Νέα σοβαρή κλιμάκωση φαίνεται να καταγράφεται στην περιοχή του Περσικού Κόλπου, καθώς δεξαμενόπλοιο δέχθηκε επίθεση το Σάββατο στα Στενά του Ορμούζ, λίγες ώρες μετά τα αμερικανικά αεροπορικά πλήγματα σε στόχους εντός του Ιράν, προκαλώντας και πάλι ανησυχία για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας σε μία από τις σημαντικότερες θαλάσσιες οδούς μεταφοράς πετρελαίου στον κόσμο.

Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, το πλοίο υπέστη μικρής έκτασης ζημιές κια συνέχισε το ταξίδι του. Δε έχει αναφερθεί κάποιος τραυματισμός μέλους του πληρώματος ή θαλάσσια ρύπανση. Αν και μέχρι στιγμής δεν υπάρχει επίσημη ανάληψη ευθύνης, οι πρώτες εκτιμήσεις στρέφουν τις υποψίες προς το Ιράν, καθώς η επίθεση σημειώθηκε λίγες ώρες μετά τη νέα στρατιωτική αντιπαράθεση μεταξύ Τεχεράνης και Ουάσιγκτον.
Η νέα κρίση ξεκίνησε μετά τις αμερικανικές αεροπορικές επιδρομές που πραγματοποιήθηκαν ως αντίποινα για την επίθεση στο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Lovely με ιρανικό drone, το οποίο επιχειρούσε να εξέλθει από τα Στενά του Ορμούζ την Πέμπτη. Τα διαδοχικά περιστατικά δείχνουν ότι η εύθραυστη συμφωνία αποκλιμάκωσης μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Ιράν δοκιμάζεται εκ νέου.
Την ίδια ημέρα, το Μπαχρέιν ανακοίνωσε ότι έγινε στόχος επίθεσης από «πολλαπλά ιρανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη», χαρακτηρίζοντας την ενέργεια ευθεία απειλή για την ασφάλεια των πολιτών και των κατοίκων της χώρας. Λίγο νωρίτερα, οι Φρουροί της Επανάστασης είχαν ανακοινώσει ότι πραγματοποίησαν επιθέσεις εναντίον «θέσεων του αμερικανικού στρατού στην περιοχή», χωρίς να αποκαλύψουν περισσότερες λεπτομέρειες.
Παράλληλα, η βρετανική υπηρεσία United Kingdom Maritime Trade Operations (UKMTO) επιβεβαίωσε ότι δεξαμενόπλοιο δέχθηκε επίθεση στα Στενά του Ορμούζ, διευκρινίζοντας ότι το πλήρωμα είναι ασφαλές και δεν διαπιστώθηκε περιβαλλοντική ζημιά.
Λίγο αργότερα, το Joint Maritime Information Center (JMIC), που λειτουργεί υπό την εποπτεία του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, ανακοίνωσε την επέκταση του θαλάσσιου διαδρόμου κοντά στις ακτές του Ομάν, ώστε να εξυπηρετούνται ταυτόχρονα τόσο τα εισερχόμενα όσο και τα εξερχόμενα εμπορικά πλοία. Η απόφαση αυτή λαμβάνεται σε μια περίοδο αυξημένης απειλής και εκτιμάται ότι ενδέχεται να προκαλέσει νέα ένταση με την Τεχεράνη.
Το JMIC προειδοποίησε ακόμη ότι το επίπεδο κινδύνου για τα εμπορικά πλοία στην περιοχή παραμένει «υψηλό», καλώντας τους πλοιάρχους να βρίσκονται σε αυξημένη επαγρύπνηση. Παράλληλα, επισήμανε ότι εξακολουθεί να υπάρχει κίνδυνος από θαλάσσιες νάρκες, ενώ στην περιοχή συνεχίζονται επιχειρήσεις εκκαθάρισης με ισχυρή παρουσία πολεμικών πλοίων.
Κάθε νέο περιστατικό ασφαλείας στην περιοχή προκαλεί έντονη ανησυχία στη διεθνή ναυτιλία και στις αγορές ενέργειας, ενώ δείχνει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι η κρίση ούτε έχει περάσει, ούτε και θα περάσει σύντομα. Επίσης, σε κίνδυνο τίθεται και η ζωές των ναυτικοί, οι οποίοι κάτω από πολύ επικίνδυνες συνθήκες καλούνται να ταξιδεύουν στα στενά και τις γύρω περιοχές.
Διαβάστε ακόμα: Νέα επίθεση σε εμπορικό πλοίο στα Στενά του Ορμούζ – Ο IMO «παγώνει» το σχέδιο απομάκρυνσης 11.000 ναυτικών















