Η φορολογία των ναυτικών και…η ξένη σημαία

Όλο και πληθαίνουν οι φωνές των ναυτικών που αντιδρούν για τη νέα αύξηση της φορολογίας, αλλά και τις υπερβολικές – σε σχέση με τις παροχές – εισφορές για το Ν.Α.Τ.

Τα μηνύματα που λαμβάνουμε για το συγκεκριμένο θέμα έχουν πολλαπλασιαστεί την τελευταία εβδομάδα. Στο ΚΕΣΕΝ σε συζητήσεις που γίνονται, οι περισσότεροι περιμένουν πως και πώς να πάρουν το δίπλωμα του πλοιάρχου Α’, ώστε να φύγουν και να πάνε να δουλέψουν σε πλοία με ξένη σημαία… Ας προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε γιατί μια τέτοια απόφαση θα είναι καταστροφική για την Ελλάδα.

Έσοδα

Τα έσοδα που έχει το Ελληνικό κράτος από την ναυτιλία και τους ναυτικούς είναι τεράστια. Έσοδα και »ζεστο» χρήμα το οποίο προέρχεται από το εξωτερικό και το οποίο »γεμίζει» τα Ελληνικά ταμεία με χρήματα τα οποία τα χρειαζόμαστε πιο πολύ από ποτέ! Σε περίπτωση που αυτά τα χρήματα μειωθούν θα είναι τεράστιο πλήγμα για την Ελληνική οικονομία. Η Ελλάδα στερείτε σοβαρής βιομηχανίας η οποία θα μπορούσε να κάνει εξαγωγές και να φέρει χρήματα και το μόνο που της μένει είναι ο τουρισμός και η ναυτιλία.

Ν.Α.Τ

Το να φεύγουν οι Έλληνες ναυτικοί από καράβια με Ελληνική σημαία και να πηγαίνουν σε καράβια με ξένη σημαία, δεν θα είναι μόνο ζημιά για τα ταμεία του κράτους, αλλά θα είναι ζημιά και για το ταμείο του Ν.Α.Τ. . Πριν κάποια χρόνια το να πάει κάποιος σε καράβι με ξένη σημαία σήμαινε αυτομάτως την ΜΗ συνταξιοδότηση του, αλλά και την ΜΗ ιατροφαρμακευτική περίθαλψή του. Πλέον οι συντάξεις έχουν τεράστια μείωση, η οποία κανείς δεν γνωρίζει που θα σταματήσει και αν μετά από 10-20 χρόνια θα συνεχίσουν να υπάρχουν…. Η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη πλέον δεν υφίσταται! ξεμπαρκάρουμε και πηγαίνουμε στο φαρμακείο να αγοράσουμε φάρμακα τα οποία πλέον τα πληρώνουμε από την τσέπη μας. Για γιατρούς δε, δεν το συζητάμε καθόλου! αν δεν πας ιδιωτικά και δεν πληρώσεις θα πας σαν το »σκυλί στ’ αμπέλι». Το μόνο που κρατάει τους περισσότερους στην Ελληνική σημαία είναι το ότι χρειάζεται ώστε να αποκτήσουν τα διπλώματα.

Εισφορές

Οι εισφορές που πληρώνει ένας Έλληνας καπετάνιος  – μαζί με αυτά που πληρώνει στο Ελληνικό κράτος μια εταιρεία – ξεπερνάνε πλέον τα 2.000-2.400 ευρώ τον μήνα!!! από την τσέπη του είναι περίπου 1.400-1.800 ευρώ!!! δεν βάζω χαράτσια κ.τ.λ. γιατί θα ξεφύγουμε κατά πολύ. Οι εισφορές όπως καταλαβαίνουμε είναι τεράστιες!

Επιπτώσεις

Όπως ανάφερα και παραπάνω, οι επιπτώσεις που θα υπάρξουν από την φυγή ναυτικών από την Ελληνική σημαία θα είναι τεράστιες για την Ελλάδα μας. Τεράστια ποσά θα χαθούν ενώ το – ήδη – κατεστραμμένο Ν.Α.Τ. θα διαλυθεί τελείως. Ένα Ν.Α.Τ. που μην ξεχνάμε ότι κάποτε ήταν το πιο πλούσιο ασφαλιστικό ταμείο…Θα έπρεπε ακόμα να είναι αλλά κάποιοι φρόντισαν και τα διέλυσαν!

Και φυσικά όλη η Ελλάδα και οι πολίτες της υποφέρουν από την κρίση και την τεράστια φορολογία και πολλοί θα σκέφτονται ότι είναι άδικο να πληρώνουν αυτοί και όχι οι ναυτικοί. Δεν αντιλέγω και ούτε είπα να μην πληρώνουν τίποτα οι ναυτικοί, απλά θα πρέπει όλοι να ξέρουν και να καταλάβουν ότι το ναυτικό επάγγελμα είναι ένα ιδιαίτερο επάγγελμα και δεν έχει σχέση με κάποιον που κάθετε σε ένα γραφείο κάποιας δημόσιας υπηρεσίας. Ακόμα ας κοιτάξουν να πιάσουν και να φορολογήσουν τους ελεύθερους επαγγελματίες αλλά και τους μεγαλοκαρχαρίες που δεν ξέρουν τι πάει να πει εφορία και μετά ας έρθουν και σε εμάς. Ας αφήσουν και τα παιχνιδάκια περι υψηλής φορολόγησης των Ναυτιλιακών εταιρειών και της υπερκοστολόγισης της Ελληνικής σημαίας, γιατί όπως εξήγησα και σε προηγούμενο άρθρο, μόνο κακό κάνουν στην Ελλάδα. Η αντιμετώπιση της κρίσης περνάει από την ναυτιλία και όσο πιο γρήγορα το καταλάβουν και το εκμεταλλευτούν οι πολιτικοί τόσο πιο γρήγορα θα ανασάνουμε.

g.k.