Ολοκληρώθηκε η επιχείρηση απομάκρυνσης του ναυαγίου του φορτηγού πλοίου Wakashio (Φωτογραφίες)

Δεκαοκτώ μήνες αφότου το ιαπωνικής ιδιοκτησίας bulker Wakashio προσάραξε σε ύφαλο του Μαυρίκιου, η ομάδα διάσωσης ολοκλήρωσε την επιχείρηση απομάκρυνσης του πλοίου το περασμένο Σαββατοκύριακο.

Σύμφωνα με αναφορές από το σημείο, όλα τα συντρίμμια έχουν πλέον συγκεντρωθεί και μεταφερθεί στην ακτή για ανακύκλωση. Η προσπάθεια απομάκρυνσης του πρύμνης είχε ξεκινήσει το φθινόπωρο του 2020, με την κυβέρνηση του Μαυρικίου να απαιτεί να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό. Μετά την προσάραξη του φορτηγού πλοίου μήκους 300 μέτρων στον ύφαλο του Point d’Esny, κόπηκε και τελικά χωρίστηκε στα δύο.

Το μπροστινό τμήμα του πλοίου που βρίσκονταν τα αμπάρια φορτίου συνέχισε να επιπλέει ρυμουλκήθηκε στα ανοικτά και βυθίστηκε αφήνοντας το τμήμα της πρύμνης με το ακομοδαίσιο, τη γέφυρα και το μηχανοστάσιο προσαραγμένη στον ύφαλο.

Η ομάδα διάσωσης ανέφερε ότι ήταν μια πρόκληση η επιχείρηση λόγω της εκτεθειμένης θέσης του ναυαγίου. Εκτός από το ότι έπρεπε να αντιμετωπίσουν τα ρηχά νερά στην περιοχή, είχαν επίσης να αντιμετωπίσουν την κακοκαιρία και τα μεγάλα κύματα. Η επιχείρηση έπρεπε να ανασταλεί λόγω των καιρικών συνθηκών και να πραγματοποιηθεί σε δύο διαφορετικές περιόδους.

«Η απομάκρυνση του πρυμναίου τμήματος του Wakashio από αυτήν την τοποθεσία ήταν μια δύσκολη επιχείρηση, και σίγουρα αποδείχτηκε έτσι», δήλωσε ο Captain Ajay Prasad, ανώτερος σύμβουλος της German Brand Marine Consultants (bMC), ο όποιος προσλήφθηκε από την πλοιοκτήτρια εταιρεία και τους ασφαλιστές του πλοίου για να επιβλέπουν την όλη επιχείρηση.

«Το κλειδί για εμάς ήταν να εντοπίσουμε την ταχύτερη μέθοδο για την αφαίρεση του Wakashio και είμαστε ικανοποιημένοι που οι εργασίες αφαίρεσης ολοκληρώθηκαν με ασφάλεια μετά από μόλις 30,7 ημέρες εργασιών του γερανού».

Ο Prasad είπε ότι μεταξύ των προκλήσεων ήταν οι συνθήκες της θάλασσας στην περιοχή, τις οποίες περίμεναν ότι θα ήταν δύσκολες. Η ομάδα έπρεπε επίσης να διαχειριστεί την επιχείρηση από απομακρυσμένη τοποθεσία και να αντιμετωπίσει τους περιορισμούς που σχετίζονται με την πανδημία.

Η κινεζική εταιρεία Lianyungang DALI Underwater Engineering Co. ανέλαβε να εκτελέσει τις εργασίες στον σημείο με την τεράστια φορτηγίδα γερανού 8.200 τόνων, το Hong Bang 6. Το σκάφος, που κατασκευάστηκε το 2010, έχει ικανότητα ανύψωσης 1.200 μετρικούς τόνους.

Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της απομάκρυνσης ήταν η κύρια μηχανή βάρους 600 τόνων του Wakashio. Μέχρι τα τέλη του 2021, η ομάδα είχε διαλύσει το πλοίο αφήνοντας τον κινητήρα εκτεθειμένο σε ένα τμήμα της καρίνας προτού ανυψωθεί επιτυχώς στη φορτηγίδα. Η τελευταία φάση του έργου, η οποία ολοκληρώθηκε στις 16 Ιανουαρίου 2022, ήταν η απομάκρυνση των συντριμμιών που βρίσκονταν έως και 487 μέτρα πάνω από το κύριο σημείο του ναυαγίου.

Ό,τι έχει απομείνει από το Wakashio βρίσκεται τώρα στο σημείο διάλυσης στην ακτή. Τα παλιοσίδερα μεταφέρονται οδικώς στη μονάδα λιωσίματος για την τελική φάση της ανακύκλωση. Αναμένουν ότι θα χρειαστεί περίπου ένας μήνας για να ολοκληρωθούν οι εργασίες στην ξηρά.
Ταυτόχρονα, ένα ημι-βυθισμένο πλοίο ανύψωσης βαρέων αντικειμένων θα ξεφορτώσει το Hong Bang 6, επιστρέφοντάς το στην Κίνα.

Οι αξιωματικοί και το πλήρωμα του Wakashio έφυγαν επίσης από τον Μαυρίκιο τους τελευταίους μήνες. Ο καπετάνιος και ο υποπλοίαρχος αφέθηκαν ελεύθεροι από τη φυλακή στο τέλος του προηγούμενου έτους αφού παραδέχθηκαν την ενοχή τους για την πρόκληση του ατυχήματος.

Φωτογραφίες Άρθρου

Διαβάστε ακόμα