Ένα νέο πλοίο, το οποίο ανήκει σε μια νέα κατηγορία ρωσικών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ξεκινάει να κατασκευάζεται στο ναυπηγείο Lotos, το οποίο είναι μέρος της κρατικής United Shipbuilding Corporation. Τα νέα πλοία αυτής της νέας κατηγορίας θα έχουν επίσης την δυνατότητα να μεταφέρουν ξηρό φορτίο χύδην.
Εκτός από το μοναδικό σχέδιο, η ναυπηγική εταιρεία αναφέρει ότι τα πλοία θα συμβάλλουν καθοριστικά στα σχέδια της Ρωσίας για τον Διεθνή Διάδρομο Μεταφορών Βορρά-Νότου και απόδειξη ότι η ρωσική ναυπηγική βιομηχανία προχωρά παρά τις κυρώσεις.
Τα πλοία θα έχουν μήκος περίπου 141 μέτρα, πλάτος 16 μέτρα και ύψος 6 μέτρα, δίνοντάς τους τις μέγιστες διαστάσεις για τη διέλευση από το κανάλι Βόλγα-Ντον. Η πλωτή οδός μήκους 60 μιλίων που άνοιξε τη δεκαετία του 1950 καθιστά δυνατή την πλεύση από την Αγία Πετρούπολη προς την Κασπία Θάλασσα.
Το σχέδιο για τα πλοία αναπτύχθηκε από το γραφείο σχεδιασμού της USC, Vympel Design Bureau στο Nizhny Novgorod, και λένε ότι είναι μοναδικό γιατί εκτός από εμπορευματοκιβώτια, μπορεί να μεταφέρει κάθε τύπο ξηρού φορτίου, συμπεριλαμβανομένων σιτηρών, ξυλείας και ξυλείας, γενικό φορτίο, σε δύο αμπάρια.
Τα πλοία θα έχουν επίσης μεγάλη χωρητικότητα για υπερμεγέθη φορτία. Η χωρητικότητα θα κυμαίνεται μεταξύ 5.000 τόνων για μεταφορά στα ποτάμια, όπου περιορίζεται σε βύθισμα περίπου 3 μέτρων, και 9.200 τόνων για θαλάσσια μεταφορά.
Η πρόωση για τα πλοία θα αποτελείται από δύο κινητήρες ντίζελ μεσαίας ταχύτητας ο καθένας με 1200 kW και δύο έλικες πηδαλίου με ταχύτητα έως και 10 κόμβους. Θα υπάρχουν επίσης δύο βοηθητικές γεννήτριες ντίζελ των 400 kW που θα είναι αρκετές για την τροφοδοσία 60 ψυγείων.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Βιομηχανίας, Εμπορίου και Ενέργειας της Περιφέρειας Αστραχάν, το σχέδιο είναι να ναυπηγηθούν συνολικά 21 τέτοια πλοία για το εμπόριο Βορρά-Νότου. Οι αξιωματούχοι έχουν πει ότι τουλάχιστον 45 πλοία της κλάσης Volga-Don Max χρειάζονται μακροπρόθεσμα για τον νέο διάδρομο. Κάθε πλοίο αναμένεται να κοστίσει περίπου 22 εκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή του.
Αξιωματούχοι του USC τόνισαν την έναρξη του έργου με την τρόπιδα να τοποθετείται στις 4 Μαΐου ως απόδειξη της δύναμης της ρωσικής ναυπηγικής. Το ναυπηγείο Lotos όπου ναυπηγούνται τα πλοία ήταν μία από τις 28 θυγατρικές καθώς και η United Shipbuilding Corporation που ορίστηκε από το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ τον Απρίλιο του 2022 ως μέρος του ρωσικού αμυντικού κατεστημένου.
Οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν ως απάντηση στον πόλεμο στην Ουκρανία εμποδίζουν τις αμερικανικές εταιρείες να συνεργάζονται, να χρηματοδοτούν ή να παρέχουν προμήθειες στα ναυπηγεία που υπόκεινται σε κυρώσεις.
Τα νέα πλοία αποτελούν μέρος μιας συμφωνίας που υπογράμμισε η Ρωσία για την ανάπτυξη του εμπορίου στην Κασπία Θάλασσα. Ο διάδρομος έχει μήκος περίπου 4.500 μίλια και συνδέεται με το σιδηροδρομικό και οδικό σύστημα του Ιράν.
Το τελικό σημείο είναι το λιμάνι του Μπαντάρ Αμπάς και από εκεί, το φορτίο θα μπορεί επίσης να συνεχίσει δια θαλάσσης στην Ινδία. Οι τερματικό σταθμοί κατά μήκος της διαδρομής καθιστούν επίσης δυνατή την αποστολή φορτίου στο Αζερμπαϊτζάν, το Καζακστάν και το Τουρκμενιστάν.
Ρώσοι αξιωματούχοι ανέφεραν ότι αναμένουν με τη συμβολή αυτών των νέων πλοίων το εμπόριο να αυξηθεί δραματικά κατά μήκος αυτής της διαδρομής. Είπαν ότι 17 εκατομμύρια τόνοι κινούνται κατά μήκος της διαδρομής αυτή τη στιγμή και θα αυξηθούν σε 32 εκατομμύρια τόνους μέχρι το 2030.
Το πρώτο από τα νέα πλοία πρόκειται να τεθεί σε υπηρεσία το 2024. Δύο πλοία της κατηγορίας θα παραδοθούν κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους και δύο επιπλέον πλοία το 2025.