Ένας χρόνος πέρασε από τότε που το ONE Apus έχασε πάνω από 1.800 κοντέινερ στη θάλασσα κατά τη διάρκεια καταιγίδας στον Ειρηνικό Ωκεανό.
Σε μια χρονιά που κυριάρχησαν περιστατικά με απώλειες φορτίου λόγω των κακών καιρικών συνθηκών στον Ειρηνικό, το περιστατικό που ξεχώρισε ήταν αυτό του ONE Apus το οποίο ήταν και το χειρότερο με διαφορά αλλά και το χειρότερο στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μετά από αυτό της ολικής απώλειας του MOL Comfort, το οποίο έσπασε στα δύο και βυθίστηκε με πάνω από 4.200 εμπορευματοκιβώτια στον Ινδικό Ωκεανό το 2013.
Το ONE Apus χωρητικότητας 14.000 TEU, το οποίο διαχειριζόταν η Ocean Network Express, ήταν εν πλω προς το Λονγκ Μπιτς της Καλιφόρνια, από την Κίνα, όταν έχασε περίπου 1.816 κοντέινερ στη θάλασσα υπό κακές καιρικές συνθήκες, περίπου 1.600 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά της Χαβάης στις 30 Νοεμβρίου 2020. Εκατοντάδες ακόμη έπεσαν στο κατάστρωμα. Μετά το ατύχημα, το πλοίο μπόρεσε να κατευθυνθεί προς το Κόμπε της Ιαπωνίας, όπου έφτασε μετά από περίπου μια εβδομάδα, αποκαλύπτοντας το τεράστιο μέγεθος της ζημιάς.
Ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων από ατύχημα ξεπέρασε τον ετήσιο μέσο όρο των περίπου 1.382 εμπορευματοκιβωτίων που χάνονται στη θάλασσα κάθε χρόνο παγκοσμίως, σύμφωνα με καταμέτρηση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ναυτιλίας. Άλλα αξιοσημείωτα ατυχήματα απώλειας φορτίου από την περασμένη χειμερινή περίοδο ήταν του Maersk Essen, το οποίο έχασε περίπου 750 κοντέινερ ενώ βρισκόταν εν πλω από την Κίνα προς το Λος Άντζελες τον Ιανουάριο, Το Maersk Eindhoven, που έχασε περίπου 260 κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του από την Κίνα στο Λος Άντζελες τον Φεβρουάριο και το MSC Aries, που έχασε 41 άδεια κοντέινερ στο ταξίδι του προς την Κίνα, από το Long Beach, τον Ιανουάριο. Συνολικά είναι περίπου 3.000 κοντέινερ που χάθηκαν από ανεπίσημες μετρήσεις.
Τα ατυχήματα που έγιναν εν μέσω της έκρηξης των εισαγωγών λόγω του COVID-19, συνεχίζουν να φράζουν τα λιμάνια στις Ηνωμένες Πολιτείες. Καθώς τα μεγαλύτερα πλοία συνεχίζουν να μεταφέρουν περισσότερο φορτίο στον Ειρηνικό Ωκεανό, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι δεν θα δούμε να επαναλαμβάνονται παρόμοια ατυχήματα τους επόμενους χειμερινούς μήνες, αν και ίσως όχι στην κλίμακα του ONE Apus. Σε τελική ανάλυση, έχουμε ήδη δει το περιστατικό του ZIM Kingston, το οποίο έχασε πάνω από 100 κοντέινερ δυτικά των Στενών του Juan De Fuca τον περασμένο μήνα με αποτέλεσμα μια πυρκαγιά.
Για να χειροτερέψουν τα πράγματα, τα πλοία αυτή τη σεζόν θα μπορούσαν να διασχίζουν τον Ειρηνικό ή να παραμένουν εκατοντάδες μίλια από την ακτή, δεδομένης της νέας διαδικασίας ελλιμενισμού του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς, η οποία παρακάμπτει τα τυπικά αγκυροβόλια και τις περιοχές που χρησιμοποιούνται συνήθως από τα λιμάνια.