Στο άρθρο αυτό θα εξετάσουμε ένα case study σχετικά με την ελλιπή τήρηση φυλακής ενός πλοίου που βρισκόταν αγκυροβολημένο. Πολλές φορές ο καπετάνιος μπορεί να ακούγεται κουραστικός όταν λέει και ξανά λέει για την σημασία και την προσοχή που θα πρέπει να δίνεται όταν το πλοίο αγκυροβολήσει. Ο εφησυχασμός δεν θα πρέπει να έρχεται ποτέ και θα πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους ότι ο χρόνος παραμονής στο αγκυροβόλιο ενέχει πολλούς κινδύνους, και θα πρέπει να δίνεται η δέουσα σημασία και προσοχή.
Η έλλειψη αποτελεσματικής παρακολούθησης της θέσης του πλοίου είχε σαν αποτέλεσμα αυτό να ξεσύρει και να συγκρουστεί με ένα άλλο αγκυροβολημένο πλοίο και στη συνέχεια να προσκρούσει σε προβλήτα χημικών, στον ποταμό του Μισσισσιππή, κοντά στην Νέα Ορλεάνη.
Το Marine Accident Brief 21/15 περιγράφει λεπτομερώς την έρευνα του National Transportation Safety Board Marine Accident Brief (NTSB) για το ατύχημα που έγινε στις 8 Μαΐου 2020, όταν το αγκυροβολημένο φορτηγό πλοίο μεταφοράς γενικού φορτίου Nomadic Milde συγκρούστηκε με το αγκυροβολημένο πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου Atlantic Venus. Στη συνέχεια, το Nomadic Milde χτύπησε μια κοντινή προβλήτα χημικών και προσάραξε σε αβαθή ύδατα στις όχθες του ποταμού. Το ατύχημα είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξουν ζημιές περίπου 16,9 εκατομμυρίων δολαρίων. Δεν υπήρξαν τραυματισμοί.
Στην έκθεσή του, το NTSB είπε ότι δεν υπήρχαν στοιχεία που να δείχνουν ότι ο αξιωματικός φυλακής έλεγχε την θέση του πλοίου ανά συχνά χρονικά διαστήματα με άλλα μέσα, εκτός του ηλεκτρονικού χάρτη, με σκοπό να προσδιορίσει εάν το πλοίο παραμένει στη θέση του και δεν ξεσέρνει.
Σύμφωνα με το NTSB, υπήρχαν επαρκείς ενδείξεις ώστε ο αξιωματικός γέφυρας να αντιληφθεί ότι το Nomadic Milde ξεσέρνει την άγκυρα του. Αν ο αξιωματικός φυλακής το είχε αντιληφθεί αμέσως, ως όφειλε, θα μπορούσε να έχει ειδοποιήσει τον πλοίαρχο αυτό νωρίτερα, κάτι που θα έδινε αρκετό χρόνο ώστε να γίνουν οι ενέργειες που έπρεπε και αποτραπεί το ατύχημα.
Το NTSB προσδιόρισε ότι η πιθανή αιτία της σύγκρουσης ήταν ότι η ομάδα της γέφυρας στο Nomadic Milde δεν παρακολουθούσε αποτελεσματικά τη θέση του σκάφους και επομένως δεν εντόπισε ότι το πλοίο ξέσερνε την άγκυρα του και είχε μετακινηθεί από την αρχική του θέση σε συνθήκες μεγάλων κυμάτων κοντά σε άλλα πλοία.
Σύμφωνα με την έκθεση του ατυχήματος «Η παρακολούθηση ενός πλοίου όταν αυτό είναι αγκυροβολημένο απαιτεί συνεχείς επαγρύπνηση και χρήση όλων των διαθέσιμων μέσων για να προσδιοριστεί εάν ξεσέρνει την άγκυρά του. Ειδικά σε μια περιοχή όπου υπάρχουν κίνδυνοι σε μικρή απόσταση, οι καιρικές συνθήκες δεν είναι καλές ενώ το ρεύμα είναι πολύ δυνατό»
«Αν και το ECDIS είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για τον προσδιορισμό της θέσης ενός πλοίου όταν αυτό βρίσκεται αγκυροβολημένο, τα ραντάρ του πλοίου θα παρείχαν πληροφορίες στο πλήρωμα για να προσδιορίσει ή να διασταυρώσει εάν η απόσταση και η διόπτευση από ένα άλλο πλοίο ή σταθερό αντικείμενο έχει αλλάξει ή αν το πλοίο είχε μετακινηθεί ενώ βρισκόταν αγκυροβολημένο.»
Ο δημόσιος φάκελος για την έρευνα περιλαμβάνει περισσότερες από 1.300 σελίδες πραγματικών πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένων φωτογραφιών και άλλου ερευνητικού υλικού, το οποίο είναι διαθέσιμο στο https://go.usa.gov/xF7ZY
Ακολουθήστε το enautilia στο Instagram και ταξιδέψτε μαζί μας σε όλο τον κόσμο!