Οι σουηδικές αρχές ενέκριναν το σχέδιο διάσωσης για το Almirante Storni που ζητά να ρυμουλκηθεί στο λιμάνι του Γκέτεμποργκ με την πυρκαγιά στο φορτίο του να συνεχίζει να καίει. Πιστεύουν ότι αυτή η επιχείρηση είναι η μόνη τους ευκαιρία να σβήσουν τη φωτιά και ότι πρέπει να γίνει πριν φτάσει η κακοκαιρία στην περιοχή αργότερα αυτό το Σαββατοκύριακο.
Η Σουηδική Υπηρεσία Μεταφορών ανέφερε ότι έλαβε επίσημο αίτημα από τους πλοιοκτήτες του πλοίου να μεταφερθεί σε προστατευμένο λιμάνι και αφού εξέτασε το σχέδιο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς έδωσε την άδεια να προχωρήσει η επιχείρηση. Τοπικές εφημερίδες αναφέρουν ότι εμπειρογνώμονες διάσωσης από την Ολλανδία πέταξαν στο σημείο και είναι έτοιμοι να βοηθήσουν στην περίπλοκη προσπάθεια μεταφοράς του πλοίου σε προστατευμένο αγκυροβόλιο. Μόλις φτάσουν, σχεδιάζουν να ξεκινήσουν να ξεφορτώνουν την ξυλεία για να φτάσουν στην καρδιά της φωτιάς. Οι καιρικές συνθήκες ήταν ευνοϊκές, γεγονός που συνέβαλε επίσης στην απόφαση να ρυμουλκηθεί το πλοίο στο λιμάνι.
Εκτός από οποιεσδήποτε εξελίξεις της τελευταίας στιγμής, η επιχείρηση ρυμούλκησης θα ξεκινούσε γύρω στις 6:00 το πρωί του Σαββάτου και αναμένουν ότι θα χρειαστούν δύο έως τρεις ώρες για να ολοκληρωθεί. Οι ανακοινώσεις δεν διευκρίνιζαν εάν τη ρυμούλκηση θα χειριζόταν η σουηδική ακτοφυλακή ή κάποιο από τα εμπορικά πλοία που είχε ναυλώσει η πλοιοκτήτρια εταιρεία του Almirante Storni. Επιπλέον, το πλήρωμα μαζί με μέλη της ακτοφυλακής και επαγγελματίες πυροσβέστες έχουν επιβιβαστεί στο φορτηγό πλοίο και δεν είναι σαφές εάν θα το εγκαταλείψουν πριν ξεκινήσει η ρυμούλκηση.
«Έχει γίνει καλός σχεδιασμός της επιχείρησης διάσωσης», είπε ο Per Nyqvist, επικεφαλής της επιχείρησης διάσωσης στην υπηρεσία Greater Gothenburg. «Η πρόκληση τώρα είναι να έχουμε αρκετούς πόρους για τις πιθανές υποτροπές που μπορεί να συμβούν. Δεν ξέρουμε πραγματικά τι θα συμβεί όταν αρχίσουμε να σηκώνουμε το φορτίο».
Η ακτοφυλακή ανέφερε ότι στο πλοίο παραμένουν 600 τόνοι καυσίμων. Έγιναν προετοιμασίες για την μετάγγιση σε άλλο πλοίο, αλλά μέχρι στιγμής δεν κρίθηκε απαραίτητο. Ωστόσο, η ακτοφυλακή έχει ζητήσει βοήθεια από διάφορες υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένης της Εταιρείας Διάσωσης στη Θάλασσα και των Σουηδικών Ενόπλων Δυνάμεων.
«Τώρα το συμβάν εισέρχεται σε μια νέα φάση ρυμούλκησης του πλοίου προς το λιμάνι», είπε ο Nyqvist κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης. «Εκεί μπορούμε καλύτερα να επιτεθούμε στη φωτιά μαζί με τους διασώστες που έχουν προσληφθεί από τον πλοιοκτήτη και τις άλλες υπηρεσίες που ήδη εργάζονται για το συμβάν».
Η πυρκαγιά συνεχίζει και καίει για μια εβδομάδα με την ακτοφυλακή να λέει ότι κατάφεραν μόνο να περιορίσουν τη φωτιά, αλλά όχι να την σβήσουν λόγω της φύσης του φορτίου ξυλείας που είναι φορτωμένο. Η ακτοφυλακή είπε ότι είχε 150 άτομα σε υπηρεσία ανά πάσα στιγμή από την αρχή της προσπάθειας.
Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης, αξιωματούχοι της Σουηδικής Ακτοφυλακής δήλωσαν ότι αυτή ήταν η μεγαλύτερη προσπάθεια διάσωσης που είχαν αναλάβει ποτέ, και ετοιμάζεται τώρα να απαιτήσει αποζημίωση από την πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου για την επιχείρηση, λέγοντας ότι πιστεύει ότι έχει ήδη αποτρέψει μια περιβαλλοντική καταστροφή.
Διαβάστε ακόμα: Συνεχίζει για τέταρτη μέρα να φλέγεται το πλοίο μεταφοράς ξυλείας στην Σουηδία (ΒΙΝΤΕΟ)