Υπόθεση με τα 850 κιλά κοκαΐνης: Η πραγματικότητα και οι μύθοι

Σαν βόμβα έσκασε η είδηση ότι σε ένα Ελληνόκτητο πλοίο βρέθηκαν 850 κιλά κοκαΐνης. Βόμβα βέβαια για την κοινή γνώμη, όχι όμως για τους ναυτικούς και τους ανθρώπους που ασχολούνται με τη ναυτιλία, που γνωρίζουν καλύτερα τα πράγματα.

Σε ένα τόσο σοβαρό γεγονός, θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι έρευνες των αρχών, οι ανακρίσεις κτλ, για να μπορούμε να έχουμε ολοκληρωμένη και ασφαλής άποψη.

Παρόλα αυτά, διαβάζοντας τα σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θέλω να εξηγήσω κάποια πράγματα τα οποία σε κάποιους που γνωρίζουν είναι αυτονόητα.

Τέτοια περιστατικά συμβαίνουν δεκάδες κάθε χρόνο και δεν έχει γνώση ούτε η εταιρεία ούτε το πλήρωμα. Συνήθως τα καρτέλ και οι διακινητές κολλάνε με μαγνήτες στα ύφαλα του πλοίου ναρκωτικά, κοκαΐνη κατά κύριο λόγω, με σκοπό να τα στείλουν σε κάποια χώρα.

Σε αλλες περιπτώσεις τα βάζουν στις αναρροφήσεις του πλοίου ή σε έναν χώρο που βρίσκεται πίσω στο τιμόνι του πλοίου και ο ο ποιος ονομάζεται rudder trunk. Σε αυτό τον χώρο υπάρχει και πρόσβαση από μέσα στο πλοίο μέσω μιας άνθρωποθυρίδας, την οποία το πλήρωμα έχει την υποχρέωση να την ανοίξει ώστε ν επιθεωρήσει το πλοίο πριν την αναχώρηση του.

Προφανώς και δεν αναφέρομαι στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στα οποία μπορεί να μεταφερθούν ναρκωτικά μέσω των κοντέινερ, τα οποία όμως είναι σφραγισμένα και εκ των πραγμάτων δε μπορεί το πλήρωμα να γνωρίζει. Αναφέρομαι κυρίως σε φορτηγά πλοία και δεξαμενόπλοια.

Τα ναρκωτικά λοιπόν, και σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, βρέθηκαν κρυμμένα στις θυρίδες αναρρόφησης θαλασσινού νερού του πλοίου – περίπου 11 μέτρα κάτω από την ίσαλο γραμμή. Οι θυρίδες αναρρόφησης θαλασσινού νερού είναι ένα μέρος του πλοίου που δεν είναι προσβάσιμο από το εσωτερικό του και μπορεί να προσεγγιστεί μόνο από δύτες.

Το πλήρωμα λοιπόν δε θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να γνωρίζει ότι στο συγκεκριμένο σημείο έχουν τοποθετηθεί τα ναρκωτικά.

Σχόλια και απόψεις του τύπου ότι θα μπορούσε η βάρδια που εκτελεί το πλήρωμα να δει τους δύτες είναι άτοπα και προφανώς γίνονται από ανθρώπους, οι οποίοι ουδεμία σχέση έχουν με το επάγγελμα.

Επίσης, το ότι κάποιοι πιστεύουν ότι δεν μπορεί ένα καρτέλ της λατινικής Αμερικής να στήσει μια επιχείρηση τοποθέτησης 850 κιλών στα ύφαλα ενός πλοίου πάλι είναι ανάξιο σχολιασμού. Μιλάμε για καρτέλ με τεράστια τεχνογνωσία πάνω σε αυτό τον τομέα, με εκατομμύρια δολάρια και χιλιάδες ανθρώπους στην δούλεψη τους. Όσοι λοιπόν πιστεύουν ένας Φιλιππινέζος ναύτης που εκτελεί βάρδια στον κατάστρωμα μπορεί να τους πάρει χαμπάρι, προφανώς είναι εκτός πραγματικότητας.

Εγώ σαν ναυτικός είμαι σχεδόν σίγουρος (πάντα αφήνω και μια πιθανότητα) ότι κανείς δεν γνώριζε τίποτα. Τέτοια περιστατικά έχουν γίνει κατά κόρων με πλοία που φεύγουν από Λατινική Αμερική.

Στην Βενεζουέλα για παράδειγμα, όταν ένα δεξαμενόπλοιο φορτώνει στο Puerto Jose, με το πέρας της φόρτωσης, το πλοίο είναι υποχρεωμένο πριν αναχωρήσει, να λύσει και να πάει να αγκυροβολήσει ώστε να επιθεωρηθεί από δύτες. Επιθεωρείται επίσης και ο χώρος του ακομοδεσίου, μηχανοστασίου κτλ από ανθρώπους με την συνδρομή σκύλων.

Τέλος, το ότι δεν έχουν απαγγελθεί κατηγορίες σε κανένα μέλος του πληρώματος ή στην εταιρεία είναι ακόμη ένα γεγονός που σε κάνει να πιστεύεις ότι κανείς δεν γνώριζε, και δεν θα μπορούσε κιόλας να γνωρίζει.

Στην εποχή που διανύουμε, τα σχόλια στα social media γίνεται το μέσο που ο κάθε ένας μπορεί να λέει πολύ εύκολα ότι θέλει. Μπορεί να κατηγορεί και να αμαυρώνει πολύ εύκολα τον ναυτικό, την ναυτιλία και μια ναυτιλιακή εταιρεία. Μπορεί επίσης να εκφέρει γνώμη για τον πύραυλο της spaceX και να γνωρίζει και θέματα ιατρικής φύσεως. Καλό θα ήταν λοιπόν διαβάζουμε από απόψεις από ανθρώπους που είναι ειδικευμένοι στο αντικείμενο τους

Να ευχηθώ καλά ξεμπερδέματα στους συναδέλφους και να τους κάνε όλα καλά.

Κώστας Αναγνώστου
Πλοίαρχος Ά

Διαβάστε ακόμα:
Ανακοίνωση της Laskaridis Shipping για τα 850 κιλά κοκαΐνης

Διαβάστε ακόμα