Η Πολιτεία του Μέριλαντ ζήτησε από την πλοιοκτήτρια εταιρεία του γιγαντιαίου πλοίου εμπορευματοκιβωτίων Ever Forward, Evergreen, να πληρώσει 100 εκατομμύρια δολάρια ως “Responsibility fund” προκειμένου να επανορθώσει τη ζημιά που προκλήθηκε από την προσάραξη του πλοίου.
Η εκ νέου επανάπλευση του προσαραγμένου πλοίου δεν ήταν ομαλή. Χρειάστηκε περισσότερο από ένα μήνα και υπήρξαν πολλές ανεπιτυχείς προσπάθειες. Το Ever Forward επέπλευσε μόνο μετά από εκτεταμένη βυθοκόρηση στον κόλπο Chesapeake και την εκφόρτωση 550 εμπορευματοκιβωτίων.
«Η πολυπλοκότητα αυτής της επιχείρησης ήταν ιστορική, καθώς ένα περιστατικό όπως η προσάραξη του Ever Forward, σε είδος και διάρκεια, είναι ένα σπάνιο φαινόμενο», δήλωσε ο λοχαγός David O’Connell, διοικητής του Τομέα της Ακτοφυλακής του Maryland-National Capital Region.
Ο ελεγκτής του Μέριλαντ, Peter Franchot έστειλε επιστολή στον πρόεδρο της Evergreen Shipping Agency (America) Corp. δηλώνοντας ότι παρόλο που παρέμειναν πολλά άγνωστα σχετικά με τις συνθήκες γύρω από το πώς το πλοίο προσάραξε, η όλη επιχείρηση αποκόλλησης έχει ήδη προκαλέσει ζημιά στο περιβάλλον και μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερες ζημιές στο μέλλον.
Ανέφερε επίσης ότι η προσάραξη του γιγαντιαίου πλοίου και στη συνέχεια η βυθοκόρηση σε βάθος 43 ποδιών, με αποτέλεσμα 206.280 κυβικά μέτρα άμμου να αφαιρεθούν θα προκαλούσε ζημιά στα στρείδια. Θα προκαλούσε επίσης διαταραχές στον κύκλο ωοτοκίας για πολλά είδη που είναι ανεκτίμητης αξίας για τη βιομηχανία θαλασσινών, γεγονός που θα οδηγήσει σε οικονομικές δυσκολίες στην περιοχή.
Επιπλέον στην επιστολή, διευκρινίζει ότι τα χρήματα θα χρησιμοποιηθεί για την αποζημίωση των εργαζομένων που ασχολούνται με τη βιομηχανία θαλασσινών, σε περίπτωση που επηρεαστούν καθώς επίσης για την πληρωμή της εργασίας των υπαλλήλων που συνέβαλαν στην εκ νέου επίπλευση του πλοίου.