάσσια κυκλοφορία εντός του καναλιού.
“Είναι σημαντικό να διευκρινιστεί ότι ενώ ο πλοίαρχος είναι τελικά ο υπεύθυνος για το πλοίο, η ναυσιπλοΐα κατά το πέρασμα των πλοίων από το κανάλι ελέγχεται από τους πλοηγούς και την υπηρεσία διαχείρισης της κυκλοφορίας των πλοίων της αρχής διαχείρισης του καναλιού του Σουέζ. Τέτοιοι έλεγχοι περιλαμβάνουν την ταχύτητα που έχει ένα πλοίο κατά την διέλευσης και τη διαθεσιμότητα ρυμουλκών συνοδείας, “είπε το UK P&I.
Την περασμένη εβδομάδα, ο πρόεδρος της αρχής του καναλιού (SCA ) Osama Rabie δήλωσε στο Reuters ότι το Ever Given είχε ταχύτητα περίπου 13,5 κόμβους πριν από τη προσάραξη, και όχι την κανονική ταχύτητα των 5 κόμβων που θα έπρεπε να έχει.
Σε συνέντευξη τύπου την Κυριακή, ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας του καναλιού του Σουέζ ισχυρίστηκε ότι πλοίαρχος του Ever Given άλλαζε την πορεία του και στη μια πλευρά του καναλιού και στην άλλη. Ο ερευνητής, Sayed Sheisha, σημείωσε ότι ο πλοίαρχος έδωσε μια σειρά από οκτώ εντολές μέσα σε 12 λεπτά ενώ ναυσιπλόουσε στο στενό κανάλι πλάτους 1.000 ποδιών, και ισχυρίστηκε ότι ο καπετάνιος επιχείρησε πολλές και συνεχόμενες στροφές και έχασε τον έλεγχο προσαράζοντας στη ανατολική όχθη του καναλιού.
Η SCA ζητά αποζημίωση συνολικού ύψους 550 εκατομμυρίων δολαρίων για την επιχείρηση διάσωσης του πλοίου, για την απώλεια εσόδων διαμετακόμισης από το κανάλι, ζημιές στις όχθες του καναλιού και “ζημία στη φήμη” λόγω της εξαήμερης προσάραξης και της διακοπής της θαλάσσιας κυκλοφορίας.
Έχει εκδοθεί δικαστική απόφαση για την κράτηση του Ever Given έως ότου καταβληθεί αυτό το πρόστιμο, ενώ οι διαπραγματεύσεις της αρχής του καναλιού με τον ασφαλιστικό οργανισμό UK P&I και την πλοιοκτήτρια εταιρεία Shoei Kisen Kaisha συνεχίζονται.
Να σημειώσουμε ότι η ιαπωνική πλοιοκτήτρια εταιρία του πλοίου υποστηρίζει ότι η προσαράξει έγινε λόγω των ισχυρών ανέμων.