Οι υψηλές τιμές των εμπορευματοκιβωτίων φέρνουν και πάλι στο προσκήνιο τα κλασικά πλοία ψυγεία

Η αγορά ευπαθών αγαθών έρχεται αντιμέτωπο με νέα δεδομένα καθώς η έλλειψη εξοπλισμού ψυγείων συνεχίζεται. Ως εκ τούτου, οι ναύλοι των ψυγείων φτάνουν σε νέο υψηλό και ορισμένα ευπαθή προϊόντα ανατιμολογούνται καθώς το κόστος μεταφοράς τους υπερβαίνει την τιμή πώλησής τους.

Από πέρυσι, η ναυτιλιακή εταιρεία θαλάσσιων ψυγείων Seatrade χρησιμοποιεί περιστασιακά τα κλασικά πλοία για να εξυπηρετήσει Νοτιοαφρικανούς εξαγωγείς σε διαδρομές προς την Ευρώπη, σύμφωνα με το Fresh Plaza, με την ζήτηση για αυτού του είδους τα πλοία να αυξάνεται. Για παράδειγμα, η εταιρεία χρησιμοποίησε πρόσφατα ένα πλοίο ψυγείο της δεκαετίας του 1990, το Whitney Bay, για να μεταφέρει φρούτα από το Κέιπ Τάουν.

Η χρήση εξειδικευμένων πλοίων ψυγείων είχε σχεδόν εξαφανιστεί λόγω του νέου μοντέλου της μεταφοράς ευπαθών αγαθών με πλοία μεταφοράς κοντέινερ, αλλά η διαταραχή στους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων και η περιορισμένη διαθεσιμότητα αυτών αναγκάζει τους αποστολείς νωπών προϊόντων να επιστρέψουν στα παραδοσιακά πλοία ψυγεία.

Η ανισορροπία του εξοπλισμού και η υψηλή ζήτηση ευθύνεται εν μέρει για την έλλειψη. Για παράδειγμα, στα λιμάνια του Κέιπ Τάουν και του Ντάρμπαν, την υψηλή περίοδο ο αριθμός των γεμάτων εμπορευματοκιβωτίων που βγαίνουν έξω είναι πολύ υψηλός σε σύγκριση με τον αριθμό που έρχεται μέσα.

Μια πρόσφατη ενημέρωση αγοράς που κυκλοφόρησε αυτή την εβδομάδα από την DHL Global Forwarding υπογραμμίζει την ταραχώδη παγκόσμια αγορά των ψυγείων.

«Είναι δύσκολοι καιροί για πολλούς εξαγωγείς και εισαγωγείς ψυγείων αυτές τις μέρες. Πολλά μέρη στον κόσμο αυτή τη στιγμή στερούνται εξοπλισμού ψυγείων. Επιπλέον, οι τιμές των ξηρών εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζουν να αυξάνονται σε επίπεδα πάνω από τα εμπορευματοκιβώτια ψυγεία. Ως αποτέλεσμα, οι ναυτιλιακές γραμμές διαθέτουν χώρο για τα εμπορευματοκιβώτια ξηρών φορτίων αντί για εμπορευματοκιβώτια ψυγεία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να κολλάει μερικές φορές ο ακριβός εξοπλισμός ψυγείων για περισσότερο από έξι μήνες στην Ασία», σημειώνει η έκθεση.

Σημειώνει επίσης ότι οι ναύλοι για τα πλοία ψυγεία έχουν ανοδική τάση, καταγράφοντας αύξηση άνω του 50 τοις εκατό το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο από έτος σε έτος. Αυτό αναμένεται να επηρεάσει εξίσου τους αποστολείς και τους καταναλωτές.

«Θα δούμε αυτό να συνεχιστεί το 2022 και ενδεχομένως το 2023. Δηλαδή, λιγότερα προϊόντα στα σούπερ μάρκετ και κυρίως από μεγαλύτερους αποστολείς με ισχυρό οικονομικό υπόβαθρο», ανέφερε η DHL.

Σύμφωνα με την ενημέρωση, οι εμπορικές διαδρομές του Ειρηνικού πλήττονται περισσότερο από την έλλειψη χωρητικότητας. Τα πλοία ταξιδεύουν γεμάτα με τα κοντέινερ ψυγεία να χρησιμοποιούνται πλήρως.

Διαβάστε ακόμα