Ξεκινάνε οι αξιώσεις για το φορτίο των 400 εκατομμυρίων δολαρίων του Felicity Ace που βυθίστηκε

Όλες οι ελπίδες για την ανάκτηση μερικών από τα σχεδόν 4.000 πολυτελή αυτοκίνητα που είχε ο Όμιλος Volkswagen στο πλοίο Felicity Ace έσβησαν μετά τη βύθιση του χθες στα ανοιχτά των Αζορών Νήσων της Πορτογαλίας.

Η Volkswagen διέθετε μοντέλα με επωνυμίες VW, Porsche, Audi, Bentley και Lamborghini που προορίζονταν για την αγορά των ΗΠΑ όταν ξέσπασε η φωτιά στις 16 Φεβρουαρίου και στη συνέχεια κατέστρεψε το πλοίο μεταφοράς της Mitsui OSK Lines. Παρά τις προσπάθειες να ρυμουλκηθεί σε ασφαλές σημείο, το πλοίο βυθίστηκε την Τρίτη στις 09:00 τοπική ώρα σε μια περιοχή όπου το βάθος της θάλασσας είναι περίπου 3.000 μέτρα, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε το πορτογαλικό ναυτικό.

Η εταιρεία Russell Group πρότεινε ότι το ατύχημα θα κόστιζε στην αυτοκινητοβιομηχανία τουλάχιστον 155 εκατομμύρια δολάρια. Στο πλοίο υπήρχαν εμπορεύματα αξίας 438 εκατομμυρίων δολαρίων, εκ των οποίων τα 401 εκατομμύρια δολάρια αφορούν την αξία οχημάτων. Ωστόσο, η πλοιοκτήτρια εταιρεία είχε στόχο την διάσωση του πλοίου ώστε να δηλωθεί ως γενική αβαρία και να επωμιστούν το κόστος ανάλογα και τα υπόλοιπα μέρη, που θα προέκυπτε από την επιχείρηση διάσωσης.

Η ειδική στις αποζημιώσεις φορτίου WK Webster ανέφερε χθες: «Θα προκύψουν αξιώσεις ανάκτησης σε σχέση με τη συνολική απώλεια των οχημάτων που είχαν φορτωθεί στο πλοίο. Δεδομένων ορισμένων από τις εμπλεκόμενες μάρκες αυτοκινήτων, αυτοί οι ισχυρισμοί θα είναι σημαντικοί».

Όσον αφορά το ποιος θα πληρώσει για το κατεστραμμένο φορτίο, η δικηγορική εταιρεία Vandeventer Black είπε ότι το πλοίο εμπίπτει στον νόμο περί μεταφοράς αγαθών μέσω θαλάσσης (COGSA), ο οποίος ισχύει για όλες τις συμβάσεις για τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων από ή προς λιμένες των Ηνωμένων Πολιτειών στο εξωτερικό εμπόριο.

«Μεταξύ άλλων, η COGSA παρέχει στον μεταφορέα και το πλοίο 17 «αμυντικά όπλα» για απαλλαγή και περιορισμό της ευθύνης για την ζημιά. Μεταξύ αυτών των αμυντικών όπλων, η πυρκαγιά φαντάζει να είναι η καλύτερη άμυνα για τους πλοιοκτήτες του Felicity Ace, υπό την προϋπόθεση ότι ο πλοιοκτήτης του πλοίου δεν ευθύνεται για απώλεια ή ζημιά στα εμπορεύματα του πλοίου που προκλήθηκαν από πυρκαγιά, εκτός εάν η πυρκαγιά προήλθε από κατασκευαστικό λάθος ή αμέλεια του πλοιοκτήτη.»

Ο Vandeventer Black πρόσθεσε ότι εάν δεν διαπιστωθεί ότι η πυρκαγιά προήλθε από κατασκευαστικό λάθος ή αμέλεια του πλοιοκτήτη, θα είναι η άμυνα της COGSA και πιθανότατα θα απαλλάξει το πλοίο από την ευθύνη για τις ζημιές που προκλήθηκαν.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε δηλώσει προηγουμένως ότι φοβόταν ότι η φωτιά στο πλοίο είχε βλάψει μεγάλο αριθμό οχημάτων της σε σημείο που δεν μπορούσαν πλέον να παραδοθούν στους πελάτες, αλλά ότι η ζημιά καλύπτεται από ασφάλιση.

Η εταιρεία δεν έχει κάνει ακόμη κανένα δημόσιο σχόλιο για την απώλεια. Εν τω μεταξύ, υπάρχουν φόβοι ότι οι δεξαμενές καυσίμων του πλοίου θα μπορούσαν να υποστούν ζημιές καθώς βρίσκεται στον πυθμένα του Ατλαντικού.

«Όταν το πλοίο βυθίστηκε, υπήρχε μια μικρή πετρελαιοκηλίδα ορατή στο νερό. Θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε την κατάσταση της περιοχής», δήλωσε η MOL Ship Management Singapore.

Διαβάστε ακόμα:

Στα 400 εκ. δολάρια η αξία των πολυτελών αυτοκινήτων που μπορεί να χαθούν λόγω της πυρκαγιάς στο Felicity Ace

Συνεχίζεται η πυρκαγιά λόγω των μπαταριών ιόντων λιθίου των πολυτελών ηλεκτρικών οχημάτων που βρίσκονται στο Felicity Ace

Πυρκαγιά σε πλοίο Ro/Ro στον Ατλαντικό ωκεανό- Εγκατέλειψε το πλήρωμα

Διαβάστε ακόμα