Πρόστιμο σε καπετάνιο αλιευτικού σκάφους επειδή παραλίγο να προκαλέσει σύγκρουση με πλοίο Ro/Ro

Την κατηγορία για αμέλεια αντιμετωπίζει o καπετάνιος αλιευτικού σκάφους όταν παραλίγο να προκαλέσει την σύγκρουση με ένα πλοίο μεταφοράς οχημάτων.

Το αλιευτικό σκάφος είχε αναχωρήσει από την πλευρά του Όρεγκον του ποταμού Columbia Bar, ένα δύσκολο σημείο με συχνή κίνηση εμπορικών πλοίων. Η ορατότητα ήταν περιορισμένη. Εν τω μεταξύ, το πλοίο ro/ro Grand Race κατευθυνόταν προς το λιμάνι και βρισκόταν κοντά στο Buoy Number 8, ακριβώς νότια του Peacock Spit.

Το αλιευτικό σκάφος, χωρίς να ειδοποιήσει, άλλαξε πορεία για να περάσει το κανάλι προς τη βόρεια πλευρά (Ουάσιγκτον). Κάνοντας αυτόν τον ελιγμό, πέρασε από την πλώρη του Grand Race, δημιουργώντας σοβαρό κίνδυνο σύγκρουσης.

Ο πιλότος που βρισκόταν στο Grand Race εντόπισε τον κίνδυνο και κάλεσε επανειλημμένα το αλιευτικό σκάφος στα κανάλια 13 και 16 χωρίς όμως ανταπόκριση. Ως τελευταίο μέτρο για την αποφυγή σύγκρουσης, ο πιλότος του Grand Race κάλεσε την πιλοτίνα Astoria για βοήθεια. Το Astoria κατάφερε να προειδοποιήσει το αλιευτικό σκάφος για τον επικείμενο κίνδυνο ρίχνοντας το φως από ένα προβολέα απευθείας στο σκάφος. Αυτό τελικά ώθησε το αλιευτικό σκάφος να αλλάξει πορεία και να αποφευχθεί τη σύγκρουση.

Όπως δήλωσε ο υπολοχαγός Carl Eschler, επικεφαλής του τμήματος ερευνών στη Μονάδα Ασφάλειας Θαλάσσιας Ακτοφυλακής του Πόρτλαντ, «Ανεξάρτητα από το πόσο καιρό ψαρεύετε, μην εφησυχάζεστε. Διατηρήστε τη σωστή επιφυλακή, παρακολουθείτε το κανάλι 16 και ειδοποιήστε την ακτοφυλακή όπως απαιτείται πριν περάσετε ένα επικίνδυνο σημείο. Η ακτοφυλακή είναι εδώ για να σας βοηθήσει και να σας δώσει επιλογές, και θα προτιμούσε να παρέχει πληροφορίες σε έναν κυβερνήτη σκάφους ο οποίος δεν είναι εξοικειωμένος με τις τοπικές συνθήκες ή ακόμα και να παρέχει μια συνοδεία σε ένα επικίνδυνο σημείο.

Η Ακτοφυλακή ισχυρίζεται ότι ο πλοίαρχος του αλιευτικού σκάφους παραβίασε τον Κανόνα 5 του COLREG (διατήρηση της κατάλληλης επιφυλακής) και τον κανόνα 9 (ασφαλής πλοήγηση σε κανάλια και θαλάσσιους διαδρόμους), με αποτέλεσμα το ομοσπονδιακό αδίκημα της «παρέμβασης στην λειτουργία ενός εμπορικού πλοίου από αμέλεια και με τρόπο που θέτει σε κίνδυνο τη ζωή, τα μέλη ή την ιδιοκτησία. Η συνιστώμενη ελάχιστη ποινή είναι 5.000 $, μέχρι το μέγιστο περίπου 35.000 $.

Οι κανονισμοί της ναυσιπλοΐας κοντά στην Κολούμπια απαιτούν από όλα τα σκάφη άνω των 20 μέτρων να παρακολουθούν το Κανάλι 13 του VHF. Ωστόσο, ο παράκτιος στόλος αλιείας της βορειοδυτικής ακτής του Ειρηνικού είναι γνωστός μεταξύ των ναυτικών ότι δεν ανταποκρίνεται στις κλήσεις μέσω του VHF, και αυτό αναγκάζει περιστασιακά τις βάρκες εργασίας και τα πλοία να αλλάζουν πορεία για να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος σύγκρουσης.

Διαβάστε ακόμα