Το απόγευμα της Κυριακής, η πυρκαγιά στο οχηματαγωγό Fremantle Highway μειώθηκε σε μεγάλο βαθμό έτσι ώστε το καμένο πλοίο να σταματήσει να εκλύει καπνούς, επιτρέποντας έτσι στους διασώστες να ξεκινήσουν την επιχείρηση ρυμούλκησης για να το μετακινήσουν σε ασφαλή τοποθεσία, με σκοπό τον έλεγχο των ζημιών και την επιθεώρηση του.
Η ομάδα διάσωσης σύνδεσε ένα σύρμα ρυμούλκησης από την πρύμνη του πλοίου την Παρασκευή με το ρυμουλκό Fairplay 30.
Την Κυριακή, εκμεταλλευόμενοι τον μειωμένο καπνό, οι διασώστες κατάφεραν να συνδέσουν και ένα δεύτερο σύρμα σε ένα ρυμουλκό. Το πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων βρίσκεται τώρα υπό ρυμούλκηση με τα δύο ρυμουλκά να το ρυμουλκούν με ταχύτητα περίπου τριών κόμβων, συνοδευόμενα από το σκάφος Kustwacht Guardian και το αντιρρυπαντικό σκάφος Arca.
Μόλις το πλοίο RoRo ρυμουλκηθεί στη νέα προσωρινή του θέση, τα ρυμουλκά θα παραμείνουν συνδεδεμένα για τον έλεγχο του. Ένα αεροπλάνο θα παρακολουθεί από αέρος για τυχόν πιθανή ρύπανση. Μέχρι στιγμής δεν έχει παρατηρηθεί κάποια διαρροή πετρελαίου.
Μόλις η κατάσταση στο πλοίο επιτρέψει την ασφαλή του ρυμούλκηση στο λιμάνι, οι ολλανδικές αρχές θα επιχειρήσουν να το φέρουν δίπλα σε μια προβλήτα για να ολοκληρώσουν τις επιχειρήσεις διάσωσης.
Η ρυμούλκηση για να μεταφερθεί το πλοίο σε αυτή την προσωρινή θέση που ξεκίνησε την Κυριακή, είναι απλά ένα ενδιάμεσο βήμα στην όλη διαδικασία.
Η επιχείρηση θα είχε ξεκινήσει το Σάββατο, αλλά η κατεύθυνση του ανέμου και ο συνεχής καπνός από το πλοίο την εμπόδισαν. Η θέση των ρυμουλκών σε σχέση με τον άνεμο θα είχε σαν αποτέλεσμα να τα βάλει στη πορεία του καπνού, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλεια των πληρωμάτων των ρυμουλκών.
Ο ίδιος νοτιοδυτικός άνεμος συνεχίστηκε και την Κυριακή, και μόνο η τελική διακοπή του καπνού επέτρεψε στην ομάδα να ξεκινήσει την επιχείρηση.
Με βάση τις φωτογραφίες που δόθηκαν στην δημοσιότητα, το Fremantle Highway έχει πάρει μια μικρή κλίση προς τα δεξιά. Στη φωτογραφία διακρίνεται ότι έχει καεί το μεγαλύτερο μέρος της αριστερής του πλευράς και το μισό της δεξιάς του πλευράς, υποδεικνύοντας ότι η φωτιά σάρωσε τα περισσότερα από τα καταστρώματα του πλοίου πάνω από το επίπεδο του κύριου καταστρώματος, από την πλώρη μέχρι την πρύμνη.
Οι φωτογραφίες που τραβήχτηκαν το Σάββατο δείχνουν πυκνό καπνό να εξέρχεται από τα πιο πίσω καταστρώματα, αλλά το χρώμα να είναι σε μεγάλο βαθμό άθικτο. Μέχρι το απόγευμα της Κυριακής, η μπογιά σε αυτό το σημείο είχε φύγει, υποδεικνύοντας ότι η φωτιά συνέχιζε να καίει και ότι υπήρχαν υψηλές θερμοκρασίες μέχρι αργά το βράδυ του Σαββάτου.
Η αιτία της πυρκαγιάς δεν είναι ακόμη γνωστή με βεβαιότητα, αλλά η παρουσία ηλεκτρικών οχημάτων έχει πυροδοτήσει ήδη μια διαμάχη. Οι αρχικές αναφορές ανέφεραν ότι υπήρχαν 25 ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τα συνολικά 2.857. Σε μια αναφορά την Παρασκευή, η K Line διευκρίνισε ότι υπήρχαν 498 ηλεκτρικά οχήματα στο πλοίο από τα συνολικά 3.783.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία Shoei Kisen Kaisha είπε στον ολλανδικό τηλεοπτικό σταθμό NOS ότι «υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η φωτιά να ξεκίνησε από ηλεκτρικά αυτοκίνητα».
Διαβάστε ακόμα:
Πυρκαγιά σε πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων – 1 νεκρός & 16 τραυματίες (video)
Συνεχίζει να καίγεται το πλοίο με τις 3,000 BMW και μερσεντές – Σχέδιο για την ρυμούλκηση του
Τελευταία ενημέρωση: Γιγαντιαίες προσπάθειες για να μην βυθιστεί το πλοίο μεταφοράς οχημάτων στη βόρεια θάλασσα!