Μεθυσμένος ήταν ο αξιωματικός που ευθύνεται για την προσάραξη του πλοίου

Lysblink_Seaways[adsanity id=33860 align=alignnone /]Ολοκληρώθηκε η έρευνα γύρω από τις αιτίες της προσάραξης του φορτηγού πλοίου γενικού φορτίου Lysblink Seaways στις 18 Φεβρουαρίου του 2015 και οι κύριες ευθύνες αποδόθηκαν στον υπό την επήρεια του αλκοόλ αξιωματικό βάρδιας.

Το πλοίο έπλεε με πλήρη ταχύτητα, από το Μπέλφαστ προς Skogn της Νορβηγίας και το ατύχημα έγινε κοντά στο Kilchoan, στη χερσόνησο της Ardnamurchan, στη Δυτική Σκωτία. Παρέμεινε πάνω στο βραχώδες αιγιαλό για σχεδόν 2 ημέρες ενώ επικρατούσαν δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

Το ατύχημα είχε ως αποτέλεσμα την πρόκληση υλικών ζημιών στο σκαρί του με κυριότερη μία τρύπα που είχε σαν αποτέλεσμα να υπάρξει διαρροή στη θάλασσα 25 τόνων πετρελαίου. Μετά τη διάσωση του, το πλοίο θεωρήθηκε ότι δεν επιδέχεται επισκευών και στάλθηκε για διάλυση.

Η έρευνα της MAIB διαπίστωσε ότι ο μοναδικός αξιωματικός βάρδιας (OOW) ήταν απρόσεκτος λόγω των επιπτώσεων της κατανάλωσης αλκοόλ. Το σύστημα συναγερμού φύλαξης ναυσιπλοΐας γέφυρας (BNWAS) δεν είχε τεθεί σε λειτουργία και και το alarm του ECDIS, το οποίο μας προειδοποιεί ότι το πλοίο είναι εκτός πορείας, είχε απενεργοποιηθεί. Παρά το γεγονός ότι το alarm του ρανταρ χτυπούσε κάθε 6 λεπτά, ο αξιωματικός γέφυρας το έκανε reset από την καρέκλα που καθόταν, χωρίς να ελέγξει τον λόγο που χτυπούσε.