Χιλιάδες άδεια εμπορευματοκιβώτια της χρεοκοπημένης Hanjin Shipping έχουν παρατηθεί σε λιμάνια και άλλες τοποθεσίες ανά τον κόσμο, κάποια εκ των οποίων είναι ιδιοκτησίας της Hanjin, ενώ άλλα ανήκουν σε εκμισθωτές κοντέινερ.
Η κατάσταση αυτή έχει δημιουργήσει προβλήματα όσον αφορά τα logistics εγκαταστάσεων όπως το λιμάνι του Λονγκ Μπητς, το οποίο είδε τις συνολικές μεταφορές να πέφτουν κατά 6% τον Οκτώβριο, κυρίως λόγω μείωσης 13% στην μεταφορά εξερχόμενων άδειων κοντέινερ. Το λιμάνι εν τέλει ναύλωσε πλοίο ειδικά για την μεταφορά 6.000 άδειων κοντέινερ ώστε να ανταπεξέλθει στις εκκρεμότητες που είχαν συσσωρευτεί.
Χιλιάδες επιπλέον άδεια κοντέινερ έχουν παρατηθεί οπουδήποτε υπάρχει χώρος, σε εξωτερικούς χώρους εταιριών φορτηγών μεταφοράς ή σε ειδικούς αποθηκευτικούς χώρους κοντέινερ.
Νωρίτερα μέσα στη βδομάδα όμως, κάποια από αυτά τα κοντέινερ κατέληξαν σε ένα απρόσμενο μέρος – σε απόμακρες παραλίες κοντά στο Τόφινο της Βρετανικής Κολούμπια.
Στις 3 Νοεμβρίου, υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες, 35 άδεια κοντέινερ της Hanjin Seattle έπλευσαν από την δυτική ακτή της Νήσου Βανκούβερ. Η Καναδική Ακτοφυλακή εξέδωσε σχετική προειδοποίηση, ζητώντας από τους ναυτικούς να αναφέρουν πιθανή “συνάντησή τους” με τα κοντέινερ.
Κάποια από τα χαμένα κιβώτια ήταν ψυγεία-κοντέινερ και μερικά εξ’ αυτών κινήθηκαν βορειοδυτικά προς το Τόφινο, καταλήγοντας διαλυμένα σε απόμακρες παραλίες του Πάρκου Νήσου Βάργκας και του Εθνικού Πάρκου Pacific Rim.
Οι υπέυθυνοι των πάρκων και οικολόγοι έχουν εκφράσει την ανησυχία τους για τον κίνδυνο που μπορεί να προκληθεί για την φύση από την μόνωση των ψυγείων-κοντέινερ.
Εθελοντές έχουν οργανώσει καθαρισμό των παραλιών για την απομάκρυνση των μικρότερων κομματιών και αντικειμένων που ενδέχεται να φαγωθούν από πουλιά, ενώ οι υπέυθυνοι των πάρκων εκτιμούν ότι θα μπορέσουν να απομακρύνουν τα μεγαλύτερα τμήματα των εμπορευματοκιβωτίων χρησιμοποιώντας τον κατάλληλο εξοπλισμό. Σύμφωνα με δηλώσεις τους σε τοπικά μέσα, θέλουν να τα απομακρύνουν το συντομότερο δυνατόν, πριν προλάβουν να διαλυθούν εντελώς και να απλωθούν σε μεγαλύτερη έκταση. Η δυτική ακτή της Νήσου Βανκούβερ είναι ιδιαίτερα θυελλώδης και τα κύματα μπορούν να διαλύσουν πολύ γρήγορα και εύκολα τα πάνελ των κοντέινερ.
Το Υπουργείο Μεταφορών του Καναδά ανέφερε ότι δεν έχει λάβει απάντηση από την Hanjin σχετικά με το κόστος του καθαρισμού. Εφόσον οι αρχές επιχειρήσουν την διεκδίκηση αποζημίωσης από την χρεοκοπημένη ναυτιλιακή, θα μπουν στην λίστα των εκατοντάδων πλοιοκτητών, προμηθευτών, εταιριών καυσίμων, διαχειριστών λιμένων και πολλών άλλων που έχουν κινηθεί δικαστικά εναντίον της Hanjin. Ενδεικτικά, οι αξιώσεις μη-καταβεβλημένων ναύλων ξεπερνούν τα 200 εκατ. δολάρια.
Παρακολουθήστε το σχετικό video:
Για όλες τις ειδήσεις σχετικά με την υπόθεση της Hanjin, δείτε εδώ.