Μεξικό: Διαβάστε γιατί βύθισαν αυτό το πολεμικό πλοίο [βίντεο]

Ship_Reef_Mexico[adsanity id=33860 align=alignnone /]Ένα μεξικάνικό πολεμικό πλοίο, το Uribe 121, είναι το πρώτο πλοίο που βυθίστηκε σκόπιμα στο βορειοδυτικό Μεξικό, στ’ ανοιχτά της Μπάχα Καλιφόρνια, με σκοπό να αποτελέσει το πρώτο καταδυτικό πάρκο της χώρας.

Τα προηγούμενα χρόνια το συγκεκριμένο πλοίο υπέστη ένα συνολικό καθαρισμό στο λιμάνι της Ensenada, έτσι ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο η υποθαλάσσια χλωρίδα και πανίδα, καθώς αποτελεί το θεμέλιο λίθο του νέου υποβρύχιου πάρκου του Rosarito στα ανοικτά του Πουέρτο Nuevo. Το ναυάγιο είχε αρχικά προγραμματιστεί για τον περασμένο Απρίλιο και τελικά πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο.

Υποσχόμενο μια μοναδική εμπειρία καταδύσεων, το υποβρύχιο πάρκο αναμένεται να τραβήξει δύτες και τουρίστες στο Rosarito, όχι μόνο από τις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και από όλο τον κόσμο. Εκτός από την παροχή ενός τουριστικού προορισμού για δύτες, το υποβρύχιο πάρκο θα παρέχει στην επιστημονική κοινότητα ένα εργαστηριακό πεδίο για τη μελέτη της θαλάσσιας ζωής, του κλίματος, και των παλιρροιών.

Αυτό που δεν είναι γνωστό σε σχέση με τα υποβρύχια πάρκα είναι πως το ποσοστό επιβίωσης για τα ψάρια είναι στην πραγματικότητα υψηλότερο σε ένα περιβάλλον τεχνητού υφάλου απ’ ότι σε ένα φυσικό περιβάλλον, καθώς και ότι ουσιαστικά βοηθούν στην ανακύκλωση αντικειμένων που δύσκολο ανακυκλώνονται, όπως τα πλοία και τα αγάλματα. Γι’ αυτό το λόγο τεχνητοί ύφαλοι δημιουργούνται σε όλο τον κόσμο, ελπίζοντας να διορθωθεί ένα μικρό ποσοστό της ζημιάς που έχουμε προκαλέσει ως ανθρωπότητα όλοι γίνει στα υποβρύχια περιβάλλοντα.

Το Uribe 121, που πήρε το όνομά του από έναν ήρωα του Μεξικάνικου Ναυτικού, τον ανθυπολοχαγό Virgilio Uribe, κατασκευάστηκε στην Ισπανία το 1960 και έχει πέντε αδελφά πλοία εν λειτουργία στα ύδατα του Μεξικού. Μια πυρκαγιά στη γέφυρα ανάγκασε το πλοίο να τεθεί εκτός υπηρεσίας. Οι οικολόγοι ήταν αυτοί που πρότειναν τη μετατροπή του σε ένα τεχνητό ύφαλο, όταν πρωτοακούστηκαν σχέδια περί βύθισης του πλοίου.

Η οργάνωση “Ships to Reefs International” εποπτεύει την τεράστια επιχείρηση, η οποία βρισκόταν στα σκαριά εδώ και οκτώ χρόνια. Επιπλέον, η Baja California Divers, μια ομάδα δυτών της Τιχουάνα, προώθησε το έργο, και έκανε πρώτη αίτημα στο Ναυτικό του Μεξικού για το περιπολικό σκάφος. Όλα τα περιττά υλικά έχουν αφαιρεθεί, και το κύτος καθαρίστηκε με βάση τα διεθνή πρότυπατης Ships to Reefs International. Εισήχθησαν βακτήρια στα τμήματα που υπήρχε πετρέλαιο, και μετά από τρεις μήνες όλα ήταν έτοιμα για την βύθιση που βλέπουμε στο βιντεο: