Το Neopanamax πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων COSCO Shipping Panama απέπλευσε από το ελληνικό λιμάνι του Πειραιά με κατεύθυνση τον Παναμά, όπου θα κάνει την εναρκτήρια διέλευση της Διευρυμένη Διώρυγας του Παναμά στις 26 Ιουνίου, μετά από ένα ταξίδι 14 ημερών.
Κατασκευασμένο τον Ιανουάριο του 2016 από την Hyundai Samho Heavy Industries Co., το COSCO Shipping Panama έχει 299,98 μέτρα μήκος, 48,25 μέτρα πλάτος και έχει μέγιστη ικανότητα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 9.472 TEU.
Με αρχικό όνομα “Ανδρόνικος”, το πλοίο μετονομάστηκε από την China COSCO Shipping καθώς είχε επιλεγεί μετά από μια κλήρωση για την εναρκτήρια διέλευση μέσω της διευρυμένου καναλιού.
Το κανονικό του δρομολόγιο είναι από την Άπω Ανατολή προς τη Μαύρη Θάλασσα και διαρκεί 77 ημέρες, καταλήγοντας στο λιμάνι του Πειραιά. Ανήκει στην αμερικανικών συμφερόντων εταιρεία MC-Seamax και είναι ναυλωμένο από την Cosco Shipping Lines. Καπετάνιος είναι ο Ινδός Jude Sebastian Rodrigues.
Κατά τη διάρκεια των εγκαινίων, το COSCO Shipping Panama θα διέλθει από τις πόρτες Agua Clara στην Ατλαντική πλευρά νωρίς το πρωί και τις πόρτες Cocoli το απόγευμα.
Το κανονικό πρόγραμμα των διελεύσεων μέσω της Διευρυμένη διώρυγα του Παναμά αναμένεται να ακολουθήσει την επόμενη μέρα, στις 27 Ιουνίου.
Η διώρυγα του Παναμά άρχισε να δέχεται κρατήσεις για εμπορική διέλευση πλοίων Neopanamax μέσω του διευρυμένου καναλιού στις 18 Απριλίου 2016. Το κανάλι θα προσφέρει τέσσερις πρόσθετες υποδοχές ανά ημέρα για σκάφη Neopanamax, εκτός από τις υπάρχουσες 25 υποδοχές για το υπάρχον κανάλι.
Η πρώτη κράτηση εμπορικής διαμετακόμισης, την επόμενη μέρα από τα επίσημα εγκαίνια, χορηγήθηκε σε ένα 230 μήκους τάνκερ μεταφοράς υγραέριου (LPG), το Linden Pride της Nippon Yusen Kaisha (NYK Line).
Στις 9 Ιουνίου, το συμβεβλημένο με τη διώρυγα του Παναμά, κατασκευασμένο το 2011 και χωρητικότητας 114.248 dwt Neopanamax πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου MN Baroque, ξεκίνησε τις δοκιμές της νέας πόρτας που βλέπει στον Ατλαντικό, Agua Clara Locks, ως μέρος μιας σειράς δοκιμαστικών διελεύσεων που θα λάβουν χώρα πριν από τα εγκαίνια της διώρυγας, διάρκειας 30 ημερών.