Η μη συμμόρφωση με τους κανονισμούς ήταν η αιτία της βύθισης του γιγαντιαίου πλοίου Stellar Daisy και ο θάνατος 22 ναυτικών

Το Περιφερειακό Δικαστήριο Ναυτικής Ασφάλειας του Μπουσάν έκρινε σήμερα ότι η Polaris Shipping είναι ένοχη για την ελλιπής συντήρησης που προκάλεσε τη βύθιση του φορτηγού πλοίου μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος Stellar Daisy, το οποίο βυθίστηκε στον Ατλαντικό ωκεανό στα ανοιχτά της Ουρουγουάης τον Μάρτιο του 2017 με αποτέλεσμα 22 ναυτικοί να χάσουν την ζωή τους.

Το γιγάντιο πλοίο κατασκευής του 1993 ήταν ένα από τα πιο μεγάλα θαλάσσια ατυχήματα αυτού του αιώνα, με τις οικογένειες των αδικοχαμένων να δίνουν πολλές δικαστικές μάχες για να εξακριβώσουν ποια ήταν η αιτία που το πλοίο ανατράπηκε και βυθίστηκε τόσο γρήγορα. Μόνο δύο από τα 24 μέλη του πληρώματος επέζησαν.

Το δικαστήριο είπε σήμερα ότι η Polaris Shipping εγκατέστησε μια μη εξουσιοδοτημένη συσκευή αποθήκευσης λυμάτων στο κάτω μέρος του πλοίου χωρίς να επιθεωρήσει και να ενισχύσει το κύτος του πλοίου.

Η ναυτιλιακή εταιρεία έπρεπε να πραγματοποιήσει επισκευές πριν φορτώσει με ασφάλεια το φορτίο στο Stellar Daisy, αλλά άφησε το πλοίο να αποπλεύσει χωρίς την απαραίτητη ενίσχυση, είπε το δικαστήριο.

Η σημαία των Νήσων Μάρσαλ εξέδωσε την έκθεσή της για τη βύθιση τον Απρίλιο του 2019, επικαλούμενη ότι μια κατασκευαστική αστοχία στο κύτος του πλοίου ήταν η αιτία της ανατροπής και της βύθισης.

Το πλοίο, το οποίο είχε μετασκευαστεί από δεξαμενόπλοιο VLCC σε φορτηγό πλοίο μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος πήρε νερό και κόπηκε στα δύο πολύ γρήγορα. Μέρες αργότερα, ένα άλλο μετασκευασμένο πλοίο μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος κατασκευής 1993, που ανήκε στην Polaris, χρειάστηκε να αλλάξει τη διαδρομή προς το Κέιπ Τάουν για επισκευές, αφού ανακαλύφθηκε μια ρωγμή στο κύτος.

Αυτό στη συνέχεια ώθησε την πλοιοκτήτρια εταιρεία με έδρα το Μπουσάν να ξεκινήσει μια επείγουσα σειρά επιθεωρήσεων στον στόλο της. Στα χρόνια που ακολούθησαν όλα τα παλιά μετασκευασμένα πλοία της εταιρείας πουλήθηκαν.

Τα φορτηγά πλοία VLOC είχαν μετασκευαστεί από δεξαμενόπλοια VLCC μονού κύτους (single hull) τις προηγούμενες δεκαετίες ως αποτέλεσμα του μεγάλου αριθμού πλοίων τέτοιου τύπου που πήγαν σε διαλυτήρια για σκραπ αλλά και του κανονισμού του ΙΜΟ που όριζε ότι όλα τα δεξαμενόπλοια μονού κύτους έπρεπε να αποσυρθούν σταδιακά έως το 2010.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα δεξαμενόπλοια ήταν παλιά και φθηνά, οι επενδυτές έψαχναν μια ευκαιρία να μετατρέψουν τα πλοία σε VLOC και να τα χρονοναυλώσουν μακροπρόθεσμα ακόμη και με διάρκεια 10 ετών.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Polaris Shipping καταδικάστηκε από δευτεροβάθμιο δικαστήριο το 2021 σε φυλάκιση έξι μηνών για παράβαση του νόμου περί ασφάλειας πλοίων και τώρα περιμένει την τελική ετυμηγορία από το Ανώτατο Δικαστήριο.

Το 2022, επτά άτομα, συμπεριλαμβανομένου του Διευθύνοντος Συμβούλου, κατηγορήθηκαν για ανθρωποκτονία από αμέλεια και οι σχετικές δίκες βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη.

«Η βύθιση του MV Stellar Daisy συνεχίζει να είναι μια βαθιά τραγωδία για τις πληγείσες οικογένειες και το ευρύτερο κοινό», είπε στο Splash ο Kim Kwang-su, μέλος της οικογένειας ενός από τα αγνοούμενα μέλη του πληρώματος.

Νέες κατηγορίες 5 χρόνια μετά την βύθιση του φορτηγού πλοίου Stellar Daisy και τον θάνατο 22 μελών του πληρώματος

Διαβάστε ακόμα