Η εκμετάλλευση των ακτοπλοϊκών εν μέσω οικονομικής κρίσης

ekmetaleusi_aktoploikon

Η κατάσταση με τα δρομολόγια και το κόστος του εισιτηρίου των πλοίων της ακτοπλοΐας είναι ένα τεράστιο πρόβλημα για όλους τους έλληνες, και κυρίως για τους νησιώτες. Η κατάσταση γίνετε ακόμα πιο τραγική το χειμώνα, όπου οι ακτοπλοϊκές εκμεταλλευόμενες τις κακοκαιρίες βάζουν απαγορευτικό όποτε αυτές κρίνουν απαραίτητο. Και 5-6 μποφόρ να έχει, αν διαπιστώσουν ότι δεν υπάρχει αρκετός αριθμός επιβατών, το απαγορευτικό είναι σίγουρο! Αυτό είναι για τους νησιώτες σύνηθες φαινόμενο….

Κόστος εισιτηρίου

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι για να ξεκινήσει κάποιος από την Κάλυμνο και να πάει στον Πειραιά, το κόστος του εισιτηρίου φτάνει τα 48 ευρώ! και επειδή θα πρέπει να επιστρέψει πάλι στο νησί του το κόστος φτάνει περίπου 100 ευρώ!

Για να ταξιδέψει κάποιος από την Μυτιλήνη για Πειραιά το κόστος μετ’ επιστροφής φτάνει τα 120 ευρώ!

Φανταστείτε ότι για να ταξιδέψει κάποιος από την Αίγινα στον Πειραιά με επιστροφή, η οποία σημειωτέων βρίσκεται μόλις 10-12 ναυτικά μίλια από τον Πειραιά, θα χρειαστεί να βγάλει από την τσέπη του 17-20 ευρώ με συμβατικό πλοίο και 27 ευρώ με υδροπτέρυγο!

Στα παραπάνω δεν έχουμε συμπεριλάβει αυτοκίνητα ή μηχανάκια, τα οποία για να πάρεις μαζί σου θα πρέπει να είσαι πλούσιος!

Φυσικά υπάρχουν δεκάδες παραδείγματα που μπορούμε να αναφέρουμε για τις υψηλότατες τιμές των εισιτήριων.

Ανύπαρκτα δρομολόγια

Τα δρομολόγια προς και από τα νησιά είναι πλέον περιορισμένα. Κάποια νησιά του Αιγαίου έχουν 2 ή 3 ή και ακόμη μόνο 1 δρομολόγιο την εβδομάδα! Οι νησιώτες, οι οποίοι πρέπει να μετακινούνται αρκετά συχνά στον Πειραιά και στην Αθήνα λόγω βασικών ελλείψεων σε υπηρεσίες και θέματα υγείας, είναι απελπισμένοι και βρίσκονται σε αδιέξοδο. Ακόμα και σε νησιά τα οποία βρίσκονται δίπλα και σε μικρή απόσταση μεταξύ τους, η μετακίνηση είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Και μιλάμε για μικρά νησιά τα οποία δεν διαθέτουν ούτε τα βασικά για την υγεία! Δηλαδή είναι να μην είσαι άτυχος και αρρωστήσεις, γιατί αν αρρωστήσεις την έβαψες…

«φαρμάκι» ο καφές…

Κάποτε είχε γίνει μεγάλο θέμα το κόστος του καφέ ή του τοστ ή οτιδήποτε άλλο που μπορεί να σου προσφέρει το μπαρ στο καράβι. Η αλήθεια είναι ότι όταν είχε γίνει ντόρος με το θέμα αυτό οι τιμές είχαν πέσει. Με τον καιρό όμως δεν έχασαν την ευκαιρία και ξανά-ανέβασαν τις τιμές στα ύψη! είναι μονοπώλιο και καθαρή εκμετάλλευση του επιβάτη, αλλά κανείς δεν μιλάει γιατί υπάρχει κονόμα στην μέση… Ο καφές σε πολλές περιπτώσεις φτάνει και τα 3,50-4,00 ευρώ! Ούτε στο κολωνάκι δηλαδή να ήμασταν… Όσοι λοιπόν ταξιδεύετε με καράβι θα πρέπει καλού-κακού να παίρνετε και κάνα ταπεράκι μαζί ή τον καφέ από το σπίτι σας. Και να ανταποκρινόταν τουλάχιστον η ποιότητα σε σχέση με την τιμή θα ήταν υποφερτό, εδώ όμως μιλάμε για τελευταίας ποιότητας προϊόντα…

Καράβια «σαπάκια»

Όχι όλα, αλλά τα περισσότερα καράβια είναι «σαπάκια» και «αργοκαρούτες» και σίγουρα δεν ανταποκρίνονται στις υψηλές τιμές των εισιτηρίων. Οι ναυτικοί της ακτοπλοΐας είναι ήρωες που «ταξιδεύουν» τα συγκεκριμένα πλοία αλλά οι υπεύθυνοι του υπουργείου θα πρέπει να λάβουν τα μέτρα τους αν δεν θέλουμε νέο Σαμινα… Βλέπεις πλοία που είναι πάνω από 25-30 χρόνων και τα οποία ένα έμπειρο μάτι ναυτικού, πολύ εύκολα καταλαβαίνει ότι δεν είναι και στην καλύτερη κατάσταση. Άσε που αυτά που δεν βλέπουμε είναι σίγουρα πολλά περισσότερα…. Από την άλλη, η ταχύτητα των πλοίων είναι αισθητά μειωμένη. Κάποτε η διάρκεια ενός δρομολογίου ήταν μία ώρα ενώ τώρα είναι μία και είκοσι περίπου. Σε λίγο θα πηγαίνουμε με πανιά….

«Απαγορευτικό» σε όποια προσπάθεια απλών πολιτών για δημιουργία κοινοπραξίας

Αρκετές είναι οι περιπτώσεις που ακούγονται τελευταία σε κάποια νησιά για δημιουργία κοινοπραξίας και εταιρειών λαϊκής βάσης. Στην προσπάθεια των πολιτών για εξεύρεση λύσης στο τεράστιο πρόβλημα των μετακινήσεων, οι κοινοπραξίες φαντάζουν την μόνη διέξοδο. Πώς όμως να γίνει κάτι τέτοιο εν μέσω της τεράστιας κρίσης που βιώνει η πατρίδα μας; Πώς να γίνει κάτι τέτοιο όταν το ίδιο το κράτος έχει θεσπίσει μια σειρά από νόμων και χαρτούρας, που για να τα ξεπεράσεις θα σου στοιχήσει όσο το ίδιο το καράβι; Πώς θα γίνει αυτό όταν οι μεγάλες ακτοπλοϊκές «απειλούν» το κράτος με αποχώρηση αν δεν σταματήσει τέτοιου είδους προσπάθειες; Υπάρχουν αρκετά παραδείγματα κατά το παρελθόν όπου οι ακτοπλοϊκές έκαναν μεγάλο πόλεμο σε τέτοιου είδους προσπάθειες.

Κάποια στιγμή, θα πρέπει το κράτος να αποφασίσει να συγκρουστεί με τους συγκεκριμένους κύριους γιατί οι νησιώτες υποφέρουν. Και στην τελική, αν οι μεγάλο-ακτοπλόοι αισθάνονται ότι δεν βγάζουν λεφτά, ας αποχωρήσουν. Ας απλοποιήσει το υπουργείο κάθε προσπάθεια δημιουργίας κοινοπραξίας από τους ίδιους τους νησιώτες και αν είναι δυνατόν να θεσπίσει νόμο με τον οποίο η τράπεζες θα βοηθούν με δάνεια και όχι φυσικά να «κλέβουν». Τόσα χρόνια έχουμε όλοι οι νησιώτες υποφέρει από τις ακτοπλοϊκές. Ας σταματήσει επιτέλους αυτό, πριν θρηνήσουμε θύματα.

g.k

e-Nautilia.gr