Ενδεικτική της κρίσης στην αγορά η νέα ναύλωση της Diana Shipping

nirefs_diana
Η ελληνική Diana Shipping ναύλωσε το panamax φορτηγό πλοίο της Nirefs στην Transgrain Shipping (Ρότερνταμ) για 11 έως 14 μήνες, έναντι 4.600 δολαρίων ανά ημέρα, μείον μιας προμήθειας 5%. Η περίοδος ναύλωσης ξεκινά την Παρασκευή.

Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρεία αναμένει η συμφωνία να τις αποφέρει 1,5 εκατομμύριο ακαθάριστων εσόδων για την ελάχιστη περίοδο 11 μηνών της ναύλωσης.

Το αναφερόμενο κέρδος είναι μειωμένο κατά 39% σε σχέση με ό,τι το Nirefs κέρδιζε στην περσινή χρονοναύλωση του στην Glencore, η οποία ολοκληρώθηκε στις 12 Ιανουαρίου. Η σύμβαση κλείστηκε τον Δεκέμβριο του 2014, έναντι της τιμής των 7.500 δολαρίων ανά ημέρα, μείον μιας προμήθειας 5%.

Εν είδει συγκρίσεως, το βρεταννικό ναυτιλιακό γραφείο Alibra Shipping εκτιμά τα ετήσιας διάρκειας κέρδη ναύλωσης για τα πλοία τύπου Panamax στα 6.000 δολάρια ημερησίως για τα πλοία του Ατλαντικού και στα 5.200 ανά ημέρα για εκείνα του Ειρηνικού.

Το χαμηλότερο κέρδος του Nirefs δείχνει την άσχημη κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι ναυτιλιακές αγορές ξηρού χύδην. Ο δείκτης Baltic Dry Index υποχώρησε σήμερα σε ένα νέο χαμηλό για όγδοη φορά σε ισάριθμες συνεχόμενες ημέρες διαπραγμάτευσης, πέφτοντας στις 383 μονάδες, υποχωρώντας 11 μονάδες σε σχέση με την προηγούμενη μέρα.

Ομοίως, ο δείκτης Baltic Panamax έφτασε στο χαμηλότερο επίπεδο του ποτέ και έκλεισε στις 388 μονάδες χθες, υποχωρώντας 11 μονάδες. Ο δείκτης μέσου όρου ναύλωσης είναι σήμερα στα 3.103 δολάρια ανά ημέρα, μια μείωση της τάξης των 85 δολαρίων – ένα ακόμα ιστορικό χαμηλό.

Η αδύναμη ζήτηση και η επιδείνωση των βασικών εμπορευματικών μεγεθών έχουν επίσης πλήξει σκληρά την τιμή της μετοχής της Diana Shipping. Η μετοχή έχασε το 43,5% της αξίας της από τον Ιανουάριο έως 8 και 13, αλλά τα πήγε καλύτερα χθες. Οι μετοχές διαπραγματεύονταν την Πέμπτη στα 2.44 δολάρια, μια αύξηση 0,30 δολαρίων από τη στιγμή που οι αγορές άνοιξαν στις ΗΠΑ.