ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

COSCO: Ξεκίνησε η λειτουργία της μεγαλύτερης εταιρείας τάνκερ παγκοσμίως

COSCO_Shipping_Energy_Transportation
Τη Δευτέρα, η China COSCO Shipping ανακοίνωσε την επίσημη έναρξη της μεγαλύτερης εταιρεία τάνκερ στον κόσμο, με μια τελετή στη Σαγκάη. Η COSCO Shipping Energy Transportation θα είναι η κορυφαία εταιρεία τάνκερ τόσο από απόψεως χωρητικότητας, όσο και βάσει αριθμού πλοίων, με 105 πλοία συνολικής χωρητικότητας 17 εκατομμυρίων dwt, τα οποία αναλογούν περίπου στο ένα δέκατο των στοιχείων του ενεργητικού της China COSCO. Μπορεί να υπερηφανεύεται για περίπου 200 πελάτες στον χώρο του πετρελαίου και του φυσικού αερίου από την Κίνα και το εξωτερικό.

Ο πρόεδρος της κρατικά ελεγχόμενης της China COSCO Xu Lirong δήλωσε ότι η κίνηση αυτή θα βοηθήσει να “διασφαλιστεί η ενεργειακή ασφάλεια της Κίνας”, και ότι θα χρησιμεύσει ως παράδειγμα για άλλες κρατικές επιχειρήσεις σχετικά με τα οφέλη της αναδιάρθρωσης μεγάλης κλίμακας – μια προτεραιότητα για την κυβέρνηση της Κίνας δεδομένης της εγχώριας υπερπαραγωγής χάλυβα, άνθρακα και πλοίων.

Μόλις το 2014, η COSCO Dalian και China Shipping Development Corporation -που συγχωνεύθηκαν στην αρχή του έτους, στα πλαίσια της COSCO-China Shipping- κατατάχθηκαν στην 11η και την 12η θέση των εταιρειών τάνκερ, με 8,3 εκατομμύρια dwt η καθεμία. Στην πρώτη θέση βρισκξόταν η MOL με 15,8 εκατ. dwt. Η COSCO, δήλωσε ότι η νεοσυσταθείσα εταιρεία θα επενδύσει σε μέχρι και 25 νέα πλοία μεταφοράς LNG, επεκτείνοντας τη συνολική χωρητικότητά της.

“Το νέο βήμα της COSCO θα τη στρέψει σε ένα πιο διαφοροποιημένο μοντέλο λειτουργίας που θα μπορεί να επωφεληθεί πλήρως από τις ευκαιρίες που πιθανό να προέρχονται από την Belt and Road Initiative και την ανάπτυξη της Yangtze River Economic Belt”, δήλωσε ο Wang Mingzhi, ένας υπάλληλος του Υπουργείου Μεταφορών της Κίνας. Ο Wang αναφέρεται στο πρότζεκτ “One Belt, One Road” του Xi Jinping, ένα επενδυτικό κατασκευαστικό πλάνο που εκτέινεται σε όλη την ήπειρο και έχει σχεδιαστεί για να συνδέσει την Κίνα με την Κεντρική Ασία και την Ευρώπη. Το Yangtze River Economic Belt είναι ένα σχέδιο οικονομικής ανάπτυξης για την αποστράγγιση του ποταμού Yangtze, δίπλα στον οποίο κατοικούν περίπου το σαράντα τοις εκατό του πληθυσμού της Κίνας.

Η COSCO δημοσίευσε μια απώλεια ύψους 14 εκατομμυρίων δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του έτους, οφειλόμενη κυρίως στην φτωχή ναυπηγική δραστηριότητα και στην ύφεση στην αγορά ξηρού χύδην, με τις προβλέψεις να λένε ότι οι επιχειρηματικές συνθήκες θα επιδεινωθούν. Η εταιρεία κάνει κινήσεις πέρα από τη ναυπηγική αγορά και τη διαχείριση πλοίων: έχει συγχωνευθεί μ’ ένα χρηματοδοτικό τμήμα της στο Χονγκ Κονγκ, επεκτάθηκε στην υπεράκτια αιολική ενέργεια μέσω μιας κοινοπραξίας με τη θυγατρική της DEME GeoSea και φυσικά απέκτησε το λιμάνι του Πειραιά καθώς και το 35% των μετοχών στο τερματικό Euromax στο Ρότερνταμ.