Αθωώνουν τον καπετάνιο του El Faro οι συνάδελφοι του (video)

el_faro_-footage
Ξεκίνησαν την Δευτέρα δυο εβδομάδες ακροάσεων για την διερεύνηση των αιτιών του τραγικού περσινού ναυαγίου του El Faro στ’ ανοιχτά των Μπαχάμων. Οι ανακριτές του Λιμενικού των ΗΠΑ θα εξετάσουν τις λειτουργίες του φορτηγού πλοίου, τις μετεωρολογικές προβλέψεις και την τήρηση των ρυθμιστικών κανόνων.

Ο καπετάνιος Eric Bryson, που βοήθησε στην αναχώρηση του El Faro για το τελευταίο του ταξίδι, δήλωσε στην επιτροπή της δημόσιας ακρόασης διερεύνησης του Λιμενικού Σώματος, ότι ο μοιραίος καπετάνιος του πλοίου είχε πει ότι σχεδιάζει να αποφύγει (“go out and shoot under”) μια καταιγίδα που ετοιμαζόταν να ξεσπάσει στην Καραϊβική.

Ήταν ένας εκ των δώδεκα εμπειρογνωμόνων που πρόκειται να καταθέσουν κατά τη διάρκεια ενός δεύτερου γύρου ακροάσεων για την χειρότερη ναυτική καταστροφή που έχει να κάνει με αμερικάνικο πλοίο τις τελευταίες τρεις δεκαετίες.

Το μήκους 241 μέτρων πλοίο βυθίστηκε στα ανοικτά των Νήσων Μπαχάμες κατά τη διάρκεια ενός τυφώνα, την 1η Οκτωβρίου, δύο ημέρες μετά την αναχώρηση του από το Jacksonville, πριν δηλαδή η καταιγίδα εξελιχθεί σε τυφώνα.

“Δεν είχε γίνει κάτι πέρα από τα συνηθισμένα”, δήλωσε ο καπετάνιος James Fudaker, ένας πλοηγός που εργάστηκε για τον ελλιμενισμό του πλοίου πριν αυτό αναχωρήσει για το Πουέρτο Ρίκο. Ο ίδιος κατέθεσε ότι δεν γνώριζε για ελλείψεις εξοπλισμού.

Μια μαρτυρία από έναν πρώην πλοίαρχο του πλοίου επίσης δεν προσέφερε πολλά στη διερεύνηση του τι πήγε στραβά..

“Για μένα, το El Faro ήταν σαν μια Cadillac. Την οδηγούσες καλά”, δήλωσε ο καπετάνιος Eric Axelsson στην επιτροπή, προσθέτοντας ότι ο ίδιος δεν θεωρούσε το πλοίο ευάλωτο.

Κατά την πρώτη συνεδρίασή του το Φεβρουάριο, η επιτροπή του Λιμενικού άκουσε το τελευταίο τηλεφώνημα του καπετάνιου του πλοίου, του Michael Davidson, ενός βετεράνου ναυτικού από το Μέιν, ο οποίος προειδοποίησε ότι είχε αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση καθώς το πλοίο δεχόταν εισροή υδάτων.

Από την άλλη διευθυντικά στελέχη της εταιρείας διαχείρισης του πλοίου Tote Services δήλωσαν ότι ο καπετάνιος ήταν υπεύθυνος για τις αποφάσεις που οδήγησαν στην τραγωδία.

Την δεύτερη μέρα της ακροαματικής διαδικασίας ο πρώην πλοίαρχος για 25 χρόνια του El Faro, καπετάνιος Jack Hern κατέθεσε ότι είχε επισημάνει τις ανησυχίες του σχετικά με την ευστάθεια του πλοίου, όπως την ανεπαρκή συντήρηση των λεβήτων. Κατονόμασε επίσης την τάση της Tote Services να αντιδρά καθυστερημένα σε ζητήματα που εγείρονται σχετικά με την ιστιοπλοΐα άλλων πλοίων, όπως το αδελφές πλοίο του El Faro, το El Morro.

Επιπροσθέτως, αναφέρθηκε σε ανεπάρκεια σε διασωστικές λέμβους και σωσίβια, έλλειψη εμπειρίας του πληρώματος, μαζί με την καθυστέρηση απάντησης από το προσωπικό στην ξηρά στα e-mail των καπετάνιων. Τέλος, ο μετεωρολογός James Franklin, επικεφαλής του Εθνικού Κέντρου Τυφώνων, αποκάλυψε ότι οι αρχικές προβλέψεις του οργανισμού για τον Joaquin περιείχαν πολύ μεγαλύτερα σφάλματα απ’ ότι συνηθίζεται.

Η επιτροπή του Λιμενικού αναζητά ενδείξεις αμέλειας ή παράβασης καθήκοντος και την αιτία του ναυαγίου. Συγκαλούμενη μόνο για τις πιο σοβαρές καταστροφές, η επιτροπή σχεδιάζει κι ένα τρίτο σύνολο ακροάσεων σε μια ακόμα μη προγραμματισμένη ημερομηνία.

Μέχρι τότε, ελπίζει να υπάρξουν νέα στοιχεία από την συσκευή καταγραφής δεδομένων ταξιδιού του πλοίου, η οποία μπορεί να περιέχει λεπτομερή στοιχεία από τις τελευταίες ώρες του πλοίου. Η συσκευή εγγραφής έχει εντοπιστεί στα 4.600 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας κοντά στις Μπαχάμες, αλλά οι αρχές δεν έχουν καταφέρει ακόμα να την ανακτήσουν.

Στο τέλος, η επιτροπή του Λιμενικού αναμένεται να δημοσιεύσει μια έκθεση και να προχωρήσει σε συστάσεις για την αποφυγή μιας παρόμοιας καταστροφής.

https://www.youtube.com/watch?v=SuRfzb6Cd2s

Όλες οι ειδήσεις για το El Faro εδώ

Διαβάστε ακόμα