Δύο Δανοί μέλη του πληρώματος της φορτηγίδας που ανατράπηκε συνεχίζουν να αγνοούνται στην παγωμένη Βαλτική Θάλασσα μετά από σύγκρουση με βρετανικό πλοίο κατά τη διάρκεια των νυχτερινών ωρών σε πολυσύχναστη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά της Σουηδίας.
Με τους δύο ναυτικούς να είναι απίθανο να επιβιώσουν πολύ σε θερμοκρασίες νερού γύρω στους 4 βαθμούς Κελσίου, τα σκάφη διάσωσης και ένα ελικόπτερο ερευνούσαν για ώρες. Υπήρχε επίσης ελπίδα ότι μπορεί να βρίσκονταν ακόμα μέσα σε έναν θύλακα αέρα μέσα στο κύτος του αναποδογυρισμένου Karin Hoj.
Η δανέζικη φορτηγίδα μήκους 55 μέτρων και το Scot Carrier των 90 μέτρων έπλεαν προς την ίδια κατεύθυνση ανοιχτά του νησιού Bornholm όταν συγκρούστηκαν μέσα στο σκοτάδι και σε περιορισμένη ορατότητα στις 3.30 π.μ. (0230 GMT), δήλωσαν ναυτιλιακά πρακτορεία στη Δανία και τη Σουηδία.
Τουλάχιστον εννέα σκάφη και ένα ελικόπτερο χτένισαν τα νερά κοντά στην περιοχή που ήταν διάσπαρτα τα συντρίμμια, ενώ το αναποδογυρισμένο Karin Hoj ρυμουλκήθηκε σε πιο ρηχά νερά, όπου οι Σουηδοί δύτες ήταν έτοιμοι να ερευνήσουν το κύτος χωρίς κίνδυνο να παρασυρθούν προς τα κάτω.
Το Joint Operations Centre (JOC) της Δανίας δήλωσε ότι είναι ακόμα πιθανό οι δύο ναυτικοί να έχουν εγκλωβιστεί σε κάποιο κλειστό χώρο του πλοίου.
«Μόλις το πλοίο προσαράξει… οι δύτες μπορούν να αναζητήσουν τα μέλη του πληρώματος που αγνοούνται καθώς και να ελαχιστοποιήσουν τους κινδύνους για οποιαδήποτε διαρροή πετρελαίου», δήλωσε ο αρχηγός επιχειρήσεων της Σουηδικής Ακτοφυλακής Φρέντρικ Γκούσταφσον.
Το Δανέζικο Μετεωρολογικό Ινστιτούτο δήλωσε ότι η ομίχλη δεν ήταν πυκνή και οι συνθήκες δεν ήταν ασυνήθιστες για την εποχή του χρόνου.
Η ΕΡΕΥΝΑ
Η Σουηδική Ακτοφυλακή είπε ότι διερευνάται η πιθανή «βαρεία αμέλεια». Η ποινική έρευνα διευρύνθηκε αργότερα για να καλύψει πολλά πιθανά εγκλήματα, συμπεριλαμβανομένης της μέθης, δήλωσε ο Τζόναταν Τόλιν, επικεφαλής της προκαταρκτικής έρευνας.
Με τα γεγονότα να φαίνονται να έχουν εξελιχθεί γρήγορα, η JOC είπε ότι δεν υπήρχε ένδειξη ότι χρησιμοποιήθηκαν σωσίβιες λέμβους ή άλλος εξοπλισμός έκτακτης ανάγκης από το διμελές πλήρωμα του Karin Hoj.
Το Σουηδικό Εθνικό Συμβούλιο Υγείας και Πρόνοιας είπε ότι οι άνθρωποι δεν μπορούν να επιβιώσουν πολύ περισσότερο από μία ώρα χωρίς προστατευτικό εξοπλισμό σε τόσο κρύα νερά.
«Μπορώ να επιβεβαιώσω ότι συνέβη ένα ατύχημα, αλλά δεν γνωρίζω τις συνθήκες», δήλωσε στο Reuters ο Soren Hoj, διευθύνων σύμβουλος της Rederiet Hoj, στην οποία ανήκει το Karin Hoj.
Η φορτηγίδα έπλεε από το Sodertalje στη Σουηδία προς το Nykobing Falster στη νότια Δανία, ενώ το βρετανικό πλοίο Scot Carrier έπλεε προς το Montrose στην ανατολική ακτή της Σκωτίας.
Μετά τη σύγκρουση, το βρετανικό πλοίο ήταν ικανό να κινηθεί με ιδία μέσα πρόωσης και το πλήρωμά του ήταν ασφαλές. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του Scotline είπε ότι δεν γνώριζε να αναφέρει λεπτομέρειες, αλλά βοηθάει τις τοπικές αρχές όπως μπορεί.
Η Σουηδική Ναυτιλιακή Διοίκηση (SMA) είπε ότι το Δανέζικο πλοίο ήταν κενό φορτίου και δεν ήταν σαφές αν μετέφερε κάτι. Στα ύδατα μεταξύ Σουηδίας και Δανίας παρατηρείται μεγάλη θαλάσσια κίνηση.
Οι συγκρούσεις είναι σπάνιες αν και το 2006 ένα μικρό δανέζικο πλοίο βυθίστηκε μετά από σύγκρουση με ένα σουηδικό, και όλο το πλήρωμα διασώθηκε.