Η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ ανακοίνωσε αποτελέσματα ρεκόρ για τον αριθμό των διελεύσεων πλοίων και τα έσοδα το 2021, αναφέροντας ότι οι δραστηριότητες υπερέβαιναν τον συνολικό ρυθμό ανάπτυξης για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Επικαλούμενη την επιτυχία του μάρκετινγκ και την ευέλικτη προσέγγισή της στη συνεργασία με τον κλάδο, η SCA είπε ότι πέτυχε την καλύτερη χρονιά της στην ιστορία, ενώ παράλληλα προετοιμάστηκε για ένα δυνατό μέλλον.
«Η Διώρυγα του Σουέζ πέτυχε ετήσια έσοδα ρεκόρ στην ιστορία της, της τάξεως των 6,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων και τη μεγαλύτερη ετήσια καθαρή χωρητικότητα των 1,27 δισεκατομμυρίων τόνων για το 2021», δήλωσε ο Αντιστράτηγος Osama Rabie, επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ. Ο επικεφαλής της αρχής τόνισε ότι οι δείκτες που σχετίζονται με τον όγκο του εμπορίου ξεπέρασαν τους ρυθμούς αύξησης του παγκόσμιου εμπορίου.
Τα έσοδα για ολόκληρο το έτος αυξήθηκαν κατά 12,8 τοις εκατό, παρά τη διακοπή της λειτουργίας του καναλιού και το κόστος που σχετίζεται με την προσάραξη του Ever Given την άνοιξη του 2021. Υπήρχε αύξηση 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων λόγω των προσπαθειών μάρκετινγκ του καναλιού και της συνεργασίας με ναυτιλιακές εταιρείες κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Για παράδειγμα, ανέφερε τη μείωση των τελών κατά 15 τοις εκατό για τα επιβατηγά πλοία και τις προσπάθειες να βοηθηθούν οι ναυτιλιακές εταιρείες να επιστρέψουν τα πληρώματα που είχαν αποκλειστεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Συνολικά 1.532 πλοία διέσχισαν τη διώρυγα για πρώτη φορά δημιουργώντας σχεδόν 600 εκατομμύρια δολάρια νέων εσόδων.
Ο αριθμός των πλοίων που διέρχονται από το κανάλι παρουσίασε ισχυρή αύξηση φτάνοντας τα 20.694 για ολόκληρο το έτος, αύξηση 10 τοις εκατό σε σύγκριση με το 2020. Η καθαρή χωρητικότητα αυξήθηκε επίσης κατά 8,5 τοις εκατό σε 1,27 δισεκατομμύρια τόνους το 2021. Συγκριτικά, ανέφεραν στοιχεία που λένε ότι το παγκόσμιο εμπόριο είχε αυξηθεί κατά λιγότερο από τέσσερις τοις εκατό το 2021.
Η SCA επεσήμανε την μεγάλη αύξηση σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες πλοίων, με πρώτα αυτά της μεταφοράς φυσικού αερίου. Σε ποσοστιαία αύξηση, τα πλοία μεταφοράς LNG αυξήθηκαν κατά περισσότερο από το ένα τρίτο σε 937 πλοία που πέρασαν από το κανάλι, αλλά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παρέμειναν η μεγαλύτερη κατηγορία. Το 2021 ολοκληρώθηκαν συνολικά 5.186 διελεύσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σημειώνοντας αύξηση 10% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Οι διελεύσεις στα φορτηγά πλοία μεταφορά χύδην φορτίου ήταν επίσης αυξημένες, και τα έσοδα από αυτήν την κατηγορία να ξεπερνούν το ένα δισεκατομμύριο δολάρια για πρώτη φορά, και να αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 16% των κερδών του συνολικού παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου.
Ωστόσο, για το επόμενο έτος, η SCA σχεδιάζει να αυξήσει τα τέλη διαμετακόμισης κατά μέσο όρο κατά έξι τοις εκατό. Αυτό θα ισχύει για τις περισσότερες από τις κύριες κατηγορίες πλοίων. Η SCA σχεδιάζει επίσης να λάβει μέτρα για την ενθάρρυνση της πράσινης ναυτιλίας το 2022. Ο επικεφαλής της αρχής είπε ότι θα αποκαλύψει σχέδια μελέτης παροχής κινήτρων για φιλικά προς το περιβάλλον πλοία καθώς και για χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις δραστηριότητές τους.
Ο αντιστράτηγος Rabie επιβεβαίωσε επίσης τις συνεχείς προσπάθειες της αρχής για τη διατήρηση του ρυθμού ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού. Υπογράμμισε τις προσπάθειες στον νότιο τομέα του καναλιού ναυσιπλοΐας, που στοχεύει στο διπλασιασμό της έκτασης, εκτός από την επέκταση και εμβάθυνση της νότιας περιοχής της διώρυγας του Σουέζ. Τα σχέδια απαιτούν διεύρυνση και εμβάθυνση σχεδόν 20 μιλίων του καναλιού, κάτι που είπε ότι θα αυξήσει την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας κατά 28%.