ILO: Καλύτερη κοινωνική συνδεσιμότητα, δωρεάν Ίντερνετ και επαναπατρισμός των ναυτικών στην ώρα του

Οι ναυτικοί έχουν κερδίσει το δικαίωμα της υποχρεωτικής κοινωνικής διασύνδεσης για τα πληρώματα στα καράβια, συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης στο Διαδίκτυο, μετά τις νέες ενημερώσεις στην Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας του 2006 (MLC).

Ωστόσο, η ITF εκφράζει την απογοήτευση της που οι πλοιοκτήτες και οι κυβερνήσεις μπορεί να επιδιώξουν να χρεώσουν τους ναυτικούς γι αυτές τις υπηρεσίες.

Πιο συγκεκριμένα, η τελευταία συνεδρίαση της Ειδικής Τριμερούς Επιτροπής (STC) ολοκληρώθηκε στη Γενεύη στις 13 Μαΐου, με συμφωνία για μια σειρά αλλαγών, συμπεριλαμβανομένης της δέσμευσης για καλύτερη κοινωνική διασύνδεση για τους ναυτικούς.

Σχολιάζοντας την απόφαση, ο Mark Dickinson, αντιπρόεδρος στο τμήμα των ναυτικών της ITF, είπε ότι:

Το να μπορείς να διατηρείς επαφή με την οικογένεια και τους φίλους δεν είναι απλώς ευχάριστο, είναι βασικό ανθρώπινο δικαίωμα. Γι’ αυτό παλέψαμε τόσο σκληρά για να δοθεί πρόσβαση στο Διαδίκτυο στους ναυτικούς και να υπάρχει υποχρεωτική διάταξη στην MLC».

Ωστόσο, η ITF σημείωσε ότι παρά το γεγονός ότι τα πλοία έχουν ήδη την τεχνολογία για να παρέχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο, μια μεγάλη μερίδα των πλοιοκτητών συνεχίζει να χρεώνει τους ναυτικούς και να τους προορίζει την πρόσβαση στο διαδύκτιο.

Από την άλλη πλευρά, η συνεδρίαση απέτυχε να καταλήξει σε συμφωνία σχετικά με αλλαγές στους όρους της MLC σχετικά με τον επαναπατρισμό ο Όμιλος των ναυτικών.

Συγκεκριμένα, ο Όμιλος των ναυτικών ζήτησε να επεκταθεί το εύρος της ευθύνης των πλοιοκτητών να επαναπατρίσουν τους ναυτικούς στο τέλος των συμβάσεων τους.

Με τον κ. Dickinson να προσθέτει ότι «οι πλοιοκτήτες απέρριψαν κατηγορηματικά την πρόταση παρά τις προσπάθειες για την παροχή συμβιβασμού».

Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα της ITF, η άρνηση των πλοιοκτητών να διαπραγματευτούν για αυτό το θέμα είναι «σπαρακτική, δεδομένου του τι υπέστησαν οι ναυτικοί που είχαν παγιδευτεί στα πλοία κατά τους περιορισμούς από τον Covid».

Επιπλέον, μια ομάδα διαφόρων κυβερνήσεων της ΕΕ αναζήτησε μια τροπολογία για να διασφαλίσει μια σαφέστερη δέσμευση για την de facto μέγιστη περίοδο υπηρεσίας των 11 μηνών που οι ναυτικοί μπορούν να εργάζονται στη θάλασσα πριν υποχρεωθούν οι πλοιοκτήτες να τους επαναπατρίσουν στο σπίτι τους.

Οι πλοιοκτήτες, και ορισμένες κυβερνήσεις, επέμειναν στην ευελιξία και απαιτούσαν από τους ναυτικούς τον αριθμό των 12 μηνών. Ο Όμιλος των ναυτικών αρνήθηκε κάτι τέτοιο, επικαλούμενος ανησυχίες σχετικά με την κούραση και ασφάλεια.

Άλλες αλλαγές:

Το STC συμφώνησε επίσης σε ορισμένες σημαντικές αλλαγές στην MLC, όπως:
1. Ο ατομικός προστατευτικός εξοπλισμός πρέπει να διατίθεται σε μεγέθη που ταιριάζουν στους ναυτικούς στο πλοίο, συμπεριλαμβανομένων των γυναικών.
2. Συμφωνήθηκε η βελτιωμένη πρόσβαση σε δωρεάν πόσιμο νερό, ποιοτικές παροχές και ισορροπημένες δίαιτες ως μέρος των κανόνων για τα τρόφιμα και την εστίαση.
3. Διευκρίνιση σχετικά με τις ευθύνες των κυβερνήσεων να παρέχουν πληροφορίες στους ναυτικούς σχετικά με τα υποχρεωτικά συστήματα προστασίας που πρέπει να τεθούν σε εφαρμογή από τα γραφεία πληρωμάτων.

Επιπλέον, ενέκρινε διάφορα ψηφίσματα που θα καθοδηγήσουν τις μελλοντικές εργασίες της επιτροπής. Αυτές περιελάμβαναν περαιτέρω εργασίες για την εξάλειψη της σεξουαλικής παρενόχλησης στη θάλασσα, τη βιωσιμότητα των διατάξεων χρηματοοικονομικής ασφάλειας που παρέχονται από τα P&I Clubs και τις ασφαλιστικές εταιρείες και την ικανότητα των ναυτικών να προσβάλουν τις συμφωνίες εργασίας των ναυτικών έναντι των πλοιοκτητών.

Για το θέμα αυτό, κατά τη διάρκεια της 105ης συνόδου της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας του ΙΜΟ, τα μέλη συμφώνησαν στη σύσταση μιας κοινής ομάδας IMO/ILO για να εξετάσει το ενδεχόμενο του εκφοβισμού και της παρενόχλησης στον ναυτιλιακό τομέα, συμπεριλαμβανομένης της σεξουαλικής επίθεσης και της σεξουαλικής παρενόχλησης.

Στην τελική του ομιλία, ο κ. Dickinson συμμερίστηκε την απογοήτευσή του «ότι από τότε που τέθηκε σε ισχύ η MLC, φαίνεται ότι οι πλοιοκτήτες επικεντρώθηκαν στη συμφωνία τεχνικών αλλαγών, παρά σε ψηφίσματα που υποστηρίζουν τη συνεχή βελτίωση των συνθηκών των ναυτικών».

Διαβάστε ακόμα