ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Άσχημα νέα για την αγορά capesize από την ύφεση στην παραγωγή σιδήρου

iron_ore_capesize
Η μείωση του όγκου της μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος φέτος σε συνδυασμό με την συνεχόμενη αύξηση στην παροχή πλοίων δεν προμηνύει καλές ειδήσεις μέχρι το 2018 για την ήδη κλυδωνιζόμενη αγορά πλοίων capesize.

Ο εμπορικός αναλυτής της Macquarie Bank, Ian Roper, σκιαγράφησε μια ζοφερή εικόνα για την κατάσταση της αγοράς κατά τα επόμενα δύο χρόνια στo Φόρουμ Σιδηρομεταλλεύματος της Σιγκαπούρης (Iron Ore Forum). O Roper δήλωσε ότι τα ορυχεία αγωνίζονται για να παράγουν όγκους εμπορευμάτων και ένας σημαντικός αριθμός αυτών έχει μειωμένες προσδοκίες για το 2017.

“Αυτό είναι ένα πραγματικά μεγάλο πρόβλημα για την αγορά εμπορευματικών μεταφορών, επειδή έχουμε περάσει μερικά χρόνια πολύ ισχυρής αύξησης του όγκου πωλήσεων και νέα πλοία έχουν παραδοθεί. Έχουμε ακόμη περίπου 200 Capesizes για παράδοση το τρέχον έτος, και άλλα 100 το επόμενο έτος, και εμείς απλά δεν βλέπουμε να αυξάνεται ο όγκος παραγωγής,”, εξήγησε ο Roper.

Στην πραγματικότητα η Macquarie αναμένει ο όγκος σιδηρομεταλλεύματος που μεταφέρεται δια θαλάσσης να μειωθεί φέτος για πρώτη φορά από το 2001 με το κλείσιμο υψηλού κόστους ορυχείων και περιστατικά, όπως η τραγωδία της Samarco στη Βραζιλία πέρυσι να μειώνει περαιτέρω τις παραγόμενες ποσότητες.

Και το 2017 δεν προβλέπεται να πάει πολύ καλύτερα. “Πιστεύουμε ότι θα υπάρξει μόνο μια αύξηση 20 – 30 εκατ. καθαρού μεταλλεύματος χάλυβα και σιδήρου το επόμενο έτος με 100 και παραπάνω πλοία να έρχονται – αυτό δεν είναι μια ωραία εικόνα για τον κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών”, δήλωσε ο Roper, προσθέτοντας ότι οι παραγωγή άνθρακα βρίσκεται επίσης σε ύφεση.

Προέβλεψε ότι η αγορά εμπορευματικών μεταφορών θα βελτιωθεί το 2018, μαζί με τις τιμές του σιδηρομεταλλεύματος, αλλά προειδοποίησε ταυτόχρονα ότι “το 2018 είναι που θα ξεκινήσουμε να ανησυχούμε από που θα αρχίσει να προέρχεται η ζήτηση κινέζικου σιδηρομεταλλεύματος”.

Μια αυξανόμενη στροφή, στην οποία πρωταγωνιστεί η ίδια η κινεζική κυβέρνηση, στην χρήση σκραπ χάλυβα θα μπορούσε να μειώσει την ζήτηση κινέζικου σιδηρομεταλλεύματος από το 2018.

Ήταν ένα σημείο που, επίσης, επισήμανε νωρίτερα την ίδια μέρα ο Vicky Binns, αντιπρόεδρος της αγοράς ορυκτών για την BHP Biliton. Είπε ότι η Κίνα ήταν πιθανό να προωθήσει τη χρήση περισσότερου σκραπ έναντι σιδήρου, κάτι που θα μεταφραζόταν σε χαμηλότερη ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα.