Καμία απόδειξη δεν υπάρχει στις κατηγορίες της Βραζιλίας για θαλάσσια ρύπανση από το ελληνικό δεξαμενόπλοιο

Το τελευταίο πλοίο που βρέθηκε στο στόχαστρο των βραζιλιάνων ήταν το πλοίο υπό ελληνική σημαία ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ, που ανήκει στην Delta tankers ltd.

Η κατηγορία είχε γίνει τον Νοέμβριο του 2019 με την Delta tankers ltd. να αρνείται οποιαδήποτε ανάμειξη, δηλώνοντας ότι δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι το πλοίο σταμάτησε, είχε πραγματοποιήσει STS (μεταφορά φορτίου από πλοίο σε πλοίο) ή ακόμη μείωσε ταχύτητα και ενώ βρισκόταν εν πλω με προορισμό το λιμάνι εκφόρτωσης με σκοπό να παραδώσει το φορτίο πετρελαίου.

Αυτή η πετρελαιοκηλίδα ήταν ιδιαίτερα καταστροφική. Είναι η χειρότερη πετρελαιοκηλίδα στην ιστορία της Βραζιλίας και η χειρότερη περιβαλλοντική καταστροφή που έγινε ποτέ σε οποιαδήποτε τροπική ακτή. Το πετρέλαιο επιπλέει κάτω από την επιφάνεια του θαλασσινού νερού λόγω της πυκνότητάς του, καθιστώντας αυτή τη πετρελαιοκηλίδα ιδιαίτερα δύσκολη στη χαρτογράφηση και την πρόβλεψη καθιστώντας τα επιπλέοντα πετρελαϊκά αντιρρυπαντικά φράγματα σχεδόν άχρηστα.

Ο αντίκτυπος της θαλάσσιας ρύπανσης θα πάρει δεκαετίες για να μετριαστεί και έχει ήδη αρχίσει να υποβαθμίζει τους ψαρότοπους, τις κοραλλιογενείς περιοχές για χιλιάδες μίλια.

Στο μέτρο του δυνατού, ο καθαρισμός ολοκληρώθηκε μέχρι τον Μάρτιο του 2020, με την κυβέρνηση της Βραζιλίας να αναφέρει ότι είχε καθαρίσει 4500 τόνους υπολειμμάτων πετρελαίου σε περισσότερες από 1000 τοποθεσίες σε 11 παράκτιες πολιτείες της Βραζιλίας.

Το σημαντικό είναι ότι καμία απόδειξη ή ένδειξη δεν υπάρχει για εμπλοκή σε τέτοιου είδους θαλάσσια ρύπανση από το ελληνικό δεξαμενόπλοιο και το πλήρωμα του.

Διαψεύδει η Delta Tankers για την ρύπανση στη Βραζιλία

Μυστηριώδης πετρελαιοκηλίδα μολύνει τις παραλίες της Βραζιλίας για μήνες

Διαβάστε ακόμα