Ολοκληρώθηκε η διάλυση της πρύμνης του Wakashio στο Μαυρίκιο

Το υπό σημαία Παναμά φορτηγό πλοίο MV Wakashio θα είναι πλέον σύντομα μια μακρινή ανάμνηση για τους κατοίκους των παραθαλάσσιων θέρετρων Blue-Bay και Pointe-d’Esny, στα νοτιοανατολικά του Μαυρικίου. Δεκαοκτώ μήνες μετά την προσάραξη του γιγαντιαίου πλοίου στον ύφαλο, η πρύμνη έχει αποσυναρμολογηθεί και διαλυθεί πλήρως.

Τα συντρίμμια, που είναι διάσπαρτα σε ακτίνα 300 μέτρων γύρω από την τοποθεσία, θα ανακτηθούν μέχρι την επόμενη εβδομάδα.

Στη συνέχεια, το Υπουργείο Περιβάλλοντος θα καθορίσει την ζημιά που έχει προκληθεί στο θαλάσσιο οικοσύστημα κατά μήκος της νοτιοανατολικής ακτογραμμής, όπου βρίσκεται το θαλάσσιο πάρκο Blue-Bay και μια τοποθεσία Ramsar. Στη συνέχεια, το κράτος του Μαυρικίου θα υπολογίσει το ποσό που θα απαιτηθεί από τους ασφαλιστές του πλοίου, το οποίο ανήκει στην ιαπωνική εταιρεία Nagashiki Shipping.

Ναυλωμένο από τη Mitsui OSK Lines, το MV Wakashio προσάραξε στους υφάλους του Pointe-d’Esny το βράδυ του Σαββάτου στις 25 Ιουλίου 2020, ενώ βρισκόταν εν πλω προς το Tubarão, στη Santa Catarina, στη νότια Βραζιλία. Είχε αναχωρήσει από το κινεζικό λιμάνι Lianyungang, στο Jiangsu, το Σάββατο στις 4 Ιουλίου 2020. Αφού πήρε καύσιμα και προμήθειες στη Σιγκαπούρη, κατευθύνθηκε προς τον προορισμό του.

Ο καπετάνιος και ο υποπλοίαρχος καταδικάστηκαν και απελάθηκαν τον περασμένο μήνα μετά την ολοκλήρωση της δίκης τους. Το πλοίο είχε πλησιάσει κοντά στο νησί για να πιάσουν σήμα στα κινητά για να επικοινωνήσουν με τις οικογένειες στο WhatsApp, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του πληρώματος βρισκόταν στη θάλασσα για περισσότερο από ένα χρόνο λόγω της πανδημίας του Covid19.

Ο καπετάνιος είχε παρευρεθεί στο πάρτι γενεθλίων ενός μέλος του πληρώματος και ο αξιωματικός φυλακής ήταν δίπλα του χωρίς να παρευρίσκεται στη γέφυρα.

Σχεδόν 1.000 τόνοι πετρελαίου χύθηκαν στην παρθένα λιμνοθάλασσα λόγω της τρύπας μιας από τις τρεις δεξαμενές καυσίμου λίγες μέρες αργότερα. Το πλοίο μεταφοράς μεταλλεύματος τελικά έσπασε στα δύο λόγω της αποθαλασσίας.

Το πλωριό κομμάτι των 225 μέτρων βυθίστηκε τον Αύγουστο του 2020 σε βάθος 3.180 μέτρων, περίπου 20 ναυτικά μίλια από το Old-Grand-Port. Η διάλυση της πρύμνης των 75 μέτρων από τις κινεζικές εταιρείες Lianyungang Dali Underwater Engineering και Hong Kong Lidada Ocean Engineering χρειάστηκε να ακυρωθεί σε αρκετές περιπτώσεις λόγω κακοκαιρίας.

Η επιχείρηση ξεκίνησε ξανά τον περασμένο Οκτώβριο μόνο για να ανασταλεί κάποιες φορές σε περιπτώσεις λόγω κακών καιρικών συνθηκών. Αρχικά, η απομάκρυνση του ναυαγίου θα έπρεπε να είχε τελειώσει μέχρι τον Μάρτιο του 2021.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα για την καταστροφή που προκάλεσε το φορτηγό πλοίο Wakashio

Διαβάστε ακόμα